✧*̥˚ 34

90 16 0
                                    

••

" Na--nae?" Seungjun bersuara gagap memandang Cthanyeol .Baekhyun turut memandang Chanyeol.

Mamat ini kena sampuk ke?

Fikir Baekhyun.Rasanya otak Chanyeol ini masih waras kan?

"Jangan risau, aku waras lagi." ujar Chanyeol tanpa memandang Baekhyun , seakan-akan tahu apa yang difikirkan oleh Baekhyun.

Seungjun berdehem dan mengangguk.Dia bangun daripada tempat duduknya lalu keluar daripada bilik itu.

Setelah memastikan kelibat Seungjun sudah tidak kelihatan Baekhyun terus meluru kearah Chanyeol.

"Kau kenapa ?" tanya Baekhyun.Chanyeol dipandang pelik.Padahal lelaki ini sudah mengetahui bahawa Irene menyukainya.

" Adalah." Kenapa dia mahu berahsia?

--

"Percutian musim panas ada lagi tiga minggu kan?" tanya Jun .Seulrin mengangguk .Tempat duduk Youngmin yang kosong itu dipandang .Lelaki itu telah mendapat kebenaran untuk berehat selama lima hari.

"Kau tak teruja ke?" Jun memandang Seulrin yang hanya masam .Apa yang difikirkan gadis itu dia juga tidak tahu.

Pengumuman yang baru diberitahu oleh Hyunjin sebentar tadi membuatkan Seulrin hilang mood.Segalanya serabut.

"Lepas perbincangan, kita akan berkhemah di

"Kita bergabung dengan kelas Taeyeon sunbae." tutur Hyunjin.Kenapa dia tak sebut sahaja nama kelas itu.Dia ingat semua pelajar cukup mengenali semua orang di sekolah?

Tidak bagi Seulrin.

"Siapa kelas Taeyeon sunbae?" tanya Seulrin.Jun memandangnya.

"Kelas abang kau la Park Seulrin." Jun menggeleng.Dia tidak tahu kelas abangnya kah?

Seulrin mengangguk.Kemudian dia teringat sesuatu.

Bermakna kalau kelas Jihoon-- Chanyeol pun ada sekali!

Oh tidak...

"Jun aku tak nak pergi boleh tak?"Rambutnya habis berserabai akibat asyik meramas rambutnya sendiri.Jun menggeleng.Dahi Seulrin dijentik membuatkan gadis itu mengaduh kesakitan.

"Park Seulrin , kau jangan mengada. Jangan lupa ada markah.Tiada alasan kukuh , tolak markah." kata-kata Jun itu membuatkan gadis itu terdiam

Dia tidak mahu markahnya ditolak hanya disebabkan dia tidak menyertai perkhemahan musim panas.

Wajahnya dibaringkan diatas meja dengan beralaskan lengannya.

"Aku tak suka lah."Seulrin merungut.Jun tergelak kecil melihat Seulrin.Sungguh gadis ini tidak mahu abangnya turut serta di dalam perkhemahan itu.

[C] My Secret Fiance | PCYWhere stories live. Discover now