Bab 30 : 'Haerin'

79 10 2
                                    

Jieun memandang kedua-dua belah mata aku seakan tidak percaya dengan apa yang yang aku maksudkan. Inilah keputusan yang aku baru buat tadi.

"Saya.... Awak.... Biar betul?..." Jieun masih kelihatan keliru.

"Saya sedar sekarang... Saya tak tahu macam mana saya boleh suka kat awak, tapi.. saya dah buat keputusan." Kali ni aku dah sebulat hati untuk menerima takdir dan membuka hati untuk orang lain.

"Saya suka awak, Jieun."

Jieun memandang aku sayu. Dia pun mula berkata,

"Saya pun... Sejak kali pertama saya datang sini.. saya jatuh hati dekat awak walaupun awak layan saya dengan teruk.. Saya pun, suka kat awak." Aku pula terkejut dan memandangnya sayu.

Aku memeluk Jieun dan dia pun membalas pelukan aku. Aku juga menyambung.

"Saya tahu mungkin saya tak dapat berikan awak cinta seperti orang lain, tapi saya janji saya akan jaga awak. Saya harap jugak yang.. awak boleh terima yang saya ni akan jadi seorang ketua mafia satu hari nanti."

Malam ini, akan menjadi malam yang istimewa buat semua orang.. lebih-lebih lagi aku dan Jieun. Semua orang masih berada di dalam dewan, jadi perkara yang berlaku ni hanya diketahui kami berdua saja di bawah langit malam yang berbintang.

Selepas 1 jam berlalu, kami semua berkumpul dan bergerak balik ke rumah masing-masing.

Di rumah ahli perempuan,
10.00 a.m.,

Yoonbi P.O.V,

Aku berdiri di depan pintu transparent dan melihat pemandangan di belakang rumah kami sambil menyilangkan lengan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Aku berdiri di depan pintu transparent dan melihat pemandangan di belakang rumah kami sambil menyilangkan lengan. Sejujurnya, ada sesuatu perkara yang bermain di fikiran aku. Sebab aku rasa tak tenang kebelakangan ni.

"Yang macam kita semua boleh nampak.. Saeri berminat dengan kau Coups. Aku rasa kau pun tahu."

"Sebab tu ke dia suka cari apa-apa ayat bila depan aku, sebab dia nak perhatian aku ke??"

Babak ketika perbincangan aku, Sooha dan S.Coups berulang di dalam minda aku. Aku masih tak puas hati dengan Saeri... Ada sesuatu yang kitorang tak tahu ke tentang Saeri ni?..

"Ahn Saeri..." Kata aku perlahan.

Dengan perasaan yang tak puas hati, aku lantas duduk di depan komputer yang berada di dalam bilik aku. Kertas maklumat yang diberi Sooha dikeluarkan.

Aku mula menekan-nekan papan kekunci komputer dengan laju. Semua kod yang diperlukan ditaip tanpa tiada yang akan memahaminya. Maklumat Saeri juga dimasukkan.

Perkara yang masih kami tak ketahui dari Saeri perlu dibongkarkan. Selagi aku tak puas hati, aku akan cari sampai dapat. Aku nak tahu semuanya, apa yang kau sembunyikan selama ni Saeri.

Tiba-tiba maklumat peribadi Saeri muncul di skrin komputer, dan aku membacanya satu persatu. Tetapi, ada sesuatu perkara yang berkaitan dengan Saeri membuat aku terdiam. Tangan aku mulai menggeletar dan badan terasa seram sejuk.

CINTA UNTUK KITA?... [SEVENTEEN MALAY FANFICS]Where stories live. Discover now