Oğuz operasyonunun ardından işlerine dönmüşlerdi. Akşam yemeğinde tekrar buluşmuş ve yatakhanelere kadar ayrılmamışlardı. Oğuz,Yahya ve Esma içeri girerken Ceren de nöbet yerine doğru gidiyordu. Odaya girince diğer askerin çoktan gelmiş olduğunu gördü. Gülümsemekle yetindi. Asker de ona. Saatler sonra Ceren'in uykusu gelmeye başlamıştı. Kafasını masaya gömüp telsizi de yanına koydu. Uykusu bu şekilde daha çok gelmişti. Birden kapı açılma sesi duydu. Ve hemen ardından da sertçe dürtülmeye başladı. Kafasını kaldırıp komutanın girdiğini görünce hemen ayağa fırladı.
-Karlı Başçavuş buraya dosya göndermiş geldi mi?
-Geldi komutanım.
Asker hemen masadaki dosyayı alıp komutanına uzattı.
-İyi nöbetler size.
-Sağ ol!
Komutan çıkınca Ceren şaşkınca yanına döndü.
-Ne ara dosya geldi?
-Sen uyurken.
-Uyumadım ya ben. Uyudum mu?
-Demek ki
Asker sırıtarak yerine oturdu. Bir süre sonra o da esnemeye başladı. Ceren uykuları açılsın diye sohbet başlatmaya çalıştı.
-Devrem adın neydi senin?
-Ali.
-Ben de Ceren. Memnun oldum.
-Ben de. Sen yeni geldin buraya demi?
-Evet, yeni geldim.
Bir süre sonra konu konuyu açmış güle eğlene konuşuyorlardı. Nöbet bittiğinde ise ikisi de yatakhanelere gitti. Ceren yorgunluktan gözlerini zor açık tutuyordu. Bir ara yanlış kapıya gitmiş açmaya zorlamıştı. Daha sonra bunu fark edip sessizce kendi kapısına gitmişti. Esma mışıl mışıl uyuyordu. Bugün izinleri vardı. Huriye ile vakit geçireceklerdi. Ama önce Ceren'in uyuması gerekiyordu. Yatağına gitti ve kısa sürede uykuya daldı.
*
Sabah Esma uyanmış, Ceren'in uyanmasını bekliyordu. Uyandığı zaman Huriye'ye gideceklerdi. Ancak o bir türlü kalkmıyordu. Esma da biraz dolanıp gelmeye karar verdi. İlk önce tanıdık birilerini aradı. Sadece geçen yerleri süperman gibi silen asker vardı. Yanından geçerken "Piişştt süperman naber?" diye seslendi. Asker gülerek ona baktı. "Yine ceza aldım." Esma daha çok yaklaştı.
-Niye?
-Bende tam bilmiyorum aslında. Kalas Teğmen alıştı galiba bana ceza vermeye. Yanından geçsem ceza.
-Ay yazıık, gerçi diyene bak ben de Kalas Teğmen mağduruyum. Kader ortağı sana kolay gelsin ben kaçtım.
Bir süre sonra canı sıkılmış yatakhanelerin yolunu tutmuştu. Tam kapıdan girecekken Selçuk'u gördü. Sivil giyinmişti. Bu da demek oluyor ki onunda izin günüydü.
-Nasıl ya?
-Ne nasıl?
-Sana demedim ben niye üstüne alındın?
-Bana bakarak dediğin için olabilir mi?
-Olabilir.
Selçuk Esma'nın üstüne baktı. Sonra sırıttı.
-İzninizi benimle geçirmek isterseniz numaram 0543 7-
-Sus be niye seninle geçirelim, sen kimsin? Numarasını söylüyor bir de ya.
Esma sinirle içeri girerken arkasında gülen Selçuk'u bıraktı. Odaya girince Ceren'in hala uyuduğunu görüp daha çok sinirlendi. Eline bir yastık alıp vurmaya başladı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İki Badi Bir Araya Gelmemeliydik
Humorİki asker arkadaşın görev yeri aynı yere çıkarsa ne olur? Komutanın dedikodusunu yaparlarken arkalarından komutan gelir mesela. Ya da 20 yaşına gelip de hâlâ bağcığını bağlayamayan Esma, Ceren'e bağlatırken askerler onları görür. Bu onların her gün...