✧*̥˚ 12

137 23 0
                                    

••

Arghh! Aku tak boleh nak fokus kalau macam ni!

Sooyoung dan Irene aku pandang bersilih ganti.Jantung aku berdegup kencang.Kenapa?

"Seulrin, kamu ada masalah?"Aku memandang Puan Jo dihadapan.Satu kelas sedang memerhatikan aku kecuali--Irene.

Wah hatiku bagai dicarik-carik.Aku perasan dia memang makin menjauhkan diri daripada aku--bukan aku dan Sooyoung

"Aniyo saem.Mianhamnida"Aku menunduk sedikit meminta maaf.Puan Jo memulakan penerangannya semula tentang subjek Biologi.

"Seul"Aku memandang Seumgjun yang memanggil aku.Aku memberi senyuman kepadanya mengatakan bahwa aku okey.

Dia kembali fokus menyalin nota yang diberikan oleh Puan Jo

Kenapa aku tak boleh nak fokus ni!

Hish!

"Seulrin rilex"Jun menegur aku.Aku mengangguk perlahan.Mungkin daripada tadi dia memerhatikan aku

"Maaf"kata aku sekali lagiAku memndang buku biologi yang berada di atas meja aku.Huh

satu keluhan dilepaskan.Ya, Seulrin fokus jangan tertinggal apa apa pun.

Aku memberi kata-kata semangat pada diriku.Lupakan sekejap--

••

"Ire--"belum sempat aku memanggilnya dia terlebih dahulu keluar daripada kelas tanpa memandang sesiapa.Aku jujur dia daripada pagi tadi tidak bercakap dengan sesiapa

"Jom Seulrin"ajak Sooyoung.

Aku menyembunyikan dulu hasrat aku hendak bertanya kepada Sooyoung.Mungkin aku patut tanya masa dekat kantin.

Bekalku pegang erat pada tangan.Pagi tadi tak sempat aku nak makan dalam kelas .

Aku jalan beriringan dengan Sooyoung.Hati aku mula gelisah mencari Irene.Kenapa klibat dia langsung aku tak nampak?

"SEULRIN!" aku menoleh kearah jeritan itu.Jeritan yang paling kuat aku pernah dengar.

Baekhyun sunbae!

Pandangan pelajar yang berada di koridor mula fokus kepada kami.Walaupun pelajar masih sedikit tapi aku tahu nanti ia akan tersebar disebabkan pelajar pelajar yang kepoh ni.

Baekhyun sunbae berjalan mendekati aku dan disebelahnya ada Chanyeol sunbae.

Dua-dua femes nak mati kat sekolah, nasib jelah kalau dia tegur.k aku pasrah dalam hati.

"annyeong Baekhyun sunbae--eo Chanyeol sunbae"aku mengukir senyuman sebaik saja mereka berdua berdiri di hadapan aku.

Sooyoung disebelah aku toleh.Dah kenapa dia ni senyum-senyum pandang Baekhyun dan Chanyeol sunbae ni ?

"Seulrin balik ni awak pergi bilik lagi kan?"tanya Baekhyun , dan seperti biasa Baekhyun sunbae yang akan bertanya segala soalan dan membuka mulut manakala Chanyeol sunbae disebelahnya hanya mendiamkan diri.

"Agaknya sebab saya balik dengan Seungjun memandangkan Jihoon ada kelas nanti"jawab aku.

"Eo lupa yang awak adik Jihoon"dia tergelak kecil.Dengan senyuman Baekhyun ni memang patut pun ramai sukakan dia.Kalau aku kan, hanya dengan senyuman dia pun mampu nak sembuhkan aku masa sakit nanti.

[C] My Secret Fiance | PCYWhere stories live. Discover now