Bab 18

2.4K 133 3
                                    

Acap memberhentikan kenderaannya dengan tiba tiba. James dan Raof yang sedang bermain game terkejut.

"Itu kereta Iris kan?" Kata Acap sambil menunjuk ke arah kereta yang terparkir elok di sebuah selekoh. Jalan raya tersebut sunyi sepi malah tiada satu kenderaan pun yang melalui kawasan tersebut pada waktu begini. Mata mereka dapat melihat beberapa orang lelaki sedang menyerang Iris dan Mia walaupun dalam keadaan yang samar samar. Mereka mencapai pistol masing masing yang memang sentiasa dalam tangan sebelum keluar mendapatkan mereka berdua.

Mia menumbuk muka lelaki yang menyerangnya. Kemudian dia menendang perut lelaki itu sebelum lelaki itu rebah dan dia menghentakkan kasut tumit tingginya ke perut lelaki itu lalu di tekannya dengan kuat sehingga lelaki itu menjerit kesakitan.

"Amacam? Berlubang tak?" Kata Mia diikuti gelak tawanya. Mia memandang seorang lagi lelaki yang berada dihadapannya.

"Kalau kau nak rasa meh la sini, aku bagi 'plup' sampai masuk syurga punya" kata Mia lagi

"Miaa!"

Mia menoleh apabila namanya dipanggil.

"Korang!" Terkejut Mia apabila mereka bertiga boleh berada disitu.

Raof terus menumbuk muka lelaki yang mencuba menyerang Mia dari belakang itu bertubi tubi. Acap mendekati Mia sambil memegang bahu Mia.

"Macam mana korang boleh ada kat sini?" Tanya Mia.

"Tanya Acap, dia yang pandu kereta" kata James.

Iris memulas tangan salah seorang lelaki itu kebelakang sebelum kakinya menendang seorang lagi lelaki kebelakang sehingga terduduk. Iris menolak lelaki yang dipegangnya tadi ke arah seorang lagi lelaki yang turut cuba untuk menyerangnya. Lelaki itu berdiri dan berlari ke arah Iris namun dengan pantas Iris mengelak ketepi kemudian menendang bahagian punggung lelaki itu sehingga kepala dia tersasar mengenai pokok yang berada di tepi jalan itu lalu rebah dan pingsan.

Yang lain bangun dan melihat kawan kawan mereka yang menerima nasib yang teruk. Ada yang patah tangan, kaki, ada yang patah leher, bengkak dan lebam lebam. Setiap pukulan dan tendangan Iris sangat kuat. Sekali tumbukan saja mampu melemahkan mereka.

Iris tersenyum dan memandang ke belakang. Tak semena mena mukanya terasa sakit yang amat. Cecair merah pekat mula mengalir disudut bibirnya. Iris memerhati lelaki yang berbaju kulit hitam itu. Lelaki itu tersenyum.

"Hah, kalau dah nama perempuan tetap perempuan!"

Dengan tiba tiba muka lelaki itu ditumbuk tapi kini bukan daripada Iris tapi daripada Acap.

"Kau ingat kau layak sentuh dia!?" Kata suara garau itu. Iris terkejut. Dia memandang tangan yang menumbuk itu, penuh dengan urat urat saraf.

"Asyraf!" Jerit Iris. Acap mendekati Iris. Dia merenung bibir Iris yang mula membengkak dan berdarah.

"Kau okay?" Soal Acap lembut, terdengar ada getaran dalam suaranya. Bimbang dan marah bercampur menjadi satu.

"Aaa.... tak.. kau buat apa ni? Macam mana boleh ada kat sini?" Tanya Iris pelik.

"Diam" balas Acap ada lembut dalam tegas sambil membelek muka Iris yang bengkak itu. Iris diam.

"Kau ingat kau siapa?" Kata lelaki berbaju kulit hitam itu sambil mengeluarkan sebilah pisau sebelum meluru ke arah Acap yang sedang membelakangi dia.

Dengan pantas Iris terus menolak Acap ketepi sebelum lengannya terhiris sedikit pada hujung pisau yang tajam itu. Iris memegang lengannya yang berdarah.

"Shit!" Kata Iris sambil menekap lukanya dengan tapak tangannya. Acap terkejut melihat tangan Iris yang berdarah.

Dengan segera James, Raof dan Mia mengeluarkan senjata mereka dan menghalakannya kearah lelaki berbaju kulit hitam itu. Acap masih lagi sibuk memandang luka Iris. Risau, bimbang, serba salah, marah. Semua ada.

IDENTITI AKU?!! Where stories live. Discover now