"Kau okey tak Seulrin?" tanya Sooyoung. Dari tadi Seulrin asyik termenung memandang pantulan wajahnya pada cermin.
Seulrin tersedar daripada lamunannya . Segera paip singki itu ditutup. Seulrin mengangguk. Dia cuma terlalu memikirkan tentang permainan itu.
Mereka berdua berjalan keluar daripada tandas wanita dan menuju kearah bas. Walaupun masih ramai yang masih makan tetapi meteka berdua mengambil keputusan untuk tunggu di dalam bas sahaja.
Seulrin duduk di tempatnya. Beg galasnya ditarik dari bawah kerusi lalu poket kecil dibuka. Seulrin mula menyolongkar beg itu . Tiada. Dia tertinggal ke ? Hish .
Macam mana dia boleh tertinggal benda penting itu!
"Seulrin , Seungjun suruh bagi." Seulrin mendongak memandang kearah suara garau itu . Chanyeol sedang memandangnya sambil mrnghukur sebotol kecil minyak panas . Ya benda ini yang dia perlukan sekarang.
Perutnya sudah rasa memulas.
"Terima kasih." Seulrin mengukir senyuman dan mengambil minyak panas itu daripada tangan Chanyeol.
Tanpa berkata apa-apa Chanyeol duduk di sebelah Seulrin . Seulrin memandangnya pelik.
"Kau tak boleh makan pagi ke?" tanya Chanyeol. Seulrin menggeleng perlahan.Dia jarang makan pada waktu pagi menyebabkan dia akan sakit perut jika di mengambil sarapan.
"Seulrin cepat sapu , nanti kau berkurung dalam tandas macam mana ha." ugut Sooyoung daripada hadapan aku. Saja mahu memberinya kalut.
"Aku tolong cover." ujar Chanyeol . Dia mengambil sehelai kain yang dijadikan selimut itu dan dia bangun lalu didepakan tangannya untuk menghalang orang daripada hadapan daripada melihatnya.
Seulrin sedar , ada beberapa orang pelajar lelaki yang sedang menaiki bas .
"Cepat , aku tak pandang." arah Chanyeol. Cepat-cepat Seulrin menyapukan minyak itu pada perutnya .
"Dah." Chanyeol melipatkan semula selimut itu dan diletakkan diatas kerusi Inseong.
Baru sahaja Chanyeol mahu beredar oe tempat duduknya , Seulrin sempat memegang lengan tangannya. Perlahan-lahan dia mendongak memandang Chanyeol.
"Duduk tepi saya , boleh kan ?" Chanyeol tersenyum kecil.
--
"Seulrin mesej aku , Chanyeol hyung duduk sebelah dia." Inseong menyimpan telefonnya semula ke dalam poket seluar. Yanan dan Seungjun tersenyum.
"Rancangan menjadi."
"Haih , kenapa aku tiba-tiba terlibat?" Inseong menggeleng perlahan.Sebaik sahaja yang lain beredar daripada meja, mereka berdua menghalang Inseong dsripada mengikuti Jun dan Youngmin.
dan sekarang dia terlibat dengan rancangan gila Seungjun dan Yanan.
--
YOU ARE READING
[C] My Secret Fiance | PCY
Romance﹙complete.﹚ ❏ 〰〰 ⨾ 𝐩𝐚𝐫𝐤 𝐜𝐡𝐚𝐧𝐲𝐞𝐨𝐥 . 𝐩𝐚𝐫𝐤 𝐬𝐞𝐮𝐥𝐫𝐢𝐧 ! ❝ you need to know something, you're my secret fiance. ❞ 𝗌𝗍𝖺𝗋𝗍 ᝰ 120818 𝖾𝗇𝖽 ᝰ 120121