4 november 2018
Gillas av dantelindhe, corneliaas och 1 639 andra
stellaengdahl godmorgon
Visa alla 81 kommentarer
hovahtakeovah @/hov1love vill också va där med Dante 😢
valterjanni ni är för nyttiga, vad är det där liksom
stellaengdahl @/valterjanni smoothiebowl, jättegott ;)
valterjanni tveksamtVi hade varit här i två dagar nu och denna var den sista dagen, ikväll gick planet hem. Vi hade inte gjort något speciellt direkt, bara gått runt och kollat in Köpenhamn, ätit god mat, jag hade shoppat lite och bara haft det mysigt. Man hinner rätt mycket på tre dagar. Dante hade en spelning i Göteborg om två dagar, så vi hade ändå inte kunnat stanna längre. Efter frukosten la vi oss på hotellrummet i någon timme och vilade. Sen gick vi ut på stan igen och gjorde i princip samma sak som igår. Strosade runt och kollade. Till lunch satte vi oss på ett hamburgerställe. Vi beställde in två vanliga hamburgare, pommes och cola. Är man på semester så är man.
Gillas av stellaengdahl, valterjanni och 20 690 andra
dantelindhe @/valterjanni bättre nu?
Visa alla 1 235 kommentarer
valterjanni mycket
corneliaas jääävlar vad gott
rosoravplasttt 🤤😍Hamburgarna var hur goda som helst, nästan så man skulle kunna flytta till Köpenhamn pågrund av dem. Dem bara smälte i munnen, precis som det ska vara. Efter lunchen fortsatte vi gå, men nu att gå i butiker. Jag hittade lite smått och gott medans Dante mest bara hängde på. När vi dock gick förbi en butik som sålde supreme, ville Dante direkt gå in dit och vem var jag att säga nej?
Dagen rullade på, och snart var det dags att åka hem igen. Jag hade haft det så himla mysigt med Dante och det var synd att vi behövde åka hem redan, men sånt är livet.
6 november 2018
Göteborg, oj som jag älskade denna stad. Jag hade lyckats bli fri från både skolan och jobbet så jag kunde följa med killarna till Göteborg. Jag missar liksom inte en chans att åka till Göteborg, och inte att få vara med Dante heller.
Eftersom det var kallt ute, så skulle dem ha konserten inne i Lisebergshallen. Och som toppen över i:et så var det slutsålt. Dante var så exalterad över detta, vilket gjorde även mig glad.
Killarna skulle vara upptagna hela dagen vilket gjorde att om jag ville göra saker så var jag tvungen att göra det själv, men jag hade då bestämt mig för att dra med mig Emma hit. Cornelia skulle jobba så hon kunde inte, men Emma som var ledig hade i princip inget val. Inte för att hon skulle ha sagt nej ändå, hon älskade Hov1.
Killarna hade en massa förberedelser att göra så jag och Emma drog ut på stan ett tag. Vi gick in på en del butiker, men det var inget som jag kände att jag behövde eller ville köpa så vi gick och satte oss på ett café och beställde lite fika istället.
"Jag undrar hur länge folk har köat"
"Länge. Säkert sen igår kväll"
"Ja, gud. Att dem orkar" Jag gav ifrån mig ett lätt skratt.
"Ja, inte ens jag skulle orka köa så länge"
"Inte jag heller"
Två timmar innan konserten började vi bege oss tillbaka till killarna, jag ville träffa Dante lite innan och sen hade vi fått order om att vara där ett tag innan. Även denna gång kom Valter och mötte upp oss utanför och tog med oss genom en bakväg. Väl inne i byggnaden mötte jag Dante som kramade om mig.
"Har ni haft det bra? Vad gjorde ni?"
"Ja. Vi gick i lite affärer bara och sen tog vi en fika. Inget speciellt" Dante nickade.
"Är du nervös? De såg ut att vara mycket folk"
"Jag är mest taggad bara, det ska bli riktigt kul. Det är det här vi älskar att göra. Man får liksom som ett kvitto på att folk gillar det vi gör när man få se alla fans"
"Jag förstår. Det kommer gå jättebra" Jag gav Dante ett leende och en puss. Vi gick bort till de andra som stod och snackade om något, jag lyssnade inte så noga, det verkade ändå inte vara något viktigt. Klockan tickade på och det var strax dags för Hov1 att gå upp på scen. Dem stod och hoppade lite och värmde upp innan musiken började spelas och dem sprang upp. Publiken skrek, högre än någonsin och man kunde känna känslan i luften. Känslan av glädje, lycka och känslan av att som fan få se sin favoritgrupp.
Jag och Emma stod vid sidan av och sjöng med. Min favorit har alltid varit gråzon, och Emmas har alltid varit hjärtslag.
Det blev ännu en lyckad spelning och killarna var lika svettiga som vanligt när dem kom av scenen. Dante gav mig en kram innan dem gick vidare av scenen. Publiken fortsatte skrika. Wow, vilken fanbase ändå.
När dem var klara var vi alla hungriga, så vi bestämde oss för att åka och äta på någon resturang. Vi hittade en ganska snabbt och gick in. Hela gänget slog sig ner runt ett stort bord och alla pratade i mun på varandra. Verkade som att alla hade saker att berätta. Dante viskade något i mitt öra, något som fick mig att skratta. Valter som satt mittemot mig kollade frågandes på mig men släppte den blicken lika fort.
"Vad ska du ha?" Frågade Dante. Jag kollade igenom på menyn som låg framför mig och bestämde mig för en pastarätt. Pasta var verkligen min favoritmat.
"Den här" Sa jag och pekade på pastan jag skulle beställa.
"Okej, jag tar nog en pizza" Sa Dante och flinade. Jag log mot honom och skrattade till lite.
Vi fick in maten och jag tog en tugga. Det smakade gott. Inte det bästa jag ätit men absolut gott. Dante såg ut att njuta av sin pizza också.
Vi satt kvar på restaurangen ett bra tag och bara hade det kul. Vi drack ganska mycket vin, och lite andra drinkar, och skrattade. Så många skrattanfall jag fick denna kväll, det är nog rekord. Valter fick någon impuls vid ett tillfälle och ställde sig på bordet och dansade. Eftersom vi alla var lite för påverkade så hakade vi också på, varför inte liksom? Det är nu man ska leva livet. Det var tur att personalen faktiskt lät oss dansa på borden, dem hade lika gärna kunnat sagt nej.
Runt ett på natten, när restaurangen stängde, gick vi alla tillbaka till hotellet vi bodde på. Vi hade inte tillräckligt med rum så jag och Dante fick dela rum med Valter, Emma och Fabian. Men det var lugnt, jag och Dante tog dubbelsängen och de andra fick sova i en våningssäng och en enkelsäng.
"Kom ihåg att vi också ska sova här nu" Valter kollade på mig och Dante och pekade på oss. Dante rullade ögonen och jag skrattade.
"Valter vad tror du liksom?"
"Man vet aldrig" Jag rullade på ögonen och kröp sen ner i sängen bredvid Dante. Han la ner mobilen och kysste mig lätt innan han la armarna runt mig. Det sista jag hörde var Valter säga "ugh, kärlek" och jag flinade innan jag somnade snabbt.
ESTÁS LEYENDO
den vackraste tönten | D.L
Fanfic"Vilken tönt jag är va?" "Den vackraste tönten" Stella, en storstadstjej från Stockholm åker utomlands med sina kompisar strax efter studenten. Där stöter hon på Dante, en medlem i gruppen Hov1. Vad händer när man faller för någon som hela Sverige k...