Bab 31 : Dendam Saeri

79 9 0
                                    

Hyerin P.O.V,

Van yang dikenali muncul di lapangan terbang, aku pun melambai-lambai ke arah van tersebut. Van hitam tersebut datang ke arah aku dan berparkir di depan aku.

Seorang pemandu keluar dari van tersebut, dan aku pun meneliti wajahnya. Dia ni nampak macam pekerja kitorang, tapi tak pernah nampak pula.

"Selamat pulang cik Hyerin." Dia menegur aku.

Aku pun hanya berfikir positif, memandangkan layanannya pun lebih baik dari pamandu aku yang sebelum ni. Aku lantas memberikan beg-beg aku untuk dia masukkan ke dalam van.

Kemudian aku pergi ke arah pintu van, dia lantas membukakan pintu van untuk aku. Hmm.. pelik. Kosong? Aku pun bersilang lengan tanda tidak berpuas hati.

"Mana Yoonbi? Jun?" Tanya aku sambil memandang tajam ke arah pemandu yang masih memegang tombol pintu kereta.

"Mereka kata mereka sibuk, jadi mereka suruh saya ambil cik." Aku pun menghembus nafas dengan mata yang masih memandangnya. Aku pun hanya masuk ke dalam van tersebut dan duduk. Pintu pun kembali tertutup.

Mesti semua orang pelik kenapa aku ada kat sinikan? Haahahahahanat! Jadi.. moh datang dekat-dekat sini aku nak cerita sikit kat korang.

Ehem!.. Hem..! HEM! (Batuk sikit je, janganlah marah.)

Korang ingatkan.. yang.. kerja aku adalah untuk tempah senjata. Jadi... Macam ni ceritanya.

FLASHBACK,

Hyerin, sini kejap

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Hyerin, sini kejap.." panggil Sooha sambil memegang telefon rumah.

"Kenapa?" Tanya pula aku.

"Alah.. datang jelah sini." Desak Sooha kepada aku. Entah apa yang penting sangat sampai tak boleh bagitahu aku terus.

Aku dan Sooha pun berjalan keluar dari ruang tamu.

"Ha.. ada apa?" Tanya lagi aku.

"Haih... Macam ni.. aku baru je dapat panggilan dari supplier weapons kita tentang.. diorang kena tahan sebelum sempat hantar barang kita."

"Hah?!" Terkejut beghuk aku.

Sooha hanya mengangguk laju. Aku pula menggaru kepala yang tidak gatal.

"Apa kita nak buat ni yeh?.." aku dan Sooha mula memikirkan jalan penyelesaian.

"Hah!.. Aku rasa aku tahu." Kata Sooha.

END FLASHBACK

Dahlah.. aku rasa korang semua pun faham. Tak payah cerita panjang-panjang nanti buat serabut otak korang je betul tak?

Aku terpaksa pergi ke luar negara untuk jamin diorang dan selesaikan penghantaran senjata kitorang. Menyusahkan tahu nak layan polis ni.. semua pun ditanya, berapa banyak kali dia tanya tu jangan ceritalah... Lebih 10 kali pun ada.

CINTA UNTUK KITA?... [SEVENTEEN MALAY FANFICS]Where stories live. Discover now