Toți îl credeau prostul clasei.Avea doar nota cinci la fiecare materie şi mereu cauza doar probleme.Nimeni nu ştia că totul este de fațadă.Defapt în realitate el este un geniu cu un IQ peste 160,un geniu neînțeles care niciodată nu a vrut să ştie cineva,cum este el cu adeărat.Odată ce citea sau vedea un lucru,i se întipărea în minte şi nu-l mai uita niciodată.Ținea minte fiecare lucru facut,fiecare lucru spus,absolut orice au văzut ochii săi,totul datorita memoriei sale fotografice.Deşi este un geniu,niciodată nu a dat dovadă că este unul.Mereu a crezut că dacă el va excela în fiecare domeniu,viața lui ar deveni una monotonă care s-a roti în jurul şcolii,iar el nu dorea una ca asta.Dorea să se bucure de viață,cât mai are timp,deşi avea doar 17 ani şi se poate spune ca are tot timpul din lume.
Juca doua roluri.De față cu cei pe care îi cunoştea se purta ca un derbedeu care nu putea fi ținut în frâu iar toți ce îl cunoşteau îl considerau o cauza pierdută.Însă când este singur îi place să facă tot felul de lucruri:plimbări,sporturi extreme,citeşte cărți,ajută bătrâni.
Când se termină orele de şcoală,în loc să se ducă acasă,se plimbă prin tot oraşul şi face tot ce vrea iar acasa vine pe la orele 8-9.
În fiecare an,şcoala la care învăța, organiza o excursie în mijlocul naturii iar în acest an toți elevii claselor a zecea,a unsprezecea si a doisprezecea au plecat în pădurea Ornan,cea mai mare pădure din țară iar el împreună cu clasa sa a fost cazați într-un conac vechi ce se afla în această pădure.Cândva demult în această pădure se afla una din cele mai mari aşezări umane din țară iar din motive necunoscute oamenii au ales sa plece.Doar câteva familii au rămas şi au transformat ceea ce a mai rămas din oraş într-o stațiune turistică.
Totul mergea bine,toată lumea se distra cu excepția lui Adrian,care în loc să stea cu restul colegilor se plimba prin pădure şi examina înprejurimile.
Însă situația s-a schimbat.În a 5 noapte în care se aflau la acea cabană,s-a comis o crimă cu sânge rece.Profesorul de literatură,care supraveghea clasa din care făcea parte şi Adrian a fost găsit dimineața cu un cuțit înfipt în gât.Astfel toți cei 28 de elevi au devenit suspecți în uciderea profesorului de literatură,însă toți s-au pripit şi au dat vina pe Adrian,care nu se afla în relații prea bune cu profesorul de literatură.Va putea Adrian să-şi demonstreze nevinovăția folosinduse de memoria sa fotografică,mai ales că în aceea noapte s-au întâmplat lucruri pe care unii doresc să le ascundă,sau va fi închis pe nedreptate.
Totul depinde de voi.