5

1.5K 132 16
                                    

Aikahyppy

12.9.2015

Oletan, että haluatte tietää mitä elämääni kuuluu nyt näin kun mentiin reilu vuosi ajassa eteenpäin. Ja voisin tiivistettynä sanoa, että minulla menee ihan hyvin, aina voisi mennä paremmin, mutta ihan kiva vuosi minulla oli.

Kävin lukion ensimmäisen luokan loppuun kunnialla, tai vähemmän kunnialla. Todistukseni keväällä olisi voinut olla aika paljon parempikin, mutta en sentään ollut mennyt huonompaan suuntaan kuin yläasteella. Isä tai äiti eivät olleen sen ylpeämpiä kuin peruskoulun päättötodistuksestakaan. Mutta siihen nähden, että olin koko kouluvuoden valittanut sitä miten en vaan jaksa, minusta eka vuosi meni ihan hyvin. Se on eri asia mitä mieltä muut ovat.

Muuta asiaa ihan perus elämästä, oikeastaan ihan jokainen minun vanha kaveri, mukaanlukien Alec oli unohtanut minut aivan kokonaan, ja he elivät kaupungin toisessa osassa ihankuin minä en siellä koskaan olisi ollutkaan. Se sattui aluksi, mutta sitten jätin ne kusipäät vaan omaan arvoonsa ja aloin tutustua uusiin tyyppeihin. Porukka edelleen osasi arvostella minua rahan takia, mutta skippasin ne tyypit mahdollisten frendien listalta samantien. Ja kyllä minä sain sellaisia kavereita kenen kanssa voisin taas Eurooppaan lähteä. Kyllä, porukat antoivat minun lähteä Alecin ja yhden toisen kaverin kanssa Pariisiin, kuvitelkaa. (Isän sisko asusteli silloin siellä ja me oltiin hänen huostassa, ei me sentään ihan keskenään päästy)

Muista kavereista, tai siis vain yhdestä tyttökaverista sen verran, että minä ja Corinna ollaan oltu yli vuosi yhdessä, huhhuh! Eihän siitä ole kuin kuukausi kun oli meidän vuosipäivä. Minusta Corinna on aivan täydellinen ja ihana ja kaunis ja kaikkea mahdollista positiivista. Hänen perheensä on myös tosi kiva, olen viettänyt paljon aikaa Corinnan luona, vaikkei tyttö itse koskaan ole edes tavannut mun vanhempia, ja olen joutunut selittämään Corinnalle sen ikävän syyn minkä takia. Eikä äidillä tai isällä ole siis harmainta aavistusta, että olen piilotellut tyttöystävääni vuoden ajan. Minä ja Corinna ollaan oltu aika vakaassa ja rehellisessä suhteessa koko tämä aika, kumpikaan meistä ei ole koskaan pelännyt kertoa toiselle jotain, mitä se nyt ikinä on ollutkaan mieltä painamassa.

Mutta tällä hetkellä, ensimmäistä kertaa minua kyllä hiukan tai vähän enemmänkin pelottaa yksi asia meidän suhteessa. Kun minusta hieman tuntuu, että en tykkää Corinnasta enää samalla tavalla.

Se iski minulle ensimmäinen kerran tuossa muutama kuukausi sitten, kun Corinna mainitsi sen, että nyt kun me ollaan jo näin pitkällä, ehkä me voitais pian kokeilla sitä ekan kerran. Ja olin ensin ihan että joo joo tottakai jännää jee, mutta sitten kun myöhemmin aloin oikein takoa ajatusta päässäni, ei se kuulostanutkaan niin hyvältä idealta. Ja tiedän, ettei kyse ole siitä ettenkö minä olisi valmis, ei. Mutta kyse on siitä, että minusta ei tunnu oikealta tehdä sitä Corinnan kanssa. Ja se on hämmentävää, koska kuitenkin me ollaan oltu yhdessä jo tosi pitkään. Ja kuitenkin haluaisin jo jossain määrin aika piankin päästä poikuudesta eroon, ja nyt mulla olisi tilaisuus, mutta mun mieli sanoo sitä vastaan. Se sanoo ei, odota jotain toista. Mutta miksi odottaisin jotain toista, kun tykkään vain Corinnasta? Ja siitä lähtien olen ihan päivittäin miettinyt pääni puhki siitä, että onko minun enää edes järkeä olla Corinnan kanssa, koska en taida enää olla häneen samalla tavalla rakastunut. Mutta mikä helvetti siihen voisi edes olla syynä, en ole ihastunut keneenkään toiseen, voiko henkilöstä tykkääminen noin vaan loppua seinään?

No, tänään siitä kuitenkin ajattelin mahdollisimman hienovaraisesti Corinnalle kertoa, kun eilen jo purskahdin yksin pimeässä huoneessani itkuunkin asian takia. Pakko minun on se edes ulos saada, kuka tietää jos vaikka alan taas tuntea samoin hetken päästä. Ahdistaa ja stressaa.

Odottelin bussipysäkillä, joka oli ehkä viidensadan metrin päässä Corinnan isän mökistä, bussia jolla Corinna tulisi paikalle. Me ollaan vietetty ihan hävyttömän paljon aikaa siellä mökillä, ja siitä lähtien kun Corinnan porukat sai tietää, että sillä on poikaystävä, ne vähensivät itse siellä käymistä, jotta meillä olis siellä omaa aikaa mahdollisimman paljon. On se kilttiä ja söpöä, mutta mietin vain mitä Corinnan porukat tavoitteli sillä...

Polynomeja - FIN bxb VALMIS (korjaus käynnissä)Where stories live. Discover now