••
"Kau ni buat aku taknak bagitahu lah"Inseong mengeluh memandang aku. Aku terdiam.
Hish! Air mata ni susah sangat nak berhenti. Aku ni susah nak menangis tapi sekali dah menangis tak tahu bila nak berhenti.
Air mata yang masih mengalir di pili aku cepat-cepat seka. Aku nak dengar penjelasan dia.
" Dah dah aku tak menangis" aku senyum menayang gigi. Sekurang-kurangnya cubaan aku untuk membuat Inseong berasa lega sedikit supaya dia dapat bercerita. Walaupun dia tahu, itu bukan senyuman ikhlas.
Rambut aku dibelai dan anak matanya memandang aku dengan penuh sayu.
"Janganlah pandang aku macamtu. Aku nak menangis balik ni"jawabku serak, cuba mengelak pandangan matanya semula.Melihat matanya membuatkan air mata aku hendak mengalir sekali lagi.
"Maaf" ucapnya, langsung memandang ke hadapan.
"Chanyeol..." ya, dia sedang cuba menjelaskan semuanya sekarang.
"kau tunang dia, Seulrin"kata-kata itu membuatkan air mataku kembali bertakung.Bukan, cuma aku rasa dikhianati.
" dan Irene sukakan dia"hati aku terdetak.Kaku. Kata-kata yang tidak disangka keluar dari mulut Inseong.
Lantas aku memandang Inseong kembali.Dia tak main-main.
"dan dia nak rampas Chanyeol walaupun dia tahu Chanyeol dah bertunang"aku kehilangan kata kata.Tak--tak mungkin.Bukan ini Bae Joohyun yang aku kenal.Di--dia sentiasa tersenyum, suka bergurau dan dia paling benci berdendam.Dia berubah sekelip mata disebabkan seorang lelaki.
Disebabkan ini ke Sooyoung mula jauhkan aku daripada dia? Sebab dia dah tahu...
" Seungjun sukakan kau.Jangan jauhkan diri kau dari dia.Layan dia seperti biasa.Aku taknak dia terluka lagi"Air mata aku tidak lama ditahan, ia jatuh sekali lagi.
"Tak mungkin aku akan jauhkan diri aku daripada dia, taguna"makin kuat aku menangis.Aku tahu ini perpustakaan-- tapi aku tak dapat kawal perasaan aku.Aku takkan tinggalkan Seungjun sekali-kali
"Seulrih, shuhh"Inseong cuba menenangkan aku
Dia memegang kedua dua belah bahuku untuk menyokong aku berdiri.Aku mengikuti langkahnya keluar daripada perpustakaan.
Mataku yang sembap aku biarkan, aku terlalu letih.em letih menangis. Inseong perlahan-lahan melangkah tapak demi tapak melalui koridor.
"Seul!"
••
❤ | Comment and vote! Dan kalau boleh bagitahu cerita ni okey ke tak.Apa yang aku perlu perbaiki .Seya masih noob dan dalam sesi pembelajaran lagi XD
YOU ARE READING
[C] My Secret Fiance | PCY
Romance﹙complete.﹚ ❏ 〰〰 ⨾ 𝐩𝐚𝐫𝐤 𝐜𝐡𝐚𝐧𝐲𝐞𝐨𝐥 . 𝐩𝐚𝐫𝐤 𝐬𝐞𝐮𝐥𝐫𝐢𝐧 ! ❝ you need to know something, you're my secret fiance. ❞ 𝗌𝗍𝖺𝗋𝗍 ᝰ 120818 𝖾𝗇𝖽 ᝰ 120121