24(2)

1.4K 183 18
                                    

Eunri pov

Harini hari ke lima aku dan jungkook hidup sebagai suami isteri selepas aku kene tuduh bunuh jungri.

Pasal jungkook tu aku rasa aku dah dapatkan maafkan dia.Aku ketepikan ego aku demi hubungan aku dan jungkook.

Dan tak lupa juga jungri.Dah genap 5 tahun dia tinggalkan kami berdua.

Aku meletakkan bunga di atas kubur Jungri.Tiap tiap minggu aku akan lawat Jungri

Mesti dia rindu aku kan?Sebab semenjak ni aku dah jarang lawat kubur Eunri.Aku terlampau sibuk habiskan masa aku dengan jungkook. Aishh mianhae anak eomma.

" annyeong anak appa,appa dgn eomma pergi dulu ye ",kata jungkook dengan perlahan sambil pandang aku.

" jom Eunri? "

Jungkook bangun dari situ lalu aku mengikutinya yang ke arah kereta jungkook.

Jungkook membuka pintu kereta itu untuk aku nak masuk.Suami material gitu elele

Lepastu dia pula masuk ke dalam perut kereta.Ape ingat kau sorang je ke ade perut?

" lepasni kite nak pergi mane? ",soal jungkook yang semenjak ni suka sangat nak bawak aku keluar.

Taulah kaya(๏_๏)

" pegi kat hati awak jelah chial chial
chial ",jawab aku.

" eee sejak bile kau jadi cringe ni "

" sejak jeon jungkook semakin hensem huehuhe♡ "

Aku tak tau angin gatal mana yang dah sampuk aku.

" gigit bibir tu kang "

Terus terdiam aku dibuatnya. Bab kiss kiss ni aku tak suke sangat(๏_๏)

" lepasni kite pergi beli barang untuk kau masak jelah, balik ni kau masak oke? "

Aku muncungkan bibir aku.

" Alaa penatlah nak masak ",rengek aku.

" Tkde penat penat,takkan tiap tiap hari aku nak makan kat luar, nak jugak rasa masakan isteri sendiri "

Tch habistu selama ni kau makan masakan sape?

Aku hanya mengeluh.

.

.

Akhirnya kami balik ke rumah lepas shopping barang dapur.

Punye kemain lama kat sana sebab jungkook buat hal.Nak itu lah ini lah, Sepatutnye aku yang jadi macam tu.

Aku meletakkan barang masakan dekat atas meja dapur. Nak masak ape harini?

________________

Seseorang sedang memerhatikan gerak geri sepasang suami isteri yang berada di rumah.

Dia tersenyum sinis apabila rase jungkook ingat dia dah menang.

Dari tadi dia memerhatikan Eunri dari tepi pasu yang dah hampir retak sebab dekat sangat dengan Lisa.Tapaham? itu masalah anda bukan masalah seya.

Apabila dia nampak Eunri macam nak bergerak ke biliknya cepat cepat dia ke rumah itu ikut pintu belakang yang terletak di dapur.

Dia terus ke toilet dan tulis sesuatu menggunakan cat merah di cermin toilet itu.

Dia tergelak sinis,dia saja nak takutkan Eunri atau lebih tepat memberi clue kat Eunri.

Eunri pov

Aku memegang perut aku kuat. Dari tadi sakit di bahagian perut aku tak hilang.

Ni semua sebab jungkook! Kalau dia tak bagi aku makan yogurt yang ade kat dalam kereta dia aku takkan macam ni.

Kau bayangkan lepas aku habis makan yogurt tu baru jungkook cakap yogurt tu sebenarnya dari tahun lepas dia simpan dalam kereta ni.

Hampir termuntah aku dekat situ.

Akibat terlampau tidak tahan aku terus menuju ke toilet.

Selepas selesai aku terus ke sinki toilet.

Aku membasuh tangan aku dan tiba tiba aku terkejut sebab ada tulisan berwarna merah di cermin toilet ni.

Mata aku membesar apabila tulisan itu ditulis dengan berwarna merah dan tulisan itu amat menyeramkan!

Meremang bulu kaki aku.

Sape yang tulis ni?

And kenapa aku rase tak sedap hati bila bace ayat n-ni

Ade pengkhianat dalam rumah ni? Ape maksud dia?

Tok tok tok!

"Eunri ya~"

Aku tersedar dari lamunan apabila jungkook ketuk pintu bilik air.

Cepat saja aku mengambil baldi air dan siram air dekat tulisan tu. Lepastu aku amik tisu dan lap tulisan tu sampai bersih.

Kalau jungkook nampak mesti die soal memacam.

Lepas je aku buat semua tu, aku terus bukak pintu itu dan terpapar muka jungkook.

" nae?nak ape ketuk pintu macam nak roboh pintu ni? "

" makanan bile nak siap, aku dah lapar ni "

Jungkook membuat muka duck face sehingga aku rase aku nak terajang muka dia.

" fikir cute ke buat muka gitu? "

"makanan dah siap lama dah awak tu sibuk sangat main pubg "

Muka jungkook gembira apabila aku tunjuk makanan yang aku hidang kat atas meja.

Udang sambal wuishh sape je tak terliur.

" belum makan lagi dah tahu sedap ",kata jungkook bila air liur dia hampir mengalir Kk jkjk

" dah makanlah sampai habis nanti dah siap tu basuh pinggan sendiri ek,kalau tak saye kis- "

Aku tekup mulut aku bila sedar aku cakap camtu.

Jungkook dah pandang aku dengan sengihan.

" kiss?elele kalau nak kiss dari abe jungkook cakap jelah "

Senyum jungkook dengan senyuman gatal.

" ...Senyap lah "

Aku terus membuka langkah laju apabila terasa pipi aku membahang.

Tapi tangan jungkook menahan aku dari pergi.

" alolo my chagi dah blushing~ "

"kau isteri aku so tak salah kalau kau nak kiss aku kat dahi ke kat kaki ke "

K jungkook series tak lawak

Jungkook terus tarik tangan aku sampai aku terduduk di kerusi.

" dah jom makan sesame,kau tak makan lagi "

" lepas makan ni aku kiss kau eh jangan risau aku boleh buat lebih dari tu ",sengih jungkook.

Eii melebih kau eh.

" ish stop it jeon jungkook! "

__________________

peekabo,vote and comment kalau taknak aku menghantui kau malam ni






PSYCHO 전정국Where stories live. Discover now