De jongens keken naar buiten. Daar liepen de vrienden van Floris, ze hadden een groot bord vast. Op dat bord stond een foto van mij, met mijn blauwe ogen, met een groot rood kruis er door heen. Wat had dat te betekenen? "Wie zijn dat?" vroeg Harry. "Dat, dat zijn nou de vrienden van Floris, die hem hebben geholpen om mij in elkaar te slaan," zei ik. De jongens keken angstig. "Jongens, we moeten zo meteen toch naar buiten, we kunnen hier niet eeuwig blijven he," zei ik. "Ik loop gewoon naar buiten en zie wel wat er gebeurd." Ik klonk misschien wel stoer, maar ik was doodsbang. De jongens gaven me gelijk, alle vier, maar Niall niet. Die zei: "Ze mogen je niks aan doen, hoor!" Ik knuffelde hem en zei nogmaals dat ik wel zou kijken wat er gebeurd. Hij leek het er nog niet mee eens te zijn, maar toch zei hij dat het goed was. Na het eten vrieg Niall de rekening. "Hoeveel kostte mijn eten?'' vroeg ik. "Waarom wil je dat weten?" vroeg Liam. "Eum, jullie hoeven niet voor mijn eten te betalen," zei ik. "En als we dat nu willen?" vroeg Zayn. " Dan hoeft het nog niet," zei ik. "Te laat!" zeiden Louis en Niall lachend tegelijk. "Ik heb al betaald, toen jullie in gesprek waren," zei Niall. Ik pakte mojn portemonnee en daar pakte ik twee euro uit, ik legde het op tafel en schoof het naar Louis toe. "Neem nou aan," zei ik. Niall schudde zijn hoofd en schoof het geld terug. "We namen je uit eten en betalen hoort daar ook bij," zei Louis. Niall sloeg zijn armen om me heen. Ik hoorde mijn ringtone weer af gaan, Niall liet me los, ik pakte mijn telefoon en zag dat het nu mijn ouders waren die belden. Ik nam op, legde mijn portemonnee tussen Niall en mij op de bank en schoof het geld weer richting de jongens. "Hey mam, wat is er?" vroeg ik. "We moeten het verhuizen nog maar even uitstellen, denk ik," zei mijn moeder. "Wat?! Waarom?" vroeg ik. In mijn oog hoek zag ik dat Niall mijn portemonnee pakte en naar Louis gooide. Louis deed mijn geld er terug in. Ik hield mijn hand voor de microfoon en zei: "Jongens, neem het geld nou aan!" "Nou, je vader en ik hebben zo goed mogelijk gezocht naar huizen in Londen, maar we konden niks vinden. Geen normaal rijtjes huis in een normale wijk, zoals je wou," zei mijn moeder, terwijl ik dat tegen de jongens aan het zeggen was. "Owhh, okey. Jullie hebben het geprobeerd," zei ik een beetje verdrietig. "We gaan gewoon door met zoeken hoor, maar tot die tijd moeten we wel in ons eigen huis blijven wonen," zei mijn moeder. "Maar ik moet gaan, doei liefje." Bij de laatste zin hoorde ik op de achtergrond de deurbel, blijkbaar hadden ze bezoek. "Doei mam, tot zo. Love you," zei ik. "Tot zo schat, love you to," zei mijn moeder voor ze ophing. "Wat is er?" vroeg Liam. "Ow, was me ma, niks bijzonders," zei ik. "Ja, dat kennen we van jou," zei Louis. "Het enige wat er aan de hand was, is dat mijn ouders geen huis konden vinden voor het verhuizen," zei ik. "Wou je gaan verhuizen? Waarheen? Wanneer?" vroeg Harry. "Ik wou zondag met mijn ouders naar Londen verhuizen, maar ze konden er dus geen huis vinden, dus wordt het uitgesteld waarschijnlijk," zei ik. "Omg, dat vertel je ons niet even?! Wij kennen Simon Cowell, hij kan als we willen een huis regelen voor ons en onze beste vriendin," zei Niall terwijl hij me een kleine beuk gaf. Ik lachtte en zei: "Jij wist het al, hoor Niall!" Hij bloosde en zei dat ik gelijk had. "Zullen we nu maar eens gaan?" vroeg Liam uiteindelijk. "Ow en mijn moeder zei trouwens nog een ding," zei ik. De jongens keken me vragend aan. "Ja ze zei dat jullie de twee euro aan moesten nemen," zei ik, terwijl ik weer twee euro pakte en in Nialls broekzak deed. "Je wilt echt niet dat we voor je betalen, he?" vroeg Niall. "Nope," antwoorde ik. "Dan koop ik er wel iets leuks van, voor jou," zei Niall knipogend. Ik keek hem nep-boos aan, maar schoot daarna in de lach. We liepen naar buiten en ik was vergeten dat daar de vrienden van Floris lagen. Dus toen ik zag dat ze op ons af liepen, verdween mijn glimlach en keek ik angstig. Wouden ze me weer in elkaar slaan? Wat had dat bord nou eigenlijk te betekenen? Wouden ze me meer aan doen dan in elkaar slaan, omdat hun vriend nu in de gevangenis zit?
heey weer een hoofdstuk klaar, school is weer begonnen bleg! Nu heb ik minder tijd voor de boeken sorry xx nou see ya
xx fiekevanesch
JE LEEST
Anne's Dagboek Ft. One Direction
FanfictionHet gaat over een dood normaal meisje, tenminste dat wil ze zijn. Ze vindt dat ze een saai leven leidt, waar ze op ee gegeven moment van terug komt. Ze heeft geen vriendinnen alleen vriendje. Niemand weet dat ze rijk is in haar normale leven. Dat z...