Bab 19 : Maaf diterima

103 12 0
                                    

S.Coups P.O.V,

"Apa ni?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Apa ni?.. Asal tak boleh masuk?" Aku pun melihat ke bawah meja aku.

Ada. Coklat!

"Coklat?.. Siapa bagi sih?.. Nak kata Saeri. Dia baru datang kot." Lalu aku pun memebelek-belek bekas coklat yang aku dapat. Barulah aku perasan ada sehelai nota.

'Kepada, Seungcheol

Saya minta maaf...
Saya dah banyak menyusahkan...
Saya dah tak tahu nak minta maaf dekat awak macam mana...
I'm really x10000000 sorry...
Dari, Jieun'

"'Jieun?..'" aku tersenyum gembira dan mengambil sekeping coklat papan kecil dan menggigitnya.

Rupanya Jieun memang takkan mengalah untuk berbaik dengan aku.

"Not bad.. Haih.. Apa aku nak buat lepas ni?.." aku berasa malu dengan tindakan aku yang melulu dengan memarahi Jieun. Sekarang baru aku sedar betapa kebudak-budakkannya aku selama ini.

Selepas berfikir beberapa saat, baru aku teringat.

"Tadi.. Gong Chil tengking-tengking ahli kita tahu tak?.. Marah-marahnya Jieun tu.. Tengking-tengkingnya Sunhae tu... Bengang sih!..."

Aku teringat apa yang dikatakan Jeonghan tadi. Muka Gong Chil yang sombong itu muncul di mindanya.

"Siap kau nanti..." aku berkata perlahan dan lantas bangun berdiri untuk berjalan pergi ke kafeteria. Coklat pemberian Jieun tadi aku letakkan kembali ke dalam meja.

Selepas habis rehat, semua orang masuk ke dalam kelas masing-masing dengan riuhnya.

Jeonghan P.O.V,

Aku dan Sooha berjalan ke kelas bersama sambil berborak. Tapi apa yang kami borakkan adalah tentang Jieun.

"Awak serius ke Sooha? Awak pasti ke?" Tanya aku kepada Sooha.

"Ya! Bila saya borak dengan dia.. Dia nampak macam orang yang saya kenal.." terang lagi Sooha.

"Dan awak pasti dia Eunri!?" Aku pula yang terjerit. Sebab aku masih tak faham kenapa orang sekeliling aku kelihatan seperti tak boleh terima dengan kematian Eunri.

"Jeonghan.. Saya cakap betul ni. Kita kena tolong dia.." Sooha berkata sambil cuba untuk memegang lengan aku tetapi aku menepis dengan berdiri di depan dia.

"No.. no.. Untuk tolong dia? Ok.. Percaya dia Eunri? Tidak..." aku hampir masuk ke dalam kelas sebelum ditarik kembali oleh Sooha.

"Ok! Ok! At least kita kena tolong dia! Boleh tak? Tak apalah kalau awak tak percaya dia Eunri, tapi kita kena tolong dia. I am serious." Terang lagi Sooha kepada aku.

Aku hanya menghembus nafas selepas memikirkan kembali apa yang dikatakan Sooha. Tapi boleh ke Jieun hadapi semua ini.

"Tapi saya risau tahu tak?..."

CINTA UNTUK KITA?... [SEVENTEEN MALAY FANFICS]Where stories live. Discover now