Astra pov.
Ik word wakker en zie dat ik Lil slaapt. Dan komen Hel, Alex, Nadine, Ize, Rose en Amanda binnen gestormd en zingen: 'Lang zal ze leven. Lang zal ze leven in de gloria, in de gloria.' 'Dank jullie wel, maar nu wil ik verder slapen.' 'Dat is niet leuk en gezellig dus een word je bent niet lief As.' 'Klopt Hel en dat waren wat meer woorden.' 'As.' 'Sorry.' 'Maar nu opstaan we hebben en verrassing voor je.' Ize heeft het net gezegd en ik word het bed uit gesleurd. 'Kom, Lil we gaan ons klaar maken.' Ik loop naar mijn inloopkast en kijk rond, dan blijft mijn blik op een lange jurk hangen. Ik pak hem uit de kast. Hij is zo lang dat hij over de grond sleept en hij heeft ook hele wijd lopende mouwen. Hij is laag uitgesneden maar niet te laag. Hij is violet paars met zilveren details erop. Ik trek hem aan en doe nog een zilverkleurig riempje om. 'Nadine?' 'Wil je mijn haar doen?' 'Tuurlijk.' Ik ga zitten en ze doet mijn haar. Na een uur stil zitten, is ze eindelijk klaar met mijn haar en Lil past helemaal bij mij. Mijn haar is in een donut knot maar dan net specialer en de voorste plukken zijn gekruld. Ik pak nog zilverkleurige sieraden en doe nog zilverkleurige hakken aan, doe nog make up op. 'Lil. Wil je dat zilveren handtasje pakken?' 'Tuurlijk.' Ze geeft me mijn tasje aan. 'Dankje schat.' 'Geen probleem.' 'Nu wil ik wel de verrassing weten.' 'Straks.' 'Mag ik je arm mevrouw?' vraagt Alex bekakt. Ik lach en zeg bekakt terug: 'Tuurlijk meneer.' Ik geef hem mijn arm en we lopen met z'n alle naar beneden. 'Wil mevrouw zo vriendelijk zijn om haar ogen te sluiten?' 'Tuurlijk meneer.' We liggen in een deuk als we zo praten. Ik sluit mijn ogen en ik word begeleid naar weet ik waar. 'Mevrouw u mag je ogen openen.' Ik open mijn ogen en daar zie ik een rijkelijk gedekte tafel waar Az, Kocoum, Aida en zelfs Nadia aan zitten. 'Meiden.' Ze kijken op en we geven elkaar een hele grote knuffel. 'Maar wat doen jullie hier?' 'We werden gestuurd door je moeder.' zegt Az, ze wijken uit en daar staat mijn moeder met Cas en zelfs Alaska is er. 'Mam en Cas.' Ik vlieg ze in hun armen. 'Gefeliciteerd, lieverd.' 'Dankje mam.' 'Gefeliciteerd zusje.' 'Dankje Cas.' 'Mam, Cas dit zijn Kocoum, Azeri, Nadia, Aida, Helene, Alexander, Ize, Nadine, Rose, Liëlil, Amanda, Elisabeth en Nicolas en niet te vergeten de honden Coco en Vanilla.' Ik wijs iedereen aan ze begroeten elkaar en ik word door iedereen gefeliciteerd. We gaan zitten en beginnen met te eten. 'Dit was heel lekker bedankt iedereen.' zeg ik. 'We doen het graag voor je.' 'En nu tijd voor de cadeautjes.' 'Mam dat hoeft niet.' 'Wie bedoel je?' 'Jullie allebei.' 'Volgens mij As is Terra nu je echte moeder.' 'Dat klopt Elisa maar jij en Nicolas zijn toch wel mijn ouders een soort van.' 'Je bent ingewikkeld As.' 'Dankje Az maar jij ook.' 'Hoe zo dat?' 'Wie bedenkt er nou van ik ga op missie en ik word verliefd op een jongen midden in de wildernis en denkt leuk laat ik hem uitnodigen.' Iedereen begint te lachen. 'Nou wat ben je toch weer lief As.' 'Ik ben ook hartstikke lief.' 'As net zij je nog dat je niet lief was.' 'Hel dat hoefde niet iedereen te weten.' Terra, Nicolas en Elisa lachen als ze ons horen praten. 'Maar sorry dat ik stoor maar je krijgt toch je cadeau.' 'Elisa, dat hoeft helemaal niet.' 'Oké, ben je er klaar voor?' 'Ja?' 'Dan moet je eerst mee komen.' 'Nu word ik nieuwsgierig.' Ik sta op en volg mijn twee moeders en Nicolas plus de rest.' Ze open de deuren voor mij en daar staat Flora zonder zere poot en Isabella, Josephine, Mary en Frederik. Ik ren op Is af en knuffel haar. 'Gefeliciteerd schat.' 'Dankje Is.' Ik word nog gefeliciteerd door Josephine, Mary en Frederik. Dan ga ik bij Flora zitten.
Flora, je bent beter
Ja, dankjewel voor de hulp
Geen probleem, hoe is het verder met je?
Goed
Fijn
'Flora, dit is Mary, Frederik, Josephine, Isabella, Rose, Alex, Helene, Amanda, Ize, Nadine, Casper, Terra, Nicolas, Elisabeth, Kocoum, Azeri, Nadia, Aida en dit zijn Alaska, Coco en Vanilla.' Flora begroet iedereen met een hoofdknik. Alaska, Coco en Vanilla zijn niet blij met de aanwezigheid van Flora. 'Coco, Vanilla af en gedraag jullie een beetje.' zeg ik met m'n strenge stem. 'Alaska geldt het zelfde voor jou.' Ze gaan braaf zitten.
JE LEEST
The mysterious princess (voltooid)
خيال (فانتازيا)Wat gebeurd er als je opeens naar je oom word gestuurd? Wat gebeurd er als je leven op zijn kop wordt gezet door je ouders? Wat gebeurd er als je ouders je ouders niet zijn? Dat zijn de levensvragen van Astra een prinses met een groot hart op de jui...