" Bye! "Seulrin melambaikan tangan kepada Inseong .Setelah kelibat Inseong hilang dari pandangannya, Seulrin melangkah masuk ke dalam rumah.
Terpancul muka Jihoon yang sedang berdiri di ruang tamu sambil merenungnya tajam seolah-olah dia membuat sesuatu kesalahan.
" Park Seulrin " Jihoon bersuara dingin. Mukanya langsung tidak mengukir senyuman di bibirnya.
Seulrin menunduk memandang lantai dan berjalan perlahan kearah Jihoon.
" Apa yang adik dah buat ni? " Jihoon bertanya serius.
Seulrin hanya mendiamkan diri . Sejujurnya dia tidak tahu apa kesalahan yang dia baru lakukan . Tetapi dia hanya mendiamkan diri apabila melihat wajah Jihoon ketat.Bukan senang mahu melihat abangnya itu nak naik angin.
" Adik tahu tak apa yang jadi ni ?" Tanya Jihoon apabila melihat Seulrin tidak membalas kata-katanya
Dengan jujur Seulrin menggeleng.
" Chanyeol demam, esok tak datang "
"Setiap apa yang Chanyeol cakap ada sebab , jangan melulu nak marah dia" tegur Jihoon dan terus berlalu masuk ke dalam bilik
Seulrin ternganga. Tak akanlah disebabkan itu lelaki itu terus demam. Lemah betul antibodi dia.
Tetapi ada secebis rasa bersalah terhadap lelaki itu. Kata-kata Jihoon tadi membuatkan ia terngiang-ngiang dalam fikirannya
--
" Kau okey tak ni? " tanya Baekhyun. Baekhyun mengambil tempat duduk di birai katil Chanyeol.
" ada nampak aku okey ke?" jawab Chanyeol lemah. Tubuh sasanya itu diselaputi selimut.Langsung tidak memandng muka Baekhyun.
" Hish kau ni, dah tahu antibodi lemah nak juga balik masa hujan. Risau Seulrin tadi. Makin rasa bersalah dia tengok kau blah macam tu je " Baekhyun berkata panjang lebar. Chanyeol diam tidak menjawab.
Memikirkan Seulrin sahaja cukup membuat dirinya patah hati .Kata-kata daripada gadis itu masih terngiang-ngiang di dalam fikirannya.
" Kau rehatlah, aku balik dulu. Nanti Byungchan jaga kau lepas dia balik sekolah" Chanyeol hanya mengangguk dan melihat Baekhyun keluar dariada bilik tidurnya.
Chanyeol mengeluh panjang.Siling biliknya ditenung kosong .
Beberapa bunyi ketukan daripada pintu biliknya membuatkan dirinya kembali menyelubungi seluruh tubuh badannya dengan selimut .
"Aku taknak makan apa -apa , Byungchan" suara serak basah yang masih lemah itu tetap digagahkan bersuara.
Sunyi...
Mungkin Byungchan sudah pergi . Tidak pernah pula lelaki otu terus mendengar kata-katanya.
Selepas beberapa saat berlalu , pintu putih itu dikuak dari luar .Chanyeol mengeluh . Mana mungkin Byungchan mahu mendengar arahannya.
"Keluarlah Byungchan" Chanyeol bersuara lemah
Tetapi tiada balasan .
" Chanyeol , ni sayalah " Chanyeol terkelu . Dia kenal akan suara ini. Memang sudah pasti suara ini milik Bae Joohyun.
--
ya , dia kembali !
#Happy 4th Anniversary KNK! my first boygroup did i stan since their debut 💖
Park Seungjun (Park Seoham for now) and Jeong Inseong are Keunakeun boys ( listen to their debut song KNOCK guys)
YOU ARE READING
[C] My Secret Fiance | PCY
Romance﹙complete.﹚ ❏ 〰〰 ⨾ 𝐩𝐚𝐫𝐤 𝐜𝐡𝐚𝐧𝐲𝐞𝐨𝐥 . 𝐩𝐚𝐫𝐤 𝐬𝐞𝐮𝐥𝐫𝐢𝐧 ! ❝ you need to know something, you're my secret fiance. ❞ 𝗌𝗍𝖺𝗋𝗍 ᝰ 120818 𝖾𝗇𝖽 ᝰ 120121