Bab 25 : Rahsia Yoonbi

85 14 0
                                    

S.Coups P.O.V,

Mesej ni dari Yoonbi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Mesej ni dari Yoonbi.

Aku pun membuka mesej tersebut.

Yoonbi:
'Coups.'
'Saya rasa saya nak cari siapa yang sebarkan gambar Jieun dan Yera tu.'

Haih.... Kenapa tiba-tiba pulak budak ni?..

Me:
'Kenapa pulak tiba-tiba??'

Yoonbi pun membalas kembali.

Yoonbi:
'Saya rasa tak sedap hati.'
'Lagi lepas saya dengar dari Minghao yang dia hampir nak kena culik tu lagi pelik.'

Me:
'Habis tu kau rasa..'
'Apa kita perlu buat?'

Aku dan Yoonbi cuba mencari jalan penyelesaian untuk masalah ini bersama. Sebab.. kalau terlalu ramai kadang-kadang tak bagus. Kita kena buat secara low profile dulu. Kalau dah rasa ok, baru kitorang gerak ramai-ramai.

Ini style aku ya? Jangan judge.

--------------------------------------------------------------

Keesokan paginya,

Aku berjumpa dengan Yoonbi di rumah keluarganya. Oh ya, aku ada tak mention yang Yoonbi ni sebenarnya orang biasa je, lepas masuk sekolah menengah baru dia termasuk dalam geng mafia kami.

Keluarga Yoonbi sejujurnya tidak kisah dengan apa yang dia lakukan. Mak dan ayah Yoonbi berpisah ketika dia berumur 10 tahun. Mak Yoonbi pergi tinggalkan dia, sehingga sekarang tak ada khabar berita tentang mak dia berada di mana, jadi dia dijaga ayahnya. Tak lama kemudian, ayah Yoonbi berkahwin dengan seorang wanita dan sekarang, Yoonbi hanya dipinggirkan.

Jadi aku pun membawa dia bersama kami. Sekurang-kurangnya dia ada tempat untuk cari duit sendiri dan tempat berlindung yang ketat.

Kami berada di rumah keluarganya adalah kerana, ada bilik tersembunyi yang penuh dengan gajet-gajet canggih yang Yoonbi kumpul dan baik pulih. Kami mengambil risiko juga untuk datang ke rumah Yoonbi. Yelah mana tak nya, dah dekat 3 tahun tinggalkan rumah tiba-tiba datang balik.. tak ke namanya cari nahas tu?..

Aku bergerak pergi ke rumah Yoonbi. Kelihatan kereta Sooha yang berwarna biru gelap berada di sebelah dinding rumah Yoonbi. Yoonbi duduk bersandar di bonet kereta kelihatan seperti sedang menunggu aku sambil bermain dengan telefonnya.

Aku memakirkan kereta di belakang kereta Sooha.

Yoonbi mengetuk kereta Sooha untuk menunjukkan isyarat yang aku dah sampai. Sooha pun keluar dari kereta dan menutup rapat pintu keretanya. Mereka berdua menuju ke kereta hitam aku.

Aku membuka pintu dan lantas mematikan enjin kereta. Aku bergerak keluar untuk berjumpa dengan mereka.

"Coups!.." panggil Yoonbi untuk mengambil perhatian aku.

CINTA UNTUK KITA?... [SEVENTEEN MALAY FANFICS]Where stories live. Discover now