Bab 13 : Gerakan Mafia the start

97 15 1
                                    

"Ingatan saya... Saya mengalami amnesia, sebab saya kemalangan.... Kemalangan yang teruk sehingga saya terpaksa dapatkan pembedahan yang banyak." Aku amat bersimpati dengan dia sekarang, mungkin dia lebih menderita dari aku.

Selepas semua persiapan siap, kami pun lantas menaiki van. Aku memandu van yang berada  di hadapan sekali bagi mengetuai perjalanan. Jeonghan memandu van yang kedua manakala Mingyu memandu van yang ketiga.

Jieun P.O.V,
Setelah sampai di rumah keluaraga Boo(Seungkwan), mak Seungkwan pun keluar dari rumahnya dengan diiringi seorang pembantu rumah. Dia keluar dengan senyuman di bibirnya apabila ternampak anak bongsunya Seungkwan keluar dari van, mereka pun berpelukan.

Seungkwan memperkenalkan aku kepada maknya, puan Boo tersenyum. Lebih-lebih lagi ketika terlihat Yera yang didukung aku.

Aku pun memberikan Yera kepada puan Boo dengan hati yang berat. Selepas selesai menghantar Yera, kami pergi ke rumah King, di mana tempat Sooha berada.

Sunhae P.O.V,

Aku rindukan Sooha... selama ni aku tidur seorang kat dalam bilik tu.. aku tak ada kawan nak temankan aku tidur...

aku harap kau selamat Sooha...

Suasana sunyi di dalam kereta itu juga sangat membosankan. Tiada bunyi lain selain daripada bunyi enjin kereta.

"Seungcheol?? Aku nak tanya kau something ni." Aku cuba memecahkan kesunyian tersebut.

Seungcheol pun memandang sekilas ke arah belakang, "Apa?".

"Sebenarnyakan... kau tak rasa ke macam King ni merepek?..."

"Maksud kau?..."

"Tak adalah.. aku just rasa macam.. ada yang tak kena, yalah... 5 juta? The functions?? Setakat 5 juta tu.. lebih kurang macam gaji orang kanan macam kitorang tau?? And then.. bunuh mak bapak kau.. dia sendiri pun boleh buat betul tak??" Terang aku.

"Bagi aku betul jugak.. semua benda tu sepatutnya perkara yang mudah untuk mafia-mafia yang berpengaruh macam dia." Kata Woozi.

"Betul tu! Betul!.. Petik jari je sepatutnya dah boleh dapat!" Jerit pula Hoshi yang masih separuh sedar itu.

"Jadi... point korang sebenarnya apa?..." tanya lagi Seungcheol.

"Point kitorang adalah... kau pasti ke dia sebenarnya tak ada agenda lain? Kau pasti ke dia tak ada mengharapkan perkara yang lain dari kita??"

"Hmph.. kalau itu point korang, korang fikirlah sendiri. Sebab point yang aku tahu, adalah untuk bunuh King malam ni." Seungcheol berkata sambil tersengih.

Aku dan Jieun pun berpandangan dengan muka yang seram.

Di belakang rumah banglo King,

Kami semua bergegas ke belakang rumah King sebaik sahaja sampai di lokasi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kami semua bergegas ke belakang rumah King sebaik sahaja sampai di lokasi.

Semua orang memetiksa senjata masing-masing. Kami berbincang sekali lagi tentang rancangan dan tugasan masing-masing.

CINTA UNTUK KITA?... [SEVENTEEN MALAY FANFICS]Where stories live. Discover now