Hoofdstuk 39

23 0 0
                                    

Ziggy p.o.v
We komen aan bij een gebouw en de auto stopt en de motor wordt uit gezet en Bart stapt uit en opent het portier aan Mandy,s kant ' we zijn er ' zegt Bart en Mandy knikt en wilt me op tillen maar ik blijf verstijft liggen ' het is oké we zijn bij het politiebureau lieverd ' zegt Mandy en tilt me op en draagt me het politiebureau in, waar ze me op een stoel zet, ik kijk naar de agenten die in en uit lopen, het zijn alweer alleen mannen. Ik wordt meteen weer angstig en begin te trillen ' lieverd het is goed hm, dat zijn agenten hm, je hoeft niet bang te zijn lieverd ' zegt Mandy en gaat bij me zitten, ik slik en kijk angstig om me heen ' hey Mandy gaat het met der? ' vraagt Bart ' ze is gewoon echt doodsbang ' zegt Mandy en Bart kijkt naar mij en gaat naast Mandy zitten ' het lijkt wel dat ze bang is voor mannen Bart, telkens als er mannen in haar buurt zijn wordt ze bang ' zegt Mandy ' ik heb het idee dat ze is mishandeld door mannen en dat ze nu doodsbang is voor mannen ' vervolgd Mandy ' dat kan kloppen ' zegt Bart en knielt voor me neer, ik kijk hem angstig aan ' hey lieverd ik weet dat je het niet prettig vindt dat er mannen in je buurt zijn hm, maar deze mannen zijn lief hm, die doen je geen pijn en houden je ook niet vast of sluiten je ook niet op hm, dit zijn agenten hm die zorgen dat die stoute gemene mannen uit je buurt blijven hm, voor hen hoef je niet bang te zijn lieverd ' zegt Bart en ik kijk hem nog altijd angstig aan, de andere agenten kijken ook naar ons, ik voel dat ik moet vluchten en eigenlijk heb ik daar nu ook enorm veel zin in ' lieverd doe maar rustig hm, het komt goed ' zegt Mandy die ziet dat ik dringend een vlucht route ben aan het zoeken ' laat haar anders maar even zelf kijken ' zegt Bart en Mandy knikt en staat op, ik merk dat ik nu totaal geen bescherming meer bij me heb en vlieg omhoog en vlucht naar de deur, die ik door mijn trillende handen niet open krijg, Mandy kijkt erna met medelijden ' lieverd ' zegt Mandy, maar ik reageer niet en blijf proberen ' moeten we haar maar gewoon laten gaan? ' vraagt Mike ' nee dat gaat niet, die gasten lopen nog vrij rond, als ze haar zien dan grijpen ze haar weer, ze is hier nu veiliger ' zegt Mandy en Bart knikt instemmend ' lieverd ' zegt Mandy weer en loopt naar me toe en pakt heel rustig mijn hand vast en draait me naar zich toe ' lieverd luister eens naar me ' zegt Mandy rustig en ik kijk haar angstig aan ' ik weet dat je bang bent hm, en dat begrijp ik ook wel, want hier zijn heel veel mannen he ' zegt Mandy en ik knik angstig ' ja maar ik beloof je nu lieverd dat ik bij je blijf hm, ik bescherm je oké dat beloof ik je ' zegt Mandy ' maar deze mannen zijn niet eng hm, dit zijn politiemensen hm die helpen je, die zorgen ervoor dat die stoute gemene mensen achter de tralies verdwijnen voorgoed hm, ze zorgen ervoor dat jij vanaf nu veilig bent ' zegt Mandy en neemt me mee naar de agenten, ik kijk naar hen wantrouwend en angstig, Mandy ziet het knielt ' lieverd het is goed hm, dat zijn politie mensen, kijk die agent is Nick, hij werkt bij het forensische onderzoek team, naast Nick is Thom hij is van het arrestatie team, naast Thom is Frans hij is van de recherche, hij zorgt ervoor dat zo,n mannen als hen worden verhoord en worden gearresteerd, daarnaast is Vigo hij is brigadier, hij patrouilleert in de stad en spreekt mensen erop aan als ze bijvoorbeeld met hun mobiel op de fiets zitten of wildplassen, ook zorgt hij ervoor dat er geen overlast is in de stad, naast Vigo is Rick hij doet onderzoek naar de schuilplaats van de verdachte en zorgt ervoor dat wij precies weten waar we moeten zijn, dan komt de laatste en dat is Bart, hij doet wat ik ook doe, wij gaan mee op missie naar huizen of schuilplekken waar verdachte bijvoorbeeld ontvoerders hun slachtoffer alleen hebben achter gelaten en ervan door zijn gegaan, zoals bij jou ' zegt Mandy ' deze mensen doen dit werk om andere mensen te helpen, te beschermen en om hun veiligheid te waarborgen, zij helpen, die mannen die jou pijn gedaan hebben, willen niet helpen nee die zijn gemeen en zijn heel erg ziek in hun hoofd lieverd ' zegt Mandy en ik kijk naar de agenten en voel me minder angstig als daarnet ' deze mannen zijn te vertrouwen hm lieverd, voor hen hoef je niet te vluchten of bang voor te zijn ' zegt Mandy en laat mijn hand los, ik kijk naar de agenten die allemaal vriendelijk terug glimlachen ' zie je ze doen je helemaal niets hm ' zegt Mandy en ik knik en ontspan me ' goed zo, wil je wat drinken lieverd? ' vraagt Mandy en ik knik en Mandy geeft me een glas water en ik loop naar de stoelen en ga zitten en drink van mijn water en denk aan Marcel aan zijn woorden, van " ik kom je hier weg halen ". Ik zucht en drink het laatste beetje water op en zet het lege glas op de stoel naast me en kijk weer naar de agenten ' waar denk je aan lieverd? ' vraagt Mandy, ik kijk haar aan ' hm ' zegt Mandy en gaat naast me zitten.

Out of the dark ( gestopt per 12-09-2020 )Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu