✧*̥˚ 3

224 39 5
                                    

••

" Ergh " Kepala aku terasa basah.Denyutan tadi semakin berkurang daripada tadi ,terasa sangat perit.Mataku masih tertutup rapat.

" Kau okey tak "suara tu.
Seungjun.Perlahan-lahan aku membuka mata dan benda pertama yang aku lihat ialah wajah Seungjun.muka dia nampak risau sangat.Ouh rupanya ada kain basah atas dahi aku .

" Aku okey je "aku mengukir satu senyuman.walaupun kepala aku masih rasa sedikit sakit dah leher aku rasa tegang.apa gunanya aku senyum sebab dia akan dapat tafsir.

hanya dia seoranglah yang dapat mentafsir senyuman aku.Senyum palsu aku.segala itu dia tahu.dan sebab itu jugalah aku sangat percayakan dan sayangkan dia.Walaupun kadang kadang dia menjaga aku seperti budak kecil tetapi aku berasa selesa dengannya.

" Haih mesti kau berjaga lewat malam lagi kan "Dia mengambil kerusi berdekatan dan meletakkan di tepi aku .Kain basah yang ada di atas dahiku diambil .

Aku tersengih memandangnya.Memang betul pun aku berjaga sehingga lewat malam untuk belajar.

Aku hanya memerhatikan Seungjun memerah kain itu dan diletakkan atas dahiku semula.

"Seungjun aku kat mane "suaraku perlahan bertanya.aku masih tak berdaya.

"Dekat bilik pengawas .nasib baik aku cepat angkat kau sebelum pengawas lain datang kelas tu untuk buat spotcheck "Seungjun menggeleng.tapi tangannya ligat memeriksa suhu badan aku.

" kau demam "katanya sepatah.aku hanya mengangguk.Seungjun mengambil sehelai selimut dan menyelimuti aku

"Sooyoung dengan Irene macam mane? sekarang pukul berapa"tanya aku gelabah.sekarang baru aku teringat tentang mereka berdua.aish mesti diorang sesak tengok aku hilang tiba tiba.

" Aku cakap dekat diorang yang aku dengan kau balik sama "balas Seungjun.

klik

Bunyi pintu dibuka.Pintu bilik pengawas ni canggih sikit berbanding bilik-bilik lain.siap ada password lagi.Senang cerita pintu macam dekat appartment tu.

Seungjun segera memandang kebelakang.memang sudah pasti aku tak akan kenal orangnya walaupun Seungjun pernah beritahu aku.dia mesti chanyeol atau baekhyun sunbae.Sebab hanya mereka bertiga yang tahu password untuk masuk ke dalam bilik ini.

" Annyeong baekhyun sunbae "Seungjun menunduk sedikit.aku hanya memerhatikan lelaki yang Seungjun panggil baekhyun sunbae tu.ouh rupanya dia ni lah.Patutlah ramai minat.mukanya seakan-akan kanak kanak riang yang tersenyum.

Mata Baekhyun pelik memandang aku yang terbaring.Dahinya berkerut.Mungkin disebabkan Seungjun tidak pernah membawa sesiapa masuk ke dalam bilik ini.

" Ehh seulrin " Dia mula menyapa aku dengan senyuman riangnya.jap--jap macam mane dia kenal aku? sedangkan aku pun tak kenal dia.

" sSunbae kenal saya?"aku bertanya dengan dahi berkerut.

" eh mestila--klik

Mulut Baekhyun ditutup oleh seorang yang tinggi lampai.macam nak culik budak je .Lelaki yang menutup mulut baekhyun itu tersengih memandang aku.

Tangannya dilepaskan dari mulut baekhyun sebelum mencubit tangan Baekhyun secara senyap.Baekhyun mengerang sakit akibat cubitan itu.Ape jadi ni .Makin pelik je.

" Seungjun , Mrs.Eun nak jumpa "kata lelaki itu .Baekhyun daripada tadi tidak berhenti tersenyum.

" Kau boleh duduk dalam ni kan "Tanya Seungjun lembut.Aku mengangguk walaupun sejujurnya aku tidak selesa duduk di dalam bilik ini kerana pertama kali berjumpa dengan mereka tetapi aku tak nak menyusahkan Seungjun.Sudahlah aku pengsan haih.

Seungjun senyum dan berdiri melangkah keluar daripada bilik ini.Baekhyun pula mengantikan tempat yang tadinya Seungjun duduk.Lelaki tadi itu pula seperti tidak tahu nak pergi mana.sekejap ke depan sekejap ke belakang-- aku pasti dia ni Chanyeol sunbae.

" Macam mane boleh pengsan ?"tanya Baekhyun sunbae

"belajar sampai lewat malam "jawab aku kekok sambil tersenyum--dan aku perasan chanyeol sunbae ada curi curi padang kearah kami.ataupun itu hanya khayalan aku ?

••

Rupa-rupanya baekhyun sunbae ni terlebih peramah.macam-macam soalan yang dia tanya pada aku.Sampaikan aku menjadi lebih selesa dengan mereka--eh tidak hanya dengan Baekhyun.Chanyeol sunbae hanya duduk di mejanya.tapi aku perasan ladang kadang anak matanya mencuri pandang Baekhyun dan aku.

"Biasanya seungjun tak akan bawak masuk orang dalam bilik ni--ehh bukan dia tak pernah bawa masuk sesiapa dalam bilik ni.dia kan tegas .Seulrin awak orang pelajar first yang masuk dalam bilik ni "raut wajah Baekhyun sedikit kagum.

aku tak menafikan.seungjun sememangnya tegas.cuma dengan ahli keluarga dan aku saja dia berlembut dan menunjukkan sikap dia yang penyayang itu.

"Hehe.lagipun dia kawan saya daripada sekolah rendah lagi "jawab aku dengan sedikit tawa.

" tapi tak silap saya dia ada kawan lain jugak kan? tak silap nama dia Jeong Inseong kan",tanya baekhyun lagi sambil mengherotkan bibirnya ketepi.

" ya,tapi saya kawan dia paling lama ,paling memahami dia dan sedikit special" aku rasa nak tergelak apabila menyebut perkataan terakhir itu HAHAAH.

Tiba tiba ,aku terdengar bunyi terjatuh.aku dan baekhyun menoleh ke belakang.

" Maaf maaf "dia meminta maaf dan memegang belakang lehernya.kekok.tangannya mencapai sehelai kertas dan pensil yang terjatuh tadi.Aku nampak Baekhyun seperti senyum mengejek kepada Chanyeol.

Aku terpandang pada lehernya.ada loket yang berbentuk hati dan tiga huruf padanya-- psr.

psr? ape maksud tu.

" seulrin" Baekhyun memanggil aku

"Haa "aku segera memandangnya.

klik

" Eo Seungjun "sebaik saja wajah Seungjun muncul disebalik pintu,aku terus mengukirkan satu senyuman.

" sunbae kami balik dulu.jom seulrin"Seunjun menunduk dan mengambil beg dia dan beg aku yang terletak diatas kerusi mejanya.

sebelum pintu ditutup,Chanyeol seperti sedang memandang aku--tak kenapa dengan dia--pelik?

••

『❀❀』

↻tag your friends 🌛🌈

[C] My Secret Fiance | PCYWhere stories live. Discover now