EVEN BELANGRIJK!
Ik ben bezig met nieuwe verhaal lijnen, wie zouden jullie graag willen zien?O29
Olivia rekte zich voorzichtig uit, niet proberende Kasper wakker te maken. Meestal was ze niet eerder wakker dan hem, maar nu gaf het de gelegenheid om te zien hoe lief het er uitzag als hij sliep. Olivia pakte haar telefoon er bij en bekeek even social media.
'Goeiemorgen,' zei Kasper slaperig toen hij zag dat zijn vriendin al wakker was.
'Goeiemorgen Kas,' zei Olivia terwijl ze een kusje op zijn neus drukte. 'Drukke dag vandaag.'
Kasper knikte en wreef vermoeid door zijn ogen, Olivia moest er om giechelen, ze hadden het helemaal niet laat gemaakt gisteren.
'Kas, je hebt hartstikke lang geslapen joh.'
'Weet ik,' zei Kasper met een kleine grijns, 'maar jij maakt me altijd moe.'
Olivia rolde haar ogen, 'sukkel.'
Ondertussen zat Olivia rustig te ontbijten terwijl Kasper zich aan het klaarmaken was. Hij moest zo al weg, als hij wedstrijd had moest hij nog eerder op de club zijn.
'Wat is vandaag je planning Liv?' Kasper legde zijn armen om zijn vriendin heen.
'Ik ga..' Olivia slikte even haar hap havermout door. 'Mijn koffer inpakken, dus terug naar huis. En nog even langs pap en mam, denk ik.'
Kasper knikte, 'shit, ik ga bijna geen tijd hebben om mijn koffer in te pakken.'
'Ik wil het wel voor je doen?' Olivia keek hem aan, 'als je zegt wat je mee wilt hebben.'
'Gewoon,' Kasper haalde zijn schouders op. 'Wat ik normaal ook aan heb, maar het is die koffer in de kast, die grijze.'
Olivia knikte, 'komt goed.'
Kasper pakte zachtjes haar kaak vast en draaide die naar zich toe, 'dankjewel, allerliefste vriendinnetje van me, ik hou van je.'
Olivia had niet verwacht dat ze Kaspers koffer zo makkelijk in zou kunnen pakken. Het zou prima weer worden in Denemarken, en ze wist dat Kasper het niet snel koud had. Ze had een blouse ingepakt, een nette broek, een normale broek, wat t-shirts en twee dunne truien, waarvan in eentje hij zou gaan vliegen. Ook was ze daarna langs haar ouders gegaan, wat ze eigenlijk altijd heel gezellig vond. Ze zou het vaker moeten doen.
'Liv?' Hoorde Olivia toen ze de deur van het appartement in stapte.
'Ja?'
'Liiivv!' Rosalie en Jurre kwamen op haar afgestormd vanuit de woonkamer.
'Liv,' zei Jurre. 'We zien je echt veels te weinig.'
Olivia giechelde, ze woonde notabene in het zelfde huis. Ja, ze was best wel vaak bij Kasper, maar dat nam niet weg dat ze hier nog steeds woonde.
'Ik heb jullie ook gemist hoor.'
'Liv, we moeten even wat bespreken.' Zei Rosalie terwijl ze met z'n alle de woonkamer in liepen. 'Ik ga hier weg, met de baby enzo, ik ga bij mijn moeder terug wonen.'
'En zo ga ik.' Zei Jurre. 'Ik ga ook terug bij mijn ouders. Kwa school afstand maakt het niet zo veel uit, maar het is dichterbij bij Dominique, die natuurlijk verder weg woont. Plus we gaan misschien samen wonen, maar we willen rustig aan doen. En stel het is zo, dan hoef ik me geen zorgen te maken over jou en dit appartement.'
Olivia knikte en liet alles tot zich bezinken, een warm welkom was het niet te noemen. Eigenlijk wilde ze ook niet terug bij haar ouders, ze werd ouder, zou op stage gaan, werd volwassener.
Na lang gepieker was het gelukt om haar koffer in te pakken. Normaal kon ze dingen wel van zich afschuiven, maar dit keer niet. Misschien lag het aan het feit dat ze dalijk geen plek meer had om te wonen, want ze zou echt een plekje moeten gaan zoeken.
'Shit,' zei Olivia zachtjes toen ze de tijd zag. Ze zou over een kwartier weg moeten, om Mikky bij de arena te meeten. Olivia had alleen nog niks aan zich zelf gedaan, dus dat mocht wel gebeuren. Snel koos ze voor een zwarte broek, een leren jasje en een dun beige truitje.
xxx
Nadat Olivia haar auto had geparkeerd, vond ze Mikky al snel.
Nieuwsgierig keek Olivia om zich heen, 'is Annick er niet bij?'
'Nee,' Mikky schudde haar hoofd, 'die heeft toetsweek.'
Annick zat nog op de middelbare school, ze was inderdaad een paar jaar jonger dan Mikky en Olivia. Olivia vergat dat altijd, zo voelde het in ieder geval niet.
'Ben je hier nog nooit geweest?' Vroeg Mikky giechelend, toen ze zag dat Olivia duidelijk niet wist waar ze heen moest.
'Nee,' Olivia schudde haar hoofd, 'eigenlijk best wel erg, maar voor alles een eerste keer.'
'Shit,' fluisterde Olivia toen Justin Kluivert een kans miste. Ze speelde tegen az, en het was nog behoorlijk spannend, ondanks dat Ajax eigenlijk wel de betere ploeg was.
Een middenvelder van az leverde de bal veel te makkelijk in bij van de Beek, die er snel mee weg kwam. De sfeer in het stadion leefde op en al snel werden de aanvallende spelers gevonden. Ziyech nam de bal goed aan en wist slim weg te draaien van de verdedigers. Vanuit de diepte schoot hij een strakke voorzet op Kasper, die hem knap wist af te maken.Samen met Mikky sprong Olivia op, wat was ze trots op haar vriend. Iedereen feliciteerde hem, en vanachter de mensen draaide Kasper zich om, zoekend naar Olivia. Zijn ogen vonden haar, en zijn glimlach werd groter.
'Zo goed gedaan Kas,' fluisterde Olivia terwijl ze haar vriend een knuffel gaf, 'ik ben trots op je'
JE LEEST
Reflex
FanfictionOngeduldig kneep Olivia op het knopje van haar oordopjes, de muziek moest harder. Moedeloos liet ze zich op haar bed vallen, en ze begroef haar hoofd in haar kussen. Het was weer een dag die beroerd aan zijn einde was gekomen. Olivia is een beginnen...