Natasha si nebyla jistá, co přesně se stalo.
V jednu chvíli bojovali, vyhrávali a poráželi všechny bilgesnipy, kteří se k nim blížili, a v další chvíli slyšela hlasitou ránu následovanou ještě hlasitějším křikem více lidí a pak –
A pak se svět za doprovodu oslňujícího záblesku změnil v ledovou pustinu.
Narazila do ní vlna magie, která ji odhodila o půl metru dál a posadila na zadek, stejně jako všechny ostatní. Ten pád jí vyrazil dech a ona musela zamrkat, aby si zahnala mžitky před očima.
Opatrně se postavila, pohledem těkajíc na spoušť kolem nich. Z bilgesnipů nezbylo vůbec nic. Ať už Loki povolal jakoukoli magii, roztrhalo to jejich těla na kusy a zanechalo některé části na zamrzlých stromech.
Zmiňovaný bůh klečel u bezvědomého Starka a dvěma prudkými pohyby, kterými ještě zdůrazňoval, jak moc se od lidí liší, mu oderval masku i hrudní část obleku.
„Opatrně!" křikla na něj instinktivně, když bůh položil ruce na obloukový reaktor na jeho hrudi. „Ta věc ho drží při životě."
Nezdálo se ale, že Loki vnímá. Vlastně to vypadalo, že se nesoustředí na nic jiného než na zraněného hrdinu. Zděšením rozšířené oči upíral na Tonyho tvář a mumlal si pro sebe cosi neslyšitelného. Ruce mu začínaly zářit zelenozlatým světlem a on je tiskl na Tonyho obloukový reaktor.
Lehce sebou cukla. Nevěděla, co Loki dělá, a nelíbilo se jí to. Vyběhla k nim, ale zarazil ji neviditelný štít, kterým Loki musel sebe a Tonyho obklopovat. Ostatní na tom nebyli jinak, a když se Clint snažil prorazit bariéru šípem, akorát si ztupil hrot.
„Loki!"
„Ne, Natasho." Thor jí položil ruku na rameno a ostatní se na něj podívali. Ačkoli ve druhé ruce pevně svíral Mjölnir, ani se nepokoušel prorazit si jím cestu k těm dvěma. „Vím, že máš o Starka strach, to já taky, ale věřím svému bratrovi."
„Věříš mu?" Bruce – doktor, ne Hulk, ten výbuch ho nejspíš proměnil zpátky – využíval silové pole jako podpěru a druhou rukou si přidržoval kalhoty. V obličeji byl stále lehce zelený, přestože to vypadalo, že teď za to může nevolnost. „Co když tohle byl celou dobu jeho plán? Nechat Hulka, aby jednoho z nás zranil. Jestli ano, pak –"
„Nemusíš se vinit, doktore," přerušil ho Steve. „Viděl jsem to. Byla to jenom náhoda, Hulk za nic nemůže. Ale co se toho druhého týče..."
Thor zavrtěl hlavou a teprve teď sundal ruku z Natashiného ramena. „Nesouhlasím. Kdyby tohle byl Lokiho plán, tak se postará, aby byly následky větší. A rozhodně nebude riskovat, že ho to zraní taktéž."
„Prosím?" Steve nakrčil obočí. „Vždyť je úplně v pořádku."
Clint zastrčil šíp do toulce. „Až na to, že není." Když se na něj ostatní jenom zmateně otočili, protočil očima a mávl rukou. „No tak. Jsem snad jediný, kdo slyšel ten jeho výkřik? Tohle se nedá zfalšovat. Ať už předstírá, jak chce, muselo vám všem dojít, že se o Starka doopravdy bojí."
Hromovládce přikývl. „Přesně tohle jsem tím myslel. Možná si s Lokim nejsme tak blízcí jako před pár staletími, ale stále jsme spolu vyrostli. Myslím, že stále poznám, když mu na někom doopravdy záleží."
Natasha si odkašlala. „Nechci rušit tuhle debatu o Lokiho citech, ale nelíbí se mi, jak Tonyho tělo září."
To přesunulo jejich pozornost zpátky na zraněného hrdinu. Lokiho ruce zářily mnohem více než předtím, skoro to vypadalo, že z nich do Tonyho hrudi proudí zelené blesky.
„Co to dělá?" zasykl Bruce.
„Léčí ho," vysvětlil Thor. „Hojivá magie je jemnější a snáz rozeznatelná. Vidíte, jak převažuje zlatá namísto Lokiho typické zelené? To protože tahle magie není určená ke zranění."
Bruce se pomalu narovnal. „Ale obloukový reaktor –"
„Není poškozený," zasykl Loki náhle. Takže je doposud jenom ignoroval, usoudila Natasha. „Ale bilgesnipovy drápy zasáhly plíce, takže kdybyste byli tak laskaví a sklapli, ať se můžu soustředit a Anthony mi nezemřel pod rukama, uvítal bych to."
Okamžitě se rozhostilo ticho. Všichni jenom sledovali, jak Loki pumpuje magii do Tonyho těla a mumlá při tom slova v jazyce, kterému nikdo z přítomných s výjimkou Thora nerozuměl.
„Ne," zasykl najednou mág. „Ne, ne, NE!"
„Co se stalo?" vyhrkl Steve.
Thor se zadíval do dálky, oči přimhouřené. „Nebije mu srdce," špitl.
„Nic takového neříkej, Thore!" štěkl po něm Loki. Oči mu doslova zářily magií, když udeřil do Tonyho hrudníku. Bruce najednou vyjekl a zhroutil se na zem, protože ochranný štít, který Loki stále držel, náhle zmizel.
Natasha si skousla ret a očima vyhledala Clinta, který ji pozoroval se stejně útrpným a chápavým výrazem. Jestliže Loki už neplýtval energii na to, aby je udržel od sebe, jestliže mu nesešlo na tom, zdali mu věří a zdali na něj nezaútočí zezadu a nepokusí se ho od Tonyho dostat...
Šlo do tuhého. Starkův život musel opravdu viset na vlásku.
Avengers se pomalu posouvali blíž k dvojici. Nikdo z nich se však nechystal zasáhnout, protože si ani nebyli jisti, co všechno se mohlo stát, kdyby přerušili magický proces.
Natasha se přikradla nejblíže, s Clintem hned v těsném závěsu. Špicovala uši, aby slyšela, co Loki šeptá. Pokrčenýma rukama se opíral o Tonyho hruď, jako kdyby i jemu docházela energie, hlavu měl téměř u Iron Manova ucha a potichu mluvil.
Trvalo jí pár chvil, než rozeznala jednotlivá slova, protože bůh neustále měnil jazyky, ale když se tak stalo, strnula na místě, jako kdyby ji zasáhl blesk.
„No tak, Anthony." Přísahala by, že se za Lokiho naštvaným tónem skrývalo cosi měkkého, plačtivého. „Nevytrpěl jsem si bez tebe dvacet let, jen abys mi zemřel před očima, když mám konečně šanci napravit naši minulost."
Najednou všechno utichlo. Ten proud magie se zastavil a Loki se na kolenou pomaličku, opatrně narovnal, jako kdyby se bál, že sebeprudší pohyb zničí všechno, o co se snažil.
Napjaté ticho proťalo nečekané zalapání po dechu. Tony uhodil stále kovovýma rukama do země ve snaze se zvednout, aby se mu dýchalo i kašlalo lépe, a Loki ho okamžitě podpíral a korigoval tempo