✧*̥˚ 25

127 15 4
                                    

••

"Erk , Park Seulrin" Yanan melambai-lambaikan tangannya di hadapah wajah Seulrin. Seulrin tersedar semula.

"Kau serius, tak main main?" tanya Seulrin semula , meminta kepastian. Rasanya dia tidak silap dengar.

" Ya " jawab Yanan sepatah dengan senyuman lebar di bibirnya.

" Ouh... " jawab Seulrin, anak matanya terus mengelak daripada bertentang mata dengan Yanan.

" Wae? Kenapa dengan Irene? " tanya Yanan pelik.Reaksi Seulrin tidak seperti yang dia jangka. Seulrin terlihat terkejut dan murung?

" Takde apa-apa pun" Seulrin dan Yanan mula melangkah keluar daripada kelas. Seulrin menutup pintu kelas dan terus melangkah.

" Kau pasti nak masuk kelab memasak? " tanya Seulrin sekali lagi, Yanan mengangguk teruja

" Tapi Irene kelab Rekaan Dalaman " aku tersenyum pada Yanan. Dia memang tak tahu Irene sudah menukar kelabnya. Pasti dia terlihat senarai nama ahli kelab yang lama

Yanan terus menggaru kepalanya yang tidak gatal lalu tersenyum.

" Tolong lah aku, aku nak kenal dengan dia" pujuk Yanan. Beria dia memegang lengan Seulrin lalu menggoyangkannya beberapa kali. Bibirnya juga dicebikkan.

Ya Tuhan , Kenapa perangai dia yang ni tak pernah berubah.

Seulrin mengeluh.Bagaimana dia mahu menolong sedangkan hubungan mereka sangat tidak baik sekarang.

" Tengoklah" balas Seulrin perlahan. Yanan melompat gembira . Seulrin menggeleng melihat kelakuan lelaki disebelahnya itu.

Bunyi hon kereta membuatkan mereka berdua memandang kearah itu.

Chanyeol sudah melambai dari dalam kereta dengan senyumannya.Yanan kembali serius.

" Siapa tu" bahu Seulrin ditepuk sedikit.

"Chanyeol sunbae" kata Seulrin

" Yanan jom, Chanyeol hyung kena cepat tu" secara tiba-tiba Seungjun muncul daripada belakang dan menolak bahu Seulrin perlahan agar pergi kepada Chanyeol.

Tanpa sempat Yanan mengatakan apa-apa seungjun sudah menarik tangan Yanan pergi dari situ.

Seulrin terus menuju kearah kereta Chanyeol yang elok berada berdekatan pagar depan sekolah.

Pintu masuk dibuka dan melabuhkan punggungnya.

" Yanan nama dia kan" tanya Chanyeol sebaik sahaja pintu ditutup.Seulrin mengangguk.Chanyeol memandang Seulrin seketika membuatkan Seulrin tidak selesa.

" Pakai tali pinggang" kata Chanyeol dan dia mula menghidupkan enjin semula.Muka Chanyeol terus dia mengelak pandangan.Terus dia memakai tali pinggang .

"Nak beli apa-apa tak? " Chanyeol bertanya. Laju Seulrin menggeleng.Dia masih malu dengan apa yang berlaku

"Jomlah teman aku sekali , nak beli hadiah untuk omma tapi aku taktahu nak beli apa" Seulrin hanya mengangguk.

[C] My Secret Fiance | PCYWhere stories live. Discover now