✧*̥˚ 5

197 27 6
                                    

••

seulrin pov

"omma kitorang pergi dulu " kata jihoon dan mencium dahi omma diikuti oleh aku

" eh cepatnya "omma terkejut.sebelum itu sempat lagi aku dan jihoon mengambil beberapa sandwich yang disediakan oleh omma.

sekarang masih pukul 6 : 30 pagi.rajin kan aku pergi sekolah awal awal HAHAAH.

" hehe " setelah aku menyarungkan kasut ,aku menunggu omma yang mengambil beberapa lagi keping sandwich untuk jihoon.memang patutlah pipi tu terlebih chubby.papepun dia memang terlebih comel .bukan nak puji tapi fakta gaaga

" bye omma "aku melambaikan tangan dan jihoon menutup pintu pagar dan memulakan langkah.kami hanya berjalan kaki ke sekolah.tetapi kebiasaannya aku menaiki motor bersama jihoon tetapi motor jihoon sekarang appa nak guna.tak tahulah nak buat apa sedangkan appa dah ada kereta.

jadi terpaksalah jalan kaki.sedang aku berjalan aku menangkap satu susuk tubuh yang sangat aku kenali

" seungjun!" aku menjerit.jihoon terkejut

" seul janganlah menjerit nanti jiran lain terbangunlah "nasihat jihoon.aku hanya tergelak sambil menutup mulut.

seungjun menoleh kebelakang sebaik saja mendengar namanya dijerit oleh aku.segera dia berlari kearah aku dan jihoon.

" annyeong hyung "seungjun menegur jihoon.

" annyeong seungjun "balas jihoon.

" jom pergi sama-sama"aku memeluk lengan mereka berdua dan bergerak ke hadapan.

mesti pelik an .sebab aku tak kene serang dengan peminat-peminat dua manusia yang ade dekat kiri kanan aku ni.

jihoon semestinya diorang tak berani sebab aku adik dia .seungjun pulak lagi diorang tak berani.

disebabkan seorang pelajar junior , song hyunmi.dia pernah meletakkan sesuatu dalam air aku.tapi belum sempat aku minum seungjun dah tepis air tu .hyunmi pula terkilan melihat kejadian itu.

seungjun pergi kepada hyunmi dan memandang dia tajam.aku terus berlari kearah mereka berdua untuk menghalang.tapi macamlah seungjun tu nak dengar .

tapi nasib baik seungjun dia seorang yang bersikap rasional.seungjun memberi dia amaran keras kalau dia kacau aku lagi dia akan ambil tindakan.

dan hyunmi ikut.kalau dengar suara seungjun masatu .memang seram.aku pun dah meremang tiba tiba mengingati semula suara dia pada masa itu .sehinggakan tiada pelajar lain yang berani mengacau aku disebabkan seungjun.

sebaik saja tiba di pagar sekolah ,aku cuba mengambil beg pada tangan seungjun .tetapi ditarik semula .dia memang kena bertugas di pintu pagar sekolah untuk melihat kehadiran pelajar dan mengambil nama pelajar yang melanggar peraturan sekolah

" bagi lah nantikan tak payah ulang alik daripada kelas "kata aku dan masih lagi memegang beg seungjun .taknak cuba melepaskannya.

" kau kan tak sihat lagi " seungjun cuba menarik semula

" biar hyung jelah yang tolong "jihoon mengambil beg dari pegangan kami berdua dan dua dua terus tak bersuara.

" gomawo hyung hehe"

setelah seungjun hilang dari pandangan aku , aku meminta jihoon memberi beg kepada aku.

" kan tak sihat "jihoon memandang aku .

" dah sihat lah hoon "aku cuba memujuknya.aku cuma tak nak dia datang kelas aku..takut dia serabut dengan semua budak kelas aku yang cuba memberinya hadiah.

" takpe "aku terpaksa menurut.

jihoon melangkah masuk ke dalam kelas aku.nasib tiada sesiapa dalam kelas ni .tapi satu bekal makanan yang berada diatas meja aku menarik perhatian.

mungkin ni hadiah jihoon.

" hoon punye "kata aku sebaik saja meletakkan beg.

tanpa berkata apa-apa jihoon mengambil bekal itu dan melihat.

" mane adelah.seul punye "dahi aku berkerut .tak pernah orang lain memberi aku hadiah camni kecuali semasa hari lahir aku .

" jangan tipu hoon "aku menganggap jihoon cuma menipu.

" oppa tak tipulah .tengok ni ha 'for Park Seulrin' "semua ni jadi semakin pelik sejak semalam.

kad yang ditunjukkan jihoon aku lihat.

for park seulrin

yours💗

dia ni lagi?

"em okey " aku mengambil bekal tadi daripada tangan jihoon.

" oppa masuk kelas dulu "aku mengangguk.aku cuba untuk fikirkan hal tadi tapi perasaan ingin tahu aku itu semakin membuak.

siapa 'yours'?

kenapa jihoon macam tahu sesuatu.sebab biasanya dia akan siasat sampai lubang cacing hal yang macam ni kecuali hadiah dari peminat dia.yang tu tak kot.

dari botol air hinggalah bekal ni.

『❀❀』
kwonstar- ; hyuck_culture ; seulgyu-;Taehidungoreng- PCY-Soorry

[C] My Secret Fiance | PCYWhere stories live. Discover now