Bab 6

2.9K 140 0
                                    

"Arghh ! Penat !" Jerit Biela sejurus meletakkn punggungnya diatas kerusi kayu yg disediakan oleh pihak sekolah ditaman belajar sambil melentukkan kepalanya diatas meja dan menutup mata.

"Hmm. Memang penat." Balas Iris perlahan. Tak pernah seumur hidup, dia merasa penat sepenat hari itu. Biela membalas kata Iris dgn anggukan perlahan sambil matanya masih terkatup rapat. Jane pula seperti mayat hidup, ada jasad tp tak de nyawa.  Memikirkan sesuatu mungkin.

"Tak payah pikir" kata Iris sambil menepuk bahu Jane. Jane tersentak bercampur terkejut. Matanya bulat memandang Iris. Iris phm akan pandangan yg penuh tanda tanya itu namun dia hanya membuat tidak tahu saja.

"What do you mean by 'tak payah pikir?' Ko tau ke aq pikir ape?" Akhirnya keluar juga soalan itu setelah hampir 2 minit dia diam dan memerhati gerak geri Iris.

"You know what i mean, and i know what are you thinking about" balas Iris senyum sinis. Jane terkejut. Kemudian reaksinya kembali seperti biasa semula. Dia terlupa yg Iris ni termasuk dlm kategori pelajar pling psyko. So tak pelik la klau Iris tahu apa yang Jane tngh pikir. Bukan sekali mereka kena. Senang cerita memang tak boleh sorokkn apa apa la dari Iris. Sebab dia mmg akan tahu. Tp pling ssh nk tahu apa yg Iris tngh pikir or rase. Sbb dia pndai main dgn emosi.

"So kau rase dia mmg saje tak nak ckp ke cane ? Padahal bnyk masa kot kitaorg abiskan masa tngh jln tu" kata Jane geram. Iris tersenyum kecil.

"Trust me, dia pun geram dgn diri sendiri. Jgn bercakap dgn dia dlm masa 2 hari. Nanti dia dtg minta maaf" kata Iris lembut.

"Then masalah selesai" sambung Iris lagi.

"Are you sure ? Tapikan aku bukan nak dia minta maaf pun. Aku cuma geram dia tipu aku hidup hidup. Tu je" balas Jane.

"Yang kau saratkan otak kau pasal manusia da knpe. Kau cakap dgn aku, spe yg buat kau asik teringat kat dia je dari tadi" kata Fira yang baru balik dari bilik guru untuk meminta buku koku pada guru tingkatan tahun lepas masa dia bergelar pelajar form 4. Jane tersingai singai sambil memandang Iris. Iris tidak menunjukkan sebarang tanda tanda untuk membuka mulut. Jane menarik nafas lega. Iris mmg sahabat yg boleh diharap.

"Hemmmm. Dgn aku pon nk berahsia."

IDENTITI AKU?!! Where stories live. Discover now