Bab 25

2.2K 106 0
                                    

Iris berjalan sendiri dilorong yang gelap itu tanpa ditemani oleh pengawal peribadinya.

Tiba tiba Iris berhenti berjalan dia dapat rasakan ada seseorang dibelakangnya dan kepala pistol terlekat dikepalanya. Iris mengangkat tangan ala ala menyerah sebelum ditolak berjalan kehadapan dan masuk ke dalam satu gudang. Iris melihat sekeliling, seperti bilik yang dipenuhi dengan barang barang penyeksaan yang tergantung disetiap dinding sebagai hiasan. Iris memejamkan mata dan menarik nafas dalam dalam.

Dari sebalik kain yang menutupi ruangan lainnya, muncullah Ryann diikuti konco konconya.

"Hai baby, its feel so nice to meet you again" kata Ryann berbasah basi. Mata Iris tajam memandang lelaki bertatu diamond berwarna biru di tangannya itu. Matanya juga sempat menangkap kehadiran lelaki lelaki yang cuba membunuhnya pada malam hari itu.

Ryann melihat kearah yang dipandang oleh Iris sambil tersenyum senget.

"What do you mean by this Ryann" kata Iris kasar. Iris cuba meronta ronta namun pegangan dua lelaki dikiri dan kanan nya itu terlalu kuat.

"Babi kau! Lepaskan aku lah bodoh!" Jerit Iris terlampau geram. Ryann ketawa terbahak bahak seolah olah memahami apa yang dikatakan oleh Iris.

"Apa? Lepaskan? Hahaha. Tak akan. Kau itu musuh aku, aku mesti hapuskan engkau macam mana aku hapuskan kakak dan abang kau!" Balas Ryann. Iris terkejut macam mana Ryann boleh berbahasa melayu. Kenangan saat melihat abang dan kakaknya mati terbayang dikotak kepala Iris. Iris jadi marah.

"Kenapa, terkejut. Sedih lah kau ni" kata Ryann sambil menyentuh pipi Iris. Iris meludah ke arah Ryann. Lelaki itu bengang lalu dia menampar pipi Iris dengan kuat sehingga berdarah. Menyeringai muka Iris menahan sakit.

Ryann mengarahkan anak buahnya melepaskan Iris. Kini Iris dikepung oleh anak anak buah Ryann. Manakala Ryann pula duduk dikerusinya sambil menikmati perlawanan yang bakal berlangsung itu.

Seorang lelaki cuba untuk menumbuk Iris namun sempat dielak oleh Iris. Iris memegang lengan lelaki itu dan menendang perutnya menggunakan lutut kanannya. Padu. Iris membaling lelaki itu kearah mereka yang lain sebelum kakinya menghalang tendangan kaki seorang lagi dari mereka. Iris melempang muka salah seorang dari mereka dan menyepak mukanya sehingga terlentang.

Iris memegang dua orang lelaki sebelum melagakan kepala mereka dan kemudian dia menumbuk muka seorang lagi lelaki dan mematahkan kepalanya.

Dalam masa beberapa minit hampir 10 orang konco Ryann kalah ditangan Iris. Iris kemengahan. Iris mengambil pistol di atas lantai dan bergerak mendekati Ryann. Ryann tenang menghadapi situasi tersebut.

'Mama betul, Iris bukan lah perempuan biasa yang boleh dipandang rendah. Dia adalah singa betina yang pantang tidurnya dikacau. Dia bukan calang calang perempuan yang boleh dijatuhkan. Aku suka sikap dia, tapi sayang. Kita adalah musuh' kata Ryann dalam hati.
Memang diakui Iris seorang perempuan yang tersangat menarik dan hebat tapi dia lupa, sekeliling dia wujud musuh musuh yang benci melihat kejayaannya.

Iris meletakkan pistol didahi lelaki itu, tinggal untuk menarik picunya saja. Ryann ketawa. Ketawanya bergema memenuhi ruang gudang tersebut. Iris pelik.

Ryan menepuk tangannya beberapa kali lalu muncullah konco konconya. Hampir terjatuh pistol ditangan Iris. Iris terkejut gila.

"Iris, tolong akuu!" Jerit Jane kepada Iris.

"Jane!" Balas Iris. Iris merentap baju Ryann. Matanya merah menahan marah.

"Kau memang babih! Lepaskan dia!" Jerit Iris dihadapan muka Ryann. Ryann menarik tangan Iris dan berdiri lalu membersihkan bajunya yang dipegang oleh Iris tadi ala ala ada kotoran yang melekat.

"Aku boleh lepaskan dia, tapi kau sebagai gantinya." Balas Ryann main tawar menawar.

"Aku tahu aku tak boleh kalahkan kau melalui kekuatan tapi aku boleh kalahkan kau melalui perasaan. Hidup aku penuh dengan kekejaman dan kau penuh dengan kasih sayang. Jadi aku pasti kau akan kalah kalau hal ni melibatkan nyawa kawan baik kau kan" kata Ryann yang semakin mendekati Jane. Tangannya menyentuh pipi Jane.

Jane semakin kuat menangis. Dengan tiba tiba Ryann menampar pipi Jane berkali kali. Iris menutup matanya. Hatinya marah membuak buak. Dia sayang kawan dia. 'Allah' hanya itu yang terlintas difikiran Iris.

Iris menjatuhkan pistol yang dipegangnya.

"Berhentiiii! jangan sentuh dia.
Baik, kau lepaskan dia dan ambik aku sebagai ganti" kata Iris. Jane menangis sambil menggelengkan kepala saat mendengar apa yang Iris katakan.

Ryann ketawa kemenangan. Tiba tiba Iris rebah. Kepalanya terasa sakit seperti dihentak dengan kayu yang keras. Sesaat kemudian pandangan Iris menjadi gelap. Perkara terakhir yang dilihat sebelum dia menutupkan matanya ialah wajah Jane yang sedang menangis teresak esak.

IDENTITI AKU?!! Where stories live. Discover now