Hoofdstuk 51

18 0 0
                                    

Luka p.o.v
Ik sta bij een kraampje op het terrein van die Bobo gast en zo,n 5 meter van me vandaan bevinden zich een groepje jonge meisjes. Dan hoor ik Jack weer ' Luka zie je iemand? ' vraagt Jack ' nee nog steeds niet, ik denk dat ik eens naar die meisjes loop ' zeg ik ' is goed, hou de omgeving wel in de gaten, misschien worden die meisjes van een afstandje in de gaten gehouden ' zegt Jack ' doe ik ' zeg ik en loop naar het groepje meisjes toe ' hallo ' zeg ik ' hallo ' groet een meisje me en gaat dan weer verder ' wat zijn jullie aan het doen? ' vraag ik ' we maken een krijttekening ' zegt een ander meisje ' mooi, wat tekenen jullie? ' vraag ik ' een hondenkop ' zegt weer een ander meisje en ze gaan staan ' kijk maar ' zegt het eerste meisje en ik ga ook staan ' wauw dat is echt prachtig ' zeg ik ' hehe dank je ' zegt het tweede meisje en dan tikt het derde meisje haar vriendinnen aan ' oh we moeten gaan dag ' zegt het eerste meisje en ze rennen weg en ik kijk naar de drie mannen die het plein op zijn gekomen ' Jack ' zeg ik zacht ' ja ' zegt Jack ' er zijn hier drie mannen, een forse en twee wat slankere ' zeg ik zacht ' oké, zijn die meisjes er ook nog? ' vraagt Jack 'nee, zodra die mannen kwamen zijn ze weggerend ' zeg ik zacht ' oké, dan is die forsere man mogelijk Bobo ' zegt Jack ' oké ' zeg ik zacht en sluit dan het contact en kijk naar de mannen, een van hen stoot de forsere man aan en wijst naar mij en ze komen op me af en stoppen recht voor me ' ik heb jou nog nooit eerder hier gezien ' zegt de man ' nee klopt ' zeg ik en de man snuift en bekijkt me van top tot teen en laat zijn ogen dan weer in die van mij rusten ' mag ik weten wat jou naam is? ' vraagt de man ' zeker, Luka ' zeg ik en de man snuift en knikt ' fouilleer haar ' zegt de man en de twee mannen beginnen me overal te fouilleren en na een half minuutje stoppen ze ' ze is clean ' zegt er een en de man snuift ' hm ' zegt de man en bekijkt me weer ' welkom Luka ' zegt de man ' dank uw ' zeg ik en de man knikt en loopt door naar een meisje dat duidelijk gewond is, hij hurkt voor haar neer ' Jack ' zeg ik zacht ' Luka ' zegt Jack ' er is een gewonde ' zeg ik zacht ' oké, hou die man in de gaten en probeer het meisje te helpen oké ' zegt Jack ' doe ik ' zeg ik zacht en verbreek het contact weer en let op de man en het gewonde meisje, de man snuift en trekt een mes en ik schiet naar hen toe ' ik kan haar helpen, ik ben dokter ' zeg ik en blijf voor het meisje staan, de man snuift en staat op en doet zijn mes weg ' dokter ' zegt de man en bekijkt me, het meisje ligt van angst te trillen achter me en kijkt naar ons ' ja ja, kinderarts ' zeg ik ' kinderarts hm ' zegt de man en kijkt naar het meisje ' ik geef je een uur om der beter te maken anders zorg ik ervoor ' zegt de man ' dank uw ' zeg ik ' verdwijn alstublieft en zorg dat ze beter wordt ' zegt de man en ik knik en help het meisje op en naar een klein ziekenhuisje en laat haar zitten ' waar heb je pijn? ' vraag ik ' mijn voet ' zegt het meisje ' oké ik ga er even na kijken goed ' zeg ik ' is goed ' zegt het meisje en ik doe haar schoen uit ' dat is een flinke wond ' zeg ik ' ik viel over een grote steen