••
、Seungjun pov"Seungjun taknak makan malam dekat sini ke?"tanya Puan Park.Aku menggeleng.
Lagipun kesian dekat omma, sebab aku tak balik lagi.Mesti dia risau walaupun sibuk menjalankan tugas sebagai suri rumah.
"ha lepasni turun, omma nak bagi kek lepastu makan dengan omma kamu dan Rose" kata Puan Park lagi.
"baik, omma"jawab aku.Puan Park sudah seperti ibu keduaku .Yelah kami rapat daripada kecil lagi mesti aku sudah selalu pergi ke rumah Seulrin.
Rose atau nama sebenarnya Park Chaeyeon. Ya, dia adik perempuan aku.Muda dua tahun saja dari aku.Aku tahu memang aku tak pernah cerita pasal dia sebab dia sekolah lain iaitu di Hanlim Multi Art
"Seul aku balik dulu"aku membelai rambutnya .Tubuhnya masih terbarung dibaluti selimut tebal.
"Jun..."panggilnya perlahan.Aku memandang wajahnya yang pucat
"Terima kasih.Aku sayang kau"aku tersenyum.Memang tak berubah.Bila dia sakit perangai pun turut berubah menjadi lebih manja.
Aku pun sayangkan kau tapi aku terpaksa menolak perasaan itu dan itu demi kebaikan kau.
"ishh asal kau tak jawab"Seulrin mula merungut seperti budak kecil
"Ya, ya Park Seulrin.Aku sayang kau jugak"dia tersenyum lagi sekali sebelum terlena dibuai mimpi.
Aku menuruni tangga dan terpancul wajah Jihoon hyung dan Ro--Rose?
"eo hyung dah balik.diorang ada tanya apa-apa ke?"tanya aku.Rose yang berada disebelah aku abaikan dahulu.
"Ade juga tapi hyung cakap Seul demam lepastu diorang tak tanya dah"Jihoon hyung senyum.Aku sebagai lelaki, mengaku yang Jihoon hyung ni memang comel.
"Rose nah,"Jihoon menghulurkan bekas tupperware berwarna hijau kepada Rose dan Rose menyambutnya.
"Terima kasih oppa,tolong cakap terima kasih dekat omma jugak eh"Rose senyum pada Jihoon
"Kitorang balik dulu hyung"pinta aku dan menunduk sebelum keluar dari perkarangan rumah Seulrin bersama Rose.
"Kenapa rajin pulak Chae datang rumah Seulrin unnie"tanya aku sambil memandang Rose.Ya,aku memanggil Rose dengan panggilan Chae.Nampak istimewa sikit
"Chae bosan duduk dekat rumah.Omma asyik melayan tv je.Mula mula ingat nak jumpa Seulrin unnie tapi dia tak sihat pulak"balas Rose.Aku menyerabutkan rambutnya dan meletakkan tangganku pada bahunya.
"Ishh habis rambut Chae"Rose memuncungkan mulutnya.Aku tergelak kecil
••
、Seulrin pov"Seul"
"Seul"lagi sekali aku terdengar nama aku dipanggil.Siapa lagi kalau bukan suara Jihoon
"em"aku membalas pendek
"dah okey ke?"tanya Jihoon dan memaksa aku bangun.Aku menyandar pada katil debgan bantuan Jihoon.Jam di atas meja aku pandang sekilas
6.20 a.m
"boleh kot"aku menjawab sambil menggosok-gosok mata.
"betulni?"sekali lagi Jihoon bertanya.l dan aku mengangguk pasti
"Oppa tunggu dekat bawah"Jihoon membelai rambutku sebelum menutup pintu bilik aku.
Tuala dicapai dan bilik mandi menjadi destinasi aku yang seterusnya.
Selesai saja mandi, aku berdiri di depan cermin.Nak tengok apa yang tak kena.
Rambutku diikat kemas.Blazer aku yang berwarna hitam aku capai pada kerusi dan keluar dari bilik menuruni tangga.
"Oppa Seul nak bawa bekal je tau!"jerit aku kepada Jihoon.
"Wae?"tanya Jihoon pelik
"saja nak makan dalam kelas nanti"jawab aku.
Aku bergerak ke dapur untuk mencari bekas kosong.Mata aku tertancap pada satu bekas yang sudah siap dibasuh.
Bekas itu.
yours.
perkara itu kembali menerjah fikiran aku--dan buat aku tertanya-tanya.
"seul"panggil Jihoon dari ruang makan.
"nae"balasku.Tanpa teragak agak aku mengambil bekas itu dan mengisi beberapa biji potong pie ke dalam bekas itu.
"jom, Seul"
"Baik!"
••
"Seulrin kau okey?"Sooyoung berlari kearah aku dengan muka pucatnya.Sebaik aku sampai di pintu pagar sekolah dia terus berlari mendapatkan aku--tapi mana Irene?
Aku menggangguk sambil senyum."mana Irene"tanya aku
Senyuman di bibir Sooyoung terus pudar
"a--aku rasa dia pergi tandas--ha tandas"kata Sooyoung.Okey ini pelik kenapa dengan Sooyoung ni.Macam lain je
"Jomlah masuk kelas"Aku mengikuti langkahnya.Jihoon sudah lama masuk ke dalam kelasnya.
Sebaik saja, aku masuk ke dalam kelas ,satu persoalan menerjah fikiran aku lagi.
Kenapa Sooyoung pergi ke tempat Mina--dan Mark yang duduk disebelah Mina pun tak kata apa-apa dan sekali lagi kenapa Mina masuk ke dalam kelas dan terus meletakkan begnya ditempat Sooyoung?
"Seulrin, duduk dulu"arah Jun.Mungkin pelik dari tadi aku berdiri tapi tak duduk.
"Aku tak tahu"Jun menjawab sebelum sempat aku bertanya.Macam tahu-tahu je soalan aku haih.
"Jom kita pergi kantin"Sooyoung mengajak aku dengan riang.
"Irene macam mane"tanya aku sambil memandang kearah Irene.Aku nampak dia seperti mencuri pandang aku.
"Kita tak pernah ada kaitan dengan dia dah.Tamat"kata Sooyoung dan menarik aku keluar dari kelas.Wow wow aku tergamam.
Apa dah jadi? Apa yang tamat?Kenapa dengan Sooyoung?Kenapa perkara jadi lebih teruk ni!
••
YOU ARE READING
[C] My Secret Fiance | PCY
Romance﹙complete.﹚ ❏ 〰〰 ⨾ 𝐩𝐚𝐫𝐤 𝐜𝐡𝐚𝐧𝐲𝐞𝐨𝐥 . 𝐩𝐚𝐫𝐤 𝐬𝐞𝐮𝐥𝐫𝐢𝐧 ! ❝ you need to know something, you're my secret fiance. ❞ 𝗌𝗍𝖺𝗋𝗍 ᝰ 120818 𝖾𝗇𝖽 ᝰ 120121