„Našel jsi něco?"
„Zatím nic," odpověděl pohotově. Bruce neslyšel přicházet, ale naštěstí už nesetrvával v pozici se schovanou hlavou a záznamy s Lokim se hezkých pár minut nenacházely na obrazovce.
„Proč jsi tam nezůstal?" Doktor přešel k interaktivním obrazovkám a zadíval se na data.
„Soustředil jsem se na hledání. Navíc mi bylo jasné, že mi řekneš, co jste tam probírali. Pletu se?"
Bruce se pousmál. Ne, nepletl. „Podle Thora měl být Loki mrtvý."
Teď už nedokázal skrývat, překvapeně se na něj otočil. „Mně se zdá dost živý," dostal ze sebe lehce přiškrceným hlasem.
„To Natasha říkala taky," zasmál se, pak zvážněl. „Nic víc nám k tomu neřekl. Ale potom dodal, že Loki je hlavně naštvaný kvůli nějakým rodinným záležitostem. Trvá na tom, že není nutné ho zabíjet, a já se mu nedivím, přeci jen je to jeho bratr, ale..."
„Ale?"
„Ale za tak krátkou dobu, co je tady, toho stihl udělat už dost."
Hlavou mu problikla myšlenka, že před těmi lety toho udělal mnohem víc. Nebo méně, záleží na úhlu pohledu. Rychle tyhle myšlenky a vzpomínky, jakkoli příjemné byly, zahnal. „Pravda," zamumlal, jelikož usoudil, že by odpovědět měl. „Dospěli jste k nějakému plánu?"
„Co nejdříve získat Clinta. Možná by mohl o Lokiho plánech něco vědět," vysvětlil Bruce, opíraje se o stolek. „Podle Thora by se mělo dát dostat z toho ovládnutí mysli a Natasha si myslí, že by mohla stačit rána do hlavy. Uvidíme, nejprve ho musíme dostat."
Tony se zašklebil. „Je na něj dost upnutá."
„Podle všeho spolu dost zažili. A zachránil jí život."
Přikývl. „Chápu."
Dveře laboratoře se otevřely a dovnitř vstoupili zbylí tři členové týmu. Potichu vzdychl, klid a ticho pryč. Ale možná to tak bylo dobře. „Našli jste něco?"
„Jestli je to to první, na co se mě při vstupu budete ptát, tak přísahám, že se zabarikáduju někde, kam nebudete mít přístup," zabručel. „Ne, Jarvis zatím nic nenašel."
Thor přistoupil k nim a zadíval se na obrazovky. „Loki používá magii a ve vašem světě se projevuje jinak, zkus –"
„Počítal jsem s tím," přerušil ho Tony, „a zahrnul to do algoritmů. Hledá mi to i větší tepelné výkyvy, stopy radiace... Všechno neobvyklého. Netvrdím o sobě, že jsem génius, to je prostě čirý fakt."
„Jak dobrý je Loki kouzelník?" zajímal se Steve.
„Velmi dobrý. Jeden z nejlepších, ne-li nejlepší ve svém oboru," přiznal lehce neochotně bůh. „Minimálně na Ásgardu téměř nemá konkurenci."
„Možná proto to tak trvá," podotkl Tony. „Když je tak dobrý, dokáže se i maskovat, no ne?"
„To mě nenapadlo," připustil Kapitán. „Přišli jste na něco jiného?"
Banner zamyšleně přistoupil k obrazovkám. „Něco mě napadá. Iridium jako stabilizátor, nějakou baterii pro energii. Co ještě bude potřebovat?"
„Vhodné místo k zapojení?" zapřemýšlela Natasha. „Palivo?"
„Možná tlumiče kvůli nežádoucím efektům."
Když počítač zapípal, všichni okamžitě zpozorněli. Stark si k sobě přitáhl jednu obrazovku. „Klid. To není Loki." Zamyšleně sledoval výsledky a zprávy z rozkódovaných záznamů organizace.
ČTEŠ
Sentiment (Frostiron)
FanfictionOdehrává se během Lokiho invaze na New York, akorát se dvěma zásadními rozdíly. První, že Tony s Lokim se již dávno znají, ačkoli se léta neviděli. Druhý, že Lokimu se v Německu podařilo uprchnout i s iridiem. Avengers musí Lokiho zastavit a získat...