en schuurde toen langs de scherpe rand van de steen ' zegt het meisje ' dat is pijnlijk ' zeg ik ' hehe nogal ' zegt het meisje en ik glimlach ' ik maak het schoon en doe er een heelende pleister over goed ' zeg ik ' is goed ' zegt het meisje en ik maak de wond voorzichtig schoon en verbind die dan met de pleister ' kom bij me terug als het pijn blijft doen ' zeg ik ' oké ' zegt het meisje en we lopen het ziekenhuisje weer uit 'en? ' vraagt de man die voor mijn neus verschijnt ' ze kan weer lopen ' zeg ik ' hm ' zegt de man en loopt weg ' Luka update ' zegt Jack ' ik heb het meisje met een spoed pleister geholpen, maar die wond moet door echte dokters geholpen worden, echt een hele flinke snee ' zeg ik ' oké, wat verklaart ze zelf? ' vraagt Jack ' ze zegt dat ze is gestruikeld over een grote steen en daardoor die snee heeft opgelopen, maar dat moet wel heel gek zijn gegaan wil je zo,n enorme snee overhouden aan gewoon struikelen ' zeg ik ' heeft ze het over Bobo gehad? ' vraagt Jack ' nee ' zeg ik ' hm, hou me op de hoogte ' zegt Jack ' doe ik ' zeg ik en verbreek het contact weer en loop weer naar de kraampjes, de mannen zijn er nog altijd en staan een sigaret aan het roken en de man kijkt het plein rond, een meisje strompelt richting een bankje en gaat er op zitten, ik kijk erna en de schrammen op haar arm vallen me meteen op en nog geen halve minuut ligt ze op de grond en verschijnt er bloed achter haar hoofd ' oh god ' zeg ik en loop naar haar toe en voel aan haar hals ' hehe heb ik der goed geraakt Luka? ' vraagt de man en ik kijk op ' hehe ademt ze nog? ' vraagt de man en hurkt bij het meisje neer en voelt haar hals ' hm triest ' zegt de man en kijkt naar mij, ik slik en zwijg, my god je schoot een jong meisje gewoon door der hoofd dood en je vindt dit normaal. De man grijnst ' voel je niet schuldig schat, ze leed nogal ' zegt de man en staat op en loopt grinnikend weg ' Luka ' zegt Jack maar ik reageer niet ' Luka meld je ' zegt Jack ' omg ' zeg ik ' Luka wat is er gebeurd? ' vraagt Jack en ik reageer weer niet en til het meisje op en ga met haar op het bankje zitten en sluit haar ogen en mond ' Luka meld je ' zegt Jack ' ik kan het niet ' zeg ik en kijk naar het meisje ' Luka blijf rustig, wat is er gebeurd? ' zegt Jack ' hij heeft een meisje neergeschoten, dat kind is gewoon dood nu, een jong meisje Jack ' zeg ik en veeg wat tranen weg ' godverdomme, dit loopt uit de hand ' zegt Jack ' ik breng haar naar de rand van zijn terrein, kan ik er op rekenen dat jullie haar daar weg halen?, zodat we haar kunnen onderzoeken, ze moet zeker weten slachtoffer zijn geweest van die klootzak ' zeg ik snikkend en til het levenloze lichaam van het meisje op en begin te lopen ' we pikken haar op komt goed Luka, heb je sporen gevonden? ' zegt Jack ' ja schrammen op haar linkerarm ' zeg ik snikkend ' oké, we zien je nu, leg haar maar neer, ik stuur iemand ' zegt Jack ' is goed, ik ga terug, ik moet er voor die andere meisjes zijn ' zeg ik snikkend ' Luka wees alstublieft voorzichtig ' zegt Jack ' zeker ' zeg ik snikkend en verbreek het contact weer en loop met een gebroken hart terug naar het plein.

Out of the dark ( gestopt per 12-09-2020 )Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu