••
buku mata pelajaran sains aku tenung sambil tangan aku ligat membelek satu satu muka surat buku.tapak tangan aku masih menjadi tiang untuk meletakkan pipi.cikgu takde jadi mesti kelas bising macam dalam hutan kan?
" ha kau kenapa " jun menyampuk.bibir aku dari tadi dimuncungkan.muka jun dipandang sekilas.
" weh tak akanlah buku sains ni lagi tarik perhatian kau daripada muka haku nii " jun mula menggoncangkan tangan aku.susah ada deskmate yang asyik nak kene puji ni -_-
" dia badmood lah tu sebab seungjun marah dekat dia " sampuk youngmin dari meja depan.yang ni lagi buat aku rasa nak ketuk kepala dia.
" ape pulak kau buat ni " jun bertanya pada aku.seungjun yang berada di depan aku ,aku pandang tapi dia langsung tidak toleh kebelakang.em aku terasa sikit dengan dia
ya , dia marah aku.sebab keluar kelas macam tu je tanpa panggil dia dan berani berani pergi halang pergaduhan tu.em--inseong lagilah kene marah teruk.sebab aku yang cuba lindung dia dan dia tak halang aku.haih kesian dekat inseong.dia cuma teman aku je.
" jun ,youngmin kau balik dengan sia-- dengan aku "celah seungjun.dia bangun dari tempat duduknya dan menuju ke luar kelas.
auch kan dah berjaya.aku tahu kelemahan dia agagagaag XD .aku tersenyum dan menepuk bahu jun sebelum mengikuti seungjun dari belakang.
cikgu sains memberi kebenaran untuk pergi ke perpustakaan semasa ketiadaannya.
" jun ,jun "aku mencucuk-cucuk lengannya dari tepi tapi tiada respon
dia marah lagi dengan kau ,Park Seulrin.
" aduh "aku mengaduh kesakitan dan jatuh terduduk.aku memandang ke depan seungjun sudah berlari mendekati aku.aku dah cakap taktik ini akan berjaya.
" kau okey tak "matanya bergetar.okey sekarang aku rasa bersalah dekat dia sebab buat macam tu .
" aku okey .cuma sakit sikit je "aku tersengih memandang wajahnya.dia memandang aku dengab wajah yang serius tetapi dia mula tergelak sedikit.
kan aku dah cakap dia tak boleh nak marah aku lama-lama.
seungjun menolong aku bangun. "hehe sebab ni aku sayang kau ha jom jom " aku menarik lengannya pergi ke perpustakaan dan seungjun hanya mengikuti aku .
••
" seul elok jalan "pesan seungjun sebelum dia menghilangkan diri ke bilik pengawas .disebabkan dia bertugas aku menunggu sooyoung dan irene di depan kelas sementara mereka mengemas barang.
ha baru aku ingat semua acara ditangguhkan pada hari lain disebabkan masalah di padang
" kau okey tak ?"inseong menerjah aku secara tiba tiba.
" okey.tapi maaflah kau yang kene marah pulak "aku menunduk memandang lantai,rasa bersalah
" tapi kenapa lelaki tadi tiba tiba datang pergi dekat kau "aku menjongketkan kening memandang inseong.
" ha--kau tak kenal dia?"tanya inseong.dia tukar topik lagi -_-
" tak " wajah aku automatik menjadi blur
"dia yanan . badboy weh " inseong membulatkan matanya.seperti terkejut aku tidak kenal badboy sekolah ni.
tapi kalau sekali imbas pun aku tak akan agak dia badboy .sebab muka dia comel plus nak mati.
tapi aku seakan kenal dengannya.macam kenal je--
" jom seulrin " irene meletakkan tangannya diatas bahu aku.
" eo inseong " tegur sooyoung.sooyoung berada di belakang aku dan irene.haih sekali pandang pun dah tahu muka dia macam tomato sekarang.dia suka inseong HAHAHA
" hai sooyoung .aku pergi dulu seulrin" inseong tersenyum pada irene dan pergi dari situ.
" dahla sooyoung .cuba relax "aku menepuk bahu sooyoung.dia ni macam sesak nafas je tengok.
" macam manalah kau boleh rapat dengan dia.aku macam dah takde peluang dah " dia nak mula dah aksi drama tak berbayar tu.dia seolah olah termenung dan menjadi kaku seketika.
aku malas melayan lakonan pelik dia tu terus aku dan irene berjalan meninggalkan dia yang masih termenung meratapi nasibnya kot.
sampai saja di kantin ,aku mencari kelibat jihoon aku mencari di sudut-sudut kantin sebab jihoon selali duduk dekat situ untuk mengelakkan orang ramai.
aku berpaling ke sudut kiri kantin dan ternampak daehwi melambai-lambaikan tangannya dari tempat duduk mereka.jihoon yang nampak daehwi melambaikan tangannya terus memandang kearah aku dah tersenyum.
irene awal awal lagi sudah beratur untuk membeli makanan.aku pula tidak terasa lapar.
aku berjalan kearah mereka dan duduk diantara jihoon dan daehwi manakala guanlin di hadapan aku.
" nah "jihoon meletakkan bukunya seketika diatas meja dan menghulurkan satu bekal.aku membuka penutup bekal itu.
wahh nasi gorenggg!
yang ni mesti dia bekalkan masa aku tengah bersiap kan XD
mata aku serta merta bersinar.selera aku yang tadinya tiada tiba tiba muncul ❤(ӦvӦ。)
" waaa maseh hoon " aku tersenyum dan dia mengusap kepala aku.
" haih aku pulak yang rasa nak ada adik " daehwi menyampuk dengan muka itik tu .kedua dua tapak tangan itu,dia meletakkan mukanya.
" aku pun sama tapi aku taknak yang keras kepala ,aku nak dia selalu tolong aku buat kerja "guanlin menyampuk.
" woi yang tu dah jadi hamba abdi dah tu "kepala guanlin menjadi mangsa ketukan daehwi.
" aduh sakitlah! "guanlin mengaduh kesakitan.aku tergelak kecil .jihoon yang berada disebelah aku pandang .
em masih baca buku.
bunyi derapan kaki dari belakang aku pandang .sooyoung dan irene mengambil tempat disebelah guanlin .kerana hanya disitu mempunyai ruang.
irene cepat cepat mengambil tempat di tepi guanlin takut sooyoung mengambilnya.sooyoung dengan pasrah duduk di tepi irene
meja tu segi empat tepat tapi besar.aku duduk tepi jihoon , bahagian kiri pula hanya daehwi .bahagian depan aku guanlin dan bahagian kanan sooyoung dan irene.paham?
aku menyuapkan sesudu nasi goreng ke dalam mulut dan--
" KAN AKU DAH KATA TADI ! "
『❀❀』
YOU ARE READING
[C] My Secret Fiance | PCY
Romance﹙complete.﹚ ❏ 〰〰 ⨾ 𝐩𝐚𝐫𝐤 𝐜𝐡𝐚𝐧𝐲𝐞𝐨𝐥 . 𝐩𝐚𝐫𝐤 𝐬𝐞𝐮𝐥𝐫𝐢𝐧 ! ❝ you need to know something, you're my secret fiance. ❞ 𝗌𝗍𝖺𝗋𝗍 ᝰ 120818 𝖾𝗇𝖽 ᝰ 120121