••
、seulrin pov
pandangan chanyeol sunbae tadi pelik.pelik sangat seperti dia menyorokkan sesuatu daripada aku.tapi aku taknak fikir berlebihan.takut salah pula nanti.
seungjun yang berada di sebelah aku pandang,dia sedang menghulurkan beberapa keping duit untuk membayar tteokbokki.makanan kegemaran aku ❣
aku pula hanya berdiri tanpa membawa apa-apa.beg sekolah aku pada bahu dia.tak bagi aku bawak takut aku pengsan lagi.
" seul kau nak bawa balik ke atau--makan dekat rumah aku.dengan kau sekali "aku memotong percakapannya.yalah dia dah tolong aku pastu belanja tak kan nak biar camtu je kan? sian dia
" haih yelah "aku senyum memandangnya.
" jun , jun biar aku bawak tu"mulut aku menunjuk kepada tteokbokki pada tangannya.yang itulah panggilan yang sentiasa aku dan seungjun gunakan.nak dikatakan aku memang rapat dengan seungjun lebih daripada aku rapat dengan irene dan sooyoung
" kau kan tak sihat " dia menggelengkan kepalanya ,tak membenarkan aku memegang plastik tteokbokki tu.
"bolehla "aku memujuknya .aku tahu dia sangat protective dalam menjaga aku.disebabkan semasa sekolah rendah aku pernah difitnah mencuri jawapan semasa peperiksaan sehinggakan aku dimaki oleh semua orang .
setiap hari aku menangis tanpa henti di dalam bilik ditemani dengan seungjun.hanya dialah kawan yang sentiasa ada di sisi aku.sejak kejadian itu ,dia lebih berhati-hati.dan dia jugak tak bagi aku berkawan sebarangan.
pasti dia akan tengok orang yang berkawan dengan aku.kalau dia cakap tak boleh.pasti tak bolehlah.nak membantah pun tak boleh.
tapi benda itulah aku kene terima.semua itu untuk kebaikan aku jugak.
" pasti kau boleh " tanya seungjun dan aku mengangguk.plastik itu diberikan kepada aku.
" jun " aku mula rasa hendak bertanya tentang chanyeol sunbae.diakan lelaki pasti dapat tafsir sesama mereka.
" em "balasnya
" kau perasan tak chanyeol sunbae macam pandang aku dengan pandangan yang pelik-- susah nak digambarkan "tanya aku terus terang.maklumlah memang perangai aku ni perasaan ingin tahu tu kuat sangat.
seungjun terdiam.
" dia pelik kot sebab aku tak pernah bawak masuk pelajar lain dalam bilik tu.inseong pun aku tak pernah bawa "jawabnya.aku hanya meng'ouh'kan .
、seungjun pov
bukan itu jawapannya.aku rasa kau tak perlu tahu sehingga dia sedia beritahu kau.
aku tak boleh.maafkan aku seul sebab tak bagitahu perkara yang sebenar.
tapi macam mane sooyoung dan irene boleh tahu tentang hal tu ?
gelagat seulrin disebelah aku layankan.macam dah sebati dengan perangai dia daripada dulu.aku harap kau tak terlalu terkejut dengan perkara ni .
、seulrin pov
" seul!" aku tergopoh-gapah turun daripada tangga apabila ommanya memanggil
" turun baik baik seul "
" ya omma "jawab aku
" nape omma "aku melabuhkan punggung sebaik saja tiba di ruang tamu .aku memandang jihoon yang berada di sebelah aku.heh dia cari maklumat lagi.
pelajar no.1 sekolah kan.24 jam yang dia buat adalah belajar ehh 4 jam dia layan adik kesayangan dia ni HAAHHHA.
" minggu depan,kita sekeluarga akan pergi rumah kawan omma untuk makan malam.nenek kamu berkawan baik dengan keluarga park tu " aku hanya mengangguk
" baik omma "jawab aku.
" appa esok seul balik lambat sikit tau dengan jihoon ,sebab seul bertugas "kata aku .appa hanya mengangguk dan meneruskan membaca surat khabar.
jihoon aku cuit .dan aku memberi isyarat kepada dia untuk naik keatas.
aku masuk ke dalam bilik jihoon dan merebahkan badan aku diatas katil.haih katil dia ni lembut sangat lah.
" nape "jihoon menanggalkan cermin matanya dan meletakkan diatas meja belajar.
" tolong ajar "aku senyum menampakkan gigi putih bersinar-- k dah.
" yelah .mane soalannya "jihoon mengusap rambut aku.aku tahu dia ni penyayang jangan jeles XD
" Ni ni ni "aku mengambil perhatian atas penerangan yang jihoon berikan.
setelas selesai ,buku aku letak diatas meja belajar jihoon.
" hoon nak tidur sini.lembut sangatla " rungut aku.setiap kali lepas aku belajar dengan jihoon pasti soalan ni yang akan ditanya.
" yalah seul .oppa dah tahu dah "jihoon gelak kecil.tilam yang ada dibawah katilnya ditarik.
aku tidur diatas katilnya dan dia tidur diatas tilam di bawah.
" hoon, esok rehat dengan sapa ?"tanya aku.sebaik saja lampu bilik ditutup dan lamput tidur yang kecil dibuka.
" macam biasa .daehwi dan guanlin"jawab jihoon.
" nak rehat sama! esok seungjun dia kene bertugas dekat padang dan dia ada acara ."jelasku
" ada sooyoung dengan irene je kan"tanya jihoon.aku mengangguk.
" okey .jalja seul "
"em " jihoon bukannya orang yang cepat bergaul dengan semua orang.memang pendiam.biasanya dia akan menghadap buku je sepanjang hari jika kawan baiknya iaitu daehwi dan guanlin tiada.tapi memang ramai peminat sampai aku pun naik muak bila classmate ataupun budak daripada kelas sebelah suruh aku bagi hadiah dekat dia.
dan ni jugak salah satu sebab seungjun tak bagi aku berkawan dengan sebarangan orang .dia cakap mungkin dia nak ambik kesempatan nak dekat dengan jihoon dan tak ikhlas berkawan dengan aku.
ting!
phone yang ada di bawah bantal aku ambil .aku tahu siapa yang mesej.
junjun
jaljayo seulme
goodnight jun!✅seen
••
-qattwolf- ; nctnight : HEEMIN32 ; 1122km ; kookonuts- ; 2park_W1_Oppa
YOU ARE READING
[C] My Secret Fiance | PCY
Romansa﹙complete.﹚ ❏ 〰〰 ⨾ 𝐩𝐚𝐫𝐤 𝐜𝐡𝐚𝐧𝐲𝐞𝐨𝐥 . 𝐩𝐚𝐫𝐤 𝐬𝐞𝐮𝐥𝐫𝐢𝐧 ! ❝ you need to know something, you're my secret fiance. ❞ 𝗌𝗍𝖺𝗋𝗍 ᝰ 120818 𝖾𝗇𝖽 ᝰ 120121