Bab 2 : Jejaka Kacak Meja Belakang

175 22 0
                                    

Di kelas 5-B,

Sesampai sahaja aku di depan kelas 5-B, hati aku tiba-tiba sahaja berdebar dengan sendirinya. Cikgu Kyungha masuk ke dalam kelas dahulu dan menyuruhku untuk tunggu di luar kelas sebentar.

Suara cikgu Kyungha jelas kedengaran sehingga keluar kelas "Baiklah! Sebelum kita memulakan pelajaran!... Saya ada benda nak cakap. Mulai hari ini, kamu akan ada rakan sekelas yang baru. Jieun...! Sila masuk!" selepas mendengar arahan itu,aku pun memasuki kelas 5-B dengan hati yang takut dan berdebar.

! Sila masuk!" selepas mendengar arahan itu,aku pun memasuki kelas 5-B dengan hati yang takut dan berdebar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Sila perkenalkan diri kamu, Jieun." cikgu Kyungha memandangku dan diikuti dengan pelajar-pelajar kelas 5-B. Aku menunduk hormat "Annyeonghaseyo. Nama saya Choi Jieun. Saya telah tinggal di Daegu dekat 3 tahun dan berpindah ke Seoul disebabkan mendapat tawaran untuk belajar di sekolah ini. Jadi saya harap... Awak semua boleh beri dan tunjuk ajar kepada saya.." aku menunduk sekali lagi pada ayat yang terakhir.

Tiba-tiba seperti ada cahaya yang memanggil. Ada seorang pelajar lelaki yang duduk di meja hujung kanan belakang kelas tersebut menarik perhatianku. Tetapi... Dia kelihatan seperti seorang pelajar yang sombong dan... Kacak pada masa yang sama. Nampak macam dia sedang menconteng buku notanya sambil mengunyah gula-gula getah.

"Baiklah, Jieun? Kamu boleh duduk... Di sebelah Sunhae sana. Boleh?" tanya cikgu Kyungha sambil menunjuk ke arah murid perempuan yang bernama Sunhae itu. Kejap!.. Tempat duduk itu... Belakangnya.... Wah! Aku duduk depan dialah!!

"Boleh cikgu!" aku pun menggerakkan langkahku ke tempat duduk yang dipilih cikgu Kyungha tadi dan sempat mencuri pandang ke arah pelajar lelaki yang kacak itu.

Tapi... Kenapa dia nampak sombong sangat?.. Bibirku mula memuncung ke depan dengan sedih. Aku duduk dan meletakkan begku di penyangkut yang berada di sebelah meja.

"Hai Jieun!~" kata budak perempuan yang duduk di sebelahku. Aku pun menjawab balik "Hai!~ Awak Sunhaekan?" aku sempat bertanya.

Dia mengangguk dan menghulurkan tangannya sambil berkata "Nama penuh Yong Sunhae!~".

Aku berfikir sejenak kata-kata Hyunra sebentar tadi...

...."Ini ke budak baru yang Sunhae kata tu?"....

Jadi inilah Sunhae. Ceria betul nampaknya budak ni. Oklah itu... Daripada dapat budak sombong macam lelaki belakang aku ni...? Hm! Harramm....

"Hai Jieun!~ Saya Yoonbi! Dan.. boleh tak saya nak tanya sesuatu!?" tanya Yoonbi dengan gembiranya.

"Um. Boleh!.. Tanya apa?..", "Awak dari Daegukan?? Macam mana sana?! Saya dengar kat sana ada kedai yang jual barang canggih!" pada masa itu juga orang keempat datang menyampuk.

"Dahlah tu Yoonbi... Berapa banyak kali awak nak tanya?.. Kita sekarang kat Seoul tau! Lagi satu! Kedai yang awak cari tu bukan kat Daegulah... Awak merepek apa??.." aku lantas melihat tanda namanya. "Lee Chan..." aku menyebut perlahan.

CINTA UNTUK KITA?... [SEVENTEEN MALAY FANFICS]Where stories live. Discover now