O16
Olivia was voor nu gespaard, het was nu elf uur en haar wekker ging af. Ze had geluk gehad, na gister had haar lichaam het absoluut niet gewaardeerd als ze er om acht uur uit had gemoeten. Olivia ontgrendelde haar telefoon en schrok wat ze aantrof. Ze had een paar gemiste oproepen, en flink wat appjes. Ze besloot het gesprek met Kasper eerst maar is uit te pluizen.
22:43 Kasper: Huh Liv waarom heb je jezelf zo op je snapchat gezet?
Kasper: wilde je dat wel zelf?
23:11 Olivia: heeee Rosalie hier, moest het ff zeggen maar vind je zooo knap!
02:03 Kasper: gaat het met je hart?
02:07 Kasper: huh Olivia bel me nu alsjeblieft?
Kasper: Olivia?
Kasper: wil je me alsjeblieft zeggen wat er is en hoe het gaat als je dit ziet
Kasper: alsjeblieft Liv, ik moet nu echt slapen, ik spreek jeVerward keek Olivia naar alle berichtjes? Wat was er gebeurt dan? Ze wist nog wel flarden, maar lang niet alles. Ook had ze flink wat berichtjes in de groepsapp van Matthijs en Carel.
22:50 Carel: ahahaha Liv wat doe jij allemaal
Matthijs: inderdaad, lekker bezig Liv?
23:10 Carel: Liv negeer ons niet
23:15 Matthijs: nee echt een beetje jammer dit.09:25 Matthijs: Liv? Gaat alles wel goed?
Carel: ja inderdaad als dat hart filmpje een grapje was was die echt niet grappig.Hart filmpje? Waar hadden ze het over? Een beetje overdonderd wreef Olivia over haar arm. De jongens waren waarschijnlijk aan het trainen dus Olivia besloot eerst maar is naar die filmpjes te gaan zoeken. Er stonden een aantal filmpjes op haar snapchat verhaal, dus die besloot ze eerst maar te kijken. Het eerste filmpje zag ze dat zij en Bo naar elkaar aan het kijken waren en heel hard, "het land van" zongen. Olivia zakte een beetje in elkaar toen de camera naar haar draaide en je knetterhard haar valse Amsterdamse accent hoorde.
Het volgende filmpje was al wat erger, Olivia en Bo zaten samen op de grond, ze waren heel hard Bløf mee aan het zingen waren. Ze zaten samen op de grond en leefde zich samen helemaal in, deze mocht verwijderd worden, zeker van haar verhaal. Het derde filmpje was niet zo boeiend, Olivia zong Marco Borsato, maar het was niet zo spectaculair als ze had gehoopt. Wel werd Olivia nogal pissig toen ze zag dat iedereen op het filmpje te zien was, behalve Rosalie. Die uiteraard had zitten filmen.
Vervolgens zocht Olivia tussen haar opgeslagen foto's, misschien zat daar wat tussen, het was bingo. Het eerste filmpje speelde af, ze zag dat ze op het filmpje wilde mee zingen, maar plots greep ze naar haar hard. Ze hoorde Jurre op de video vragen of het ging, en ze antwoordde zelf nee, terwijl ze wat in elkaar dook.
Van het volgende filmpje schrok ze aardig, het hielp ook niet mee dat ze er niks meer van wist. Olivia lag op de video op de grond, ze bewoog niet. Bo en Indy deden pogingen om haar paniekerig wakker te schudden, het lukte niet, ze was waarschijnlijk out gegaan.'Laat liggen joh, wat maakt het uit die word vanzelf wel wakker.' Hoorde ze Rosalie vanachter de camera zeggen. Ze was razend, ze kon Rosalie wel afmaken.
xxx
Het gebeurde dan ook, Olivia liet zich zelf op haar bed vallen. Ze kon niet huilen, ze was woest. Ze had zojuist weer knallende ruzie gehad, veel erger dan twee dagen terug. Rosalie was haar bijna aangevlogen, maar Olivia was sterker dus had haar kunnen tegenhouden. Hoe graag ze Rosalie een klap kon verkopen, ze deed het niet.
Olivia was vandaag ook niet naar school gegaan, na alles wat er was gebeurt, het was even te veel. Plus ze had geen vervoer, ja het openbaar vervoer maar daar had ze geen zin in gehad.
Ze zag dat Kasper haar belde, hij had waarschijnlijk haar berichtje gezien.'Hoi,' zei Olivia zacht toen ze de telefoon opnam.
'Liv, wat is er allemaal aan de hand?'
'Genoeg,' zei ze snel, ze kon het niet uitleggen.
'Ik ben thuis, je kan komen?'
Olivia wilde heel graag naar Kasper toe, of het slim was was een ander verhaal. Waarschijnlijk niet.
'Ohja wacht je hebt geen vervoer,' hoorde ze de jongen zeggen. 'Ik haal je wel op, ben er met een kwartiertje.'
'Hee,' zei Olivia zachtjes, Kasper glimlachte zwakjes.
'Zouden we eerst even langs de huisarts kunnen? Ik mag mijn medicijnen ophalen.'
Niet veel later stapte Olivia bij Kasper de auto in, hij had even gewacht, ze was toch snel klaar. Kasper keek nieuwsgierig naar het zakje dat ze vast had. Olivia giechelde om de jongen en maakte het open.
'Bétablokkers en Propafenon, dat is niet iets voor jou hoor Kas.' Ze tikte de nieuwsgierige Deen zachtjes op zijn neus.
Kasper legde zijn hand op haar haar, en glimlachte bemoedigend. 'Het komt goed Liv, echt waar.'
'Wat wil je kijken?' Vroeg Kasper toen hij zijn Netflix opstartte.
Olivia haalde haar schouders op, hier was ze niet zo goed in, 'heb jij die documentaire van Avicii gezien?' Vroeg ze toen, toen ze die zag staan.
'Nee, jij wel?'
Olivia schudde haar hoofd, 'ik wil hem nog steeds wel kijken, het komt er alleen niet van.'
'Dan kijken we die,'
JE LEEST
Reflex
FanfictionOngeduldig kneep Olivia op het knopje van haar oordopjes, de muziek moest harder. Moedeloos liet ze zich op haar bed vallen, en ze begroef haar hoofd in haar kussen. Het was weer een dag die beroerd aan zijn einde was gekomen. Olivia is een beginnen...