Hoofdstuk 50

10 0 0
                                    

Jessy p.o.v
We zijn nog steeds op dat politiebureau en zijn inmiddels naar een enorme ruimte gegaan, waar heel veel stoelen staan en een koffiezetapparaat en een doos vol donuts. Jack staat bij een white board en kijkt naar ons ' we kunnen die meisjes toch een verklaring laten afleggen ' zegt Thom, nog een agent denk ik. ' Jessy is daar nog niet klaar voor Thom ' zegt Mandy en Thom kijkt om naar mij en ik slik en kijk trillend naar hem en Thom loopt naar me toe ' hey alles goed met je? ' vraagt Thom rustig en ik knik trillend en wantrouwend ' Thom laat der maar even ' zegt Bart en Thom knikt en kijkt me aan en loopt dan weer weg ' Ziggy ben je bereid om een verklaring af te leggen? ' vraagt Bart en Ziggy knikt en Bart en Jack nemen haar mee naar een verhoorkamer, Mandy en ik volgen hen en kijken naar hen, Ziggy praat gewoon tegen Bart en Jack en wij kunnen het allemaal horen, ze vertelt veel wat niet klopt, Bobo gaat in het begin heel normaal met je om, daarna moet je ik weet niet wat allemaal voor hem doen, hij zegt dan bij elk klusje of spelletje " doe het voor Bobo " die hele Bobo bestaat niet eens want dat is een en dezelfde man, Bobo is een verzonnen persoon waarmee hij meisjes lokt en misleid en daarom is hij héél moeilijk op te sporen en te arresteren. Ik kijk er na en doordat Ziggy zo over hem vertelt waarvan de helft niet klopt wordt ik minder bang en loop naar de deur ' Jessy wat ga je doen lieverd? ' vraagt Mandy rustig maar ik loop de verhoorkamer in en Bart ziet me ' Jessy ' zegt Bart ' het klopt niet wat zij zegt ' zeg ik en nu kijken Jack en Ziggy ook op ' het is haar verklaring Jessy ' zegt Bart ' maar het klopt niet ' zeg ik ' wat is er dan hm?, wat klopt er niet Jessy? ' vraagt Bart rustig ' Bobo bestaat niet, hij is een en dezelfde man, Bobo is een lok middel voor meisjes, hij misleid meisjes door te zeggen dat ze worden vrijgelaten als ze vriendjes worden met Bobo ' zeg ik en ze kijken me aan ' oké wie is die man dan achter Bobo? ' vraagt Bart ' ik weet zijn echte naam niet, hij dwingt meisjes om hem Bobo te noemen, ik ken hem alleen van Bobo ' zeg ik ' Jessy kun je me vertellen wat Bobo doet? ' vraagt Bart rustig ' hij heeft een heel groot gebied gekaapt, de meisjes die zich in dat gebied bevinden zijn van hem ' zeg ik ' uhm, denk je dat je dat gebied van Bobo kunt vinden op een kaart? ' vraagt Bart rustig en ik knik ' denk het ' zeg ik en Bart staat op en haalt een kaart en legt die op de tafel en pakt een stift ' omcirkel het gebied maar Jessy ' zegt Bart rustig en ik loop naar de kaart en bekijk die ' daar ' zeg ik en zet een kruisje linksboven en maak daar een enorme cirkel omheen ' wow dat is een groot gebied ' zegt Jack en Bart knikt ' dat is helemaal van hem Jessy? ' vraagt Bart ' ja, alles daar buiten is veilig ' zeg ik ' en in dat gebied zitten nog meisjes ' zegt Bart ' ja heel veel ' zeg ik ' wonen die bij Bobo? ' vraagt Bart rustig ' nee ze zijn vrij maar ze mogen zijn terrein niet af ' zeg ik ' hm ' zegt Bart en ik kijk naar hen ' we moeten ze daar weg halen ' zegt Bart ' nee dat gaat niet, Bobo is echt gehecht aan hen, als je ze weghaalt uit zijn terrein wordt hij boos ' zeg ik en slik ' Jessy gaat het wel? ' vraagt Bart bezorgd ' je wilt Bobo niet boos maken ' zeg ik slikkend ' Jessy het is oké, het is goed nu hm ga maar naar Mandy hm ' zegt Bart bezorgd en rustig ' niet Bobo boos maken ' zeg ik slikkend en loop terug naar Mandy en tril enorm ' die Bobo gast doet echt iets met die meisjes ' zegt Bart die de verhoorkamer uit komt met Ziggy en Jack achter zich aan ' we moeten die Bobo eens lokken ' zegt Bart ' hoe? ' vraagt Mandy ' met een meisje natuurlijk ' zegt Bart ' Bart weet je dit zeker? ' vraagt Mandy ' ja dat is de enige manier om die gast uit zijn schuilplaats te krijgen, als hij het meisje ziet komt hij vanzelf wel ' zegt Bart ' je weet niet wat je doet ' zegt Mandy ' dit is volkomen veilig Mandy, we geven haar een oortje en blijven de gehele situatie in de buurt en grijpen in als het fout gaat ' zegt Bart en keert zich tot mij 'Jessy hoe kunnen we Bobo het beste lokken? ' vraagt Bart rustig ' hij houdt van mooie meisjes en die zijn eerder het doelwit voor hem ' zeg ik slikkend ' oké, dus we zeggen haar dat ze zich mooi moet maken ' zegt Bart en kijkt Jack aan ' ik vindt het link maar het is de enige manier ' zegt Jack ' en als we het doen, wil ik wel dat er constant teams in de buurt zijn, we moeten hoe dan ook het meisje beschermen ' zegt Jack en iedereen knikt en Jack belt onze informant die een paar minuten later aan komt en naar ons toe loopt ' dit is Luka onze informant, zij gaat hem proberen te lokken ' zegt Jack en Luka stelt zich aan iedereen voor ' oké Luka je krijgt een oortje van me ' zegt Jack en geeft Luka een oortje en Luka doet die in haar oor ' oké we gaan naar dat gebied en zorgen ervoor dat er niets gebeurd met Luka ' zegt Jack en iedereen knikt en we rijden weg naar zijn terrein en Luka stapt uit en loopt naar de rand van het terrein ' Luka hoor je me ' zegt Jack ' ja luid en duidelijk ' zegt Luka ' loop zijn terrein op en doe zo normaal mogelijk ' zegt Jack ' doe ik ' zegt Luka en loopt het terrein op ' goed zo Luka, zie je hem al ' zegt Jack ' nee nog niemand, wel een aantal jonge meisjes ' zegt Luka ' oké, niemand bij hen? ' vraagt Jack ' nee ze zijn alleen ' zegt Luka ' oké ' zegt Jack.

Out of the dark ( gestopt per 12-09-2020 )Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu