Jieun P.O.V,
Aku terkejut, gambar ni... gambar aku main dengan Yera masa kat taman dulu. Aku ingat. Tapi siapa yang ambil?! Gambar ni pun dihantar dalam instagram berita media sekolah!...
Aku membaca ayat gambar tersebut,
"[Berita HANGAT] Murid baru sekolah Media's di Seoul punyai bayi walaupun anak tunggal??"
Tak berhenti dengan itu... balasan dari gambar itu lebih mengejutkan aku...
-'BoomBong2 Uisshhh anak siapa tu weyh? Anak kau ya Jeonshimm.'-
-'Jeonshimm Bodohlah kau ni BoomBong2.'--'Pretty♡Yeo Eww.. Janganlah kata tu anak dia.
-'FiFayRi Aku ingat dia budak baik je. Tak sangka pulak rupanya dia menipu je >_>'-
-'Haneyy23 Suruhlah dia balik sekolah lama dia!.. ●>●'-
...Aku tergamam.
Macam mana boleh ada gambar ni?? Siapa yang ambil gambar aku dengan Yera?! Siapa?!
"Macam mana gambar saya dengan Yera boleh ada dekat dalam ni??" Tanya aku kepada Joshua.
"Itu saya pun manalah tahu... Kalau saya tahu siapa yang ambil gambar tu saya dah cekik awal-awal.. But, by the way... gambar ni dihantar dalam Instagram malam tadi." Terang Joshua.
"Jadi... Seungcheol tahu tak??" Tanya lagi aku. Seungcheol mungkin dah tahu, tapi aku tak nak dia pula dapat masalah sebab aku. Aku dah banyak menyusahkan dia selama ni.
"Saya tak pastilah, sebab baru malam tadi gambar ni diorang hantar."
Aku mula berasa risau, mungkin ke ada orang cuba nak kenakan aku je? Aku ada buat salah kat siapa? Kenapa banyak sangat masalah yang berlaku pada aku?
"Tak apalah. Awak jangan risau. Kita uruskan hal ni sama-sama." Kata Joshua setelah melihat riak muka aku yang sedang cemas.
Kami berdua mula bergerak ke kelas bersama.
"Dan lagi satu saya pesan ni.. jangan suka-suka hati keluar seorang... even awak dengan Yera pun tak boleh keluar sesuka." Joshua cuba memberi aku amaran. Aku hanya melihat ke arah lantai.
"Awak faham tak??" Tanya Joshua dengan lebih tegas.
Aku mengangguk laju.
Kami berdua pun masuk ke dalam kelas dan duduk di tempat kami.
Pada waktu rehat,
Aku dan Joshua masih mengemas barang kami sebelum keluar dari kelas. Tiba-tiba sepasang tangan seseorang menepuk meja aku.
"-PAM!!-"
YOU ARE READING
CINTA UNTUK KITA?... [SEVENTEEN MALAY FANFICS]
Random°MAIN CAST°: °BOY'S - SEVENTEEN° •S.Coup's (Seungcheol) •Jeonghan •Joshua (Jisoo) •Jun •Hoshi (Soonyoung) •Woozi (Jihoon) •Wonwoo •DK (Seokmin) •Mingyu •The8 (Minghao) •Seungkwan...