Hoofdstuk 30

13 0 0
                                    

Ziggy p.o.v
Ik zit bij ene Rick en Leon die waarschijnlijk me proberen te beschermen, Leon kent geloof ik die Vince maar ja dit is niet thuis en ik wil heel graag naar huis, naar mam en zo. ' Rick ' zeg ik ' ja ' zegt Rick ' kun je me naar huis brengen?, ik wil graag naar mijn ouders ' zeg ik en kijk Rick aan ' uhm tuurlijk, kom maar ' zegt Rick ' dank je ' zeg ik en volg hem naar de auto en stap in, Rick stapt ook in en rijdt weg en brengt me naar huis en ik stap uit, het eerste wat me opvalt is dat er geen licht aan is en dat de deur wagenwijd open staat, ik slik ' Ziggy wat is er? ' vraagt Rick ' er klopt iets niet ' zeg ik en voel een hele rare tinteling in mijn lichaam, die ik weleens eerder gevoeld heb, maar toen besteedde ik er niet echt serieus aandacht aan. ' Gaat het? ' vraagt Rick bezorgd ' ja, maar het voelt niet goed, het is nooit donker in huis en mam en pap laten nooit de deur zo wagenwijd open staan ' zeg ik en loop al richting mijn huis, de tinteling wordt alleen erger naarmate ik steeds dichter bij mijn huis kom, Rick heeft me de hele weg die ik heb afgelegd gevolgd en staat nu naast me ' Ziggy wil je naar binnen gaan? ' vraagt Rick en kijkt me aan ' ja ' zeg ik en ik begin weer te lopen, de tinteling groeit alsmaar harder naarmate ik verder en verder mijn huis in loop, als ik in de kamer kom met aangrensde keuken, wordt alles ineen keer wit voor mijn ogen, dan flits het beeld naar zwart wit en zie ik pap en mam, pap bij de bank en mam in de keuken, pap vecht uit alle macht met een of andere man en mam probeert 112 te bellen, dan flits het beeld weer naar het nu ' wow ' zeg ik en knijp mijn ogen dicht ' Ziggy!, god gaat het? ' vraagt Rick bezorgd ' ja het gaat wel ' zeg ik en kijk naar mijn handen en dan om me heen ' wat is er gebeurd?, je reageerde opeens nergens meer op ' zegt Rick ' geen idee ' zeg ik en loop naar de bank en pak de krant van pap op en leg mijn hand erop en meteen zie ik pap,s silhouet in val houding staan, tegenover pap staat het silhouet van de onbekende man die een wapen vast houdt, ik trek mijn hand weg van de krant en het beeld verdwijnt, ik kijk er hijgend en geshockt naar ' Ziggy! ' zegt Rick en komt naar me toe, ik loop naar de keuken en raak de muur aan waar de telefoon hoort te hangen en weer hetzelfde beeld alleen nu van mam en hoe ze in paniek 112 probeert te bellen, ik kijk richting kamer en zie dat het silhouet van de onbekende man richting de keuken komt en mam steekt, alleen dat krijg ik net niet te zien want het beeld flits weer terug naar het nu ' oh my god ' zeg ik en deins terug van de muur ' gaat het wel? ' vraagt Rick, ik ga op een kruk aan het kookeiland zitten en kijk naar het motief ervan en denk na ' Ziggy? ' zegt Rick voorzichtig ' ik ben oké ' zeg ik en Rick gaat ook zitten en belt de politie ' wat gebeurde er? ' vraagt Rick ' geen idee ' zeg ik, Rick knikt en kijkt om zich heen ' denk je dat ze hier waren? ' vraagt Rick ' zou kunnen ' zeg ik en zie dan een agent ' oh de politie is er ' zeg ik en sta op, Rick staat ook op en begroet de agent, die Mark heet. ' Uw had gebeld ' zegt Mark ' ja, we denken dat er is ingebroken hier ' zegt Rick ' hm' zegt Mark en loopt de keuken in en bekijkt de telefoon, dan komt er een forensisch team, die meteen op sporen gaan zoeken, Rick, Mark en ik lopen naar buiten waar ik op het muurtje voor ons huis ga zitten, Rick praat met Mark over de situatie en komt dan naar mij toe ' Ziggy we brengen je even onder bij een opvangcentrum oké ' zegt Rick ' uh oké ' zeg ik en we rijden naar het opvangcentrum en stappen uit en gaan naar binnen en Rick checkt me in en dan wordt ik naar mijn kamer gebracht en met rust gelaten. Die avond val ik bijna meteen in slaap.

Out of the dark ( gestopt per 12-09-2020 )Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu