✧*̥˚ 6

179 26 1
                                    

••

seulrin pov

"awalnya kau datang seulrin"sooyoung memasuki kelas dan tumpuan matanya terus kearah aku.si sooyoung ni pun buang tabiat ke datang awal awal .biasanya seminit sebelum bunyi loceng baru nak datang.

" cakap diri sendiri ke sooyoung oi "aku menjawab dan tergelak kecil melihat sooyoung memuncungkan mulutnya macam itik.

aku tergelak kecil.

" ehh sejak bile rajin bawak bekal ni "katanya sambil meletakkan beg di tempat duduknya pada tepi tingkap bersebelahan dengan irene.

" em saje rajin harini "aku terpaksa menipu sooyoung.tipu sunat kan...

aku tak memberitahu sesiapa lagi tentang hal ini walaupun pada seungjun.aku cuma tak nak perkara ni tersebar.kerana ia mungkin boleh memalukan jika identiti orang yang bagi ini terdedah.

hadiah yang diberi oleh orang yang tidak dikenali ni aku ambik je.lagipun orang dah bagi ,tak akan lah nak membazir macam tu aje.

bekal itu aku buka sedikit.wahh lempeng kimchi! sedapnya bau dia.agaknya dia ke yang masak.

em aku sedikit kagum.sebab aku jarang jumpa lelaki yang boleh memasak ni.jihoon tu pun tahu nak masak maggie dan telur gulung je.

" seulrin "satu suara memanggil aku.wajahku angkat memandang wajah lelaki yang memanggil aku tadi.Cha Hakyeon.Pelajar dari kelas 1 ataupun kelas 5-1

dia di antara pelajar yang aku paling rapat di kelas sana.disebabkan kelas belajar malam .kelas aku dan dia bergabung.kebetulan dia duduk disebelah aku jadi aku banyak bertanya soalan kepadanya.tapi semasa balik pun seungjun sanggup menunggu aku untuk menghantar aku pulang ke rumah.

" ha kenapa hakyeon "aku bangun daripada tempat dudukku dan bergerak ke depan pintu kelas, di hadapan hakyeon.

" mrs.im nak jumpa dekat makmal komputer" kata hakyeon .aku mengangguk .setelah itu aku terus melangkah keluar dari kelas untuk pergi ke makmal komputer tak nak membuat mrs.im tertunggu.

sebelum itu sempat aku menjerit kepada sooyoung.

aku menaiki satu satu anak tangga. "kau pasti tak nak bagitahu dia " satu suara muncul daripada tangga atas aku.langkah aku terhenti.tetapi suara ini seperti pernah aku dengar.

" aku takut dia tak boleh terima"eh suara ni--aku pernah dengar jugak!

" lagi lagi dengan irene tu " i--irene? kenapa dengan dia.aku baru nak menaiki semula tangga untuk bertanya apa yang berkaitan dengan irene.satu tangan menghalang perjalanan aku.

" in--inseong kau buat apa kat sini "terkaku aku melihat inseong dibelakang aku.tetapi aku terdengar tapak kaki mereka mula menghilang.haih

" ouh saja nak tolong kau.sooyoung cakap " jawab inseong.aku mengangguk membiarkan dia mengikuti aku.

lama jugak aku dah tak berborak dengan inseong.sekarang nak jumpa dia pun susah disebabkan kelas tuisyen dia terlalu banyak sehinggakan jadual harian dia padat.

aku tahu dia stress dengan semua tu tapi dia hanya mampu menurut kata omma dan appanya .siapa je tak stress bila asyik menghadap buku depan mata.kalau aku pun rasa meluat.

aku pernah ternampak dia menangis dekat perpustakaan .kebetulan aku sedang bertugas waktu tu.aku datang pada dia dan cuba untuk menenangkan dirinya.

dia tertekan tetapi dia sentiasa menunjukkan sisinya yng ceria.tidak pernah menunjukkan kepada sesiapa yang dia mempunyai masalah.

aku berbual biasanya.banyak perkara yang dia ceritakan pada aku .tentang omma dan appanya.

disebabkan hanya aku sorang yang tahu tentang masalah dia.nasib baik aku nampak dia menangis kalau tidak memang sampai bila-bila pun dia asyik pendam.

"inseong kau tunggu depan ni jap "kata aku sebaik saja sampai di hadapan makmal komputer.

dia mengangguk.aku masuk ke dalam makmal komputer dan menuju ke satu bilik kecil.tempat mrs.im selalu duduk.

aku mengetuk pintu sebelum memegang tombol pintu.

" masuk "panggil mrs.im.aku membuka pintu dan melangkah masuk.aku menunduk sebaik saja aku memandang mrs.im

" seulrin tolong beri semua buku ni pada kelas 6-1 dan beritahu pada semua kelab piano latihan akan diadakan pada petang ini"

" nae saem "jawab aku.aku mengambil semua buku yang ada diatas meja.pintu aku tutup dan berjalan keluar daripada makmal komputer.

" inseong "aku memandang sekeliling.mata aku membuntang melihat seorang lelaki memegang kolar bajunya.aku cemas berlari kearah inseong.

hish! buku ni susah betul nak pegang.asyik nak jatuh je

" ape kau nak buat dengan dia "aku menolak dada lelaki itu dengan sebelah tangan manakala tangan sebelah lagi masih memegang buku.aku berdiri di hadapan inseong tetapi menghadap lelaki itu.

badan lelaki itu terdorong kebelakang.dia tersenyum sinis.

" kau siapa "dia memandang tepat ke dalam mata aku.ya,aku takut tetapi aku tak akan benarkan dia sentuh kawan aku.

" seul-- inseong aku uruskan"aku memotong percakapan inseong.

aku memandang lelaki yang berada dihadapan aku.lahai asal muka dia comel comel je.

" kau blah la!"aku meninggikan sedikit suara kepadanya.aku terkejut apabila dia menaikkan tangannya.aku menutup mata.hampir dia menampar aku

" YANAN" aku membuka mata perlahan-lahan apabila aku tidak merasakan apa-apa.tapi aku tak sempat nak tengok siapa orang tu.inseong sudah menarik tangan aku berlari pergi dari situ.tapi nama tu mcam pernah dengar--

aku sempat menoleh kebelakang tetapi lelaki yang menjerit tu tidak jelas.dia menghadap lelaki yang bernama yanan.ayat putar belit la -_-

" kau okey tak "aku bertanya pada inseong.

" hish patutnya risaukan diri kau.kau hampir kene pukul--" siapa lelaki tadi.inseong ni pun sama kenapa dia tarik aku tadi .haih

" woi dengar tak !"inseong menjerit pada telinga aku.taguna sungguh anda inseong.

『✿✿』

cherrysakura22 ; athrh-;hanjin_xx;baeklayprincess;nwheeedh;saggimirae;IH_LICE ;ArtisticNeedle;afiq18;momell;mintsxm;fiqahamani

[C] My Secret Fiance | PCYWhere stories live. Discover now