••
"Itu bukan Seungjun ke?" Byungchan mengecilkan matanya dan melihat ke hadapan.Keretanya mula diperlahankan.
"Haah itu oppa" Chaeyoung mengangguk menandakan figura itu memang abangnya.
Tiba-tiba Byungchan menekan pedal brek secara mengejut dan membuatkan Chaeyoung dan Seulrin terdorong ke hadapan.
"Yah Choi Byungchan! Kau kenapa?" kata Seulrin tidak puas hati. Hampir sahaja kepalanya terhantuk pada kerusi .
"Macam mana ni Chaeyoung-ah" Byungchan memandang Chaeyoung dengan gelisah.Cukup jelas hanya dengan melihat perilakunya sekarang.Seperti kanak-kanak yang kehilangan ibunya di taman tema.
"Chan , bertenang" kata Chaeyoung lembut dan cuba menenangkan teman lelakinya itu.Tidak pernah Seulrin melihat Byungchan menjadi takut sampai begini.
Chaeyoung memegang tangan Byungchan erat. Seulrin mula berasa tidak selesa. Dia diibaratkan menjadi orang ketiga di dalam keadaan itu sekarang.
Selepas Byungchan dapat menenangkan dirinya sedikit , Byungchan membawa kereta sehingga berada di hadapan rumah Chaeyoung .
Seulrin cuba memandang reaksi Seungjun dari luar kereta.Lelaki itu mengecilkan matanya untuk melihat figura yang berada di dalam kereta tersebut.
Namun, Seungjun mungkin tidak dapat melihat dengan jelas kerana tingkap kereta itu berwarna hitam.
Dengan berani , Seulrin dan Chaeyoung keluar terlebih dahulu daripada kereta milik Chanyeol .
" Chae? Seul? Korang daripada mana ni? " tanya Seungjun.Melihat daripada wajahnya dia tidak terlalu marah.
" Kereta ini milik Chanyeol hyung kan? Korang keluar ber--sama ke... ?"
Bermacam soalan yang keluar daripada mulut Seungjun tetapi mereka berdua hanya berdiam diri. Dia mahu Byungchan sendiri yang memberitahu Seungjun tentang itu.
Byungchan membuka pinta kereta dan berjalan selamba kearah mereka bertiga.
"Annyeong Park Seungjun!" Seungjun memandang Byungchan pelik.Apa motif lelaki ini ada bersama mereka berdua.
"Kau-- "
"Seungjun sebelum kau kata apa-apa , adik kau sebenarnya yeojachingu aku"Keadaan jeda .
"Aku tahu" kata Seungjun tenang.
"Bwo?" Mereka bertiga memandang Seungjun tidak percaya.Mereka tidak salah dengar kan?
"Kau ingat aku tak akan tahu ke? Chae selalu chat dengan kau sambil senyum dan aku pernah terbaca chat kau dengan dia" Seulrin langsung tidak percaya dengan apa yang dia baru dengar sekarang.
"Bw--bwo? Kau baca!" Wajah Byungchan sekarang seakan-akan tomato .Telinganya juga turut bertukar merah.
"Jadi kau buat apa kat luar ni?" tanya Seulrin.Byungchan pula masih membebel perkara yang dia sendiri tidak faham kepada Seungjun.
Tetapi Seungjun hanya memekakkan telinga.Chaeyoung pula asyik tergelak melihat tingkah laku Byungchan.
" Tunggu Yanan" jawab Seungjun
" Eh , kenapa korang berkumpul dekat luar ni"Serentak mereka berempat.memandang ke belakang.
Itu Yanan...
Bersama Irene.
••
"Baekhyun , aku pergi sekolah esok, tolong ambil aku , kaki aku bengkak" Chanyeol menelefon Baekhyun untuk meminta tolongnya.
Setelah panggilannya ditutup , potret keluarnya ditenung kesal.
"Bae Joohyun , aku kenal kau"
••
YOU ARE READING
[C] My Secret Fiance | PCY
Romance﹙complete.﹚ ❏ 〰〰 ⨾ 𝐩𝐚𝐫𝐤 𝐜𝐡𝐚𝐧𝐲𝐞𝐨𝐥 . 𝐩𝐚𝐫𝐤 𝐬𝐞𝐮𝐥𝐫𝐢𝐧 ! ❝ you need to know something, you're my secret fiance. ❞ 𝗌𝗍𝖺𝗋𝗍 ᝰ 120818 𝖾𝗇𝖽 ᝰ 120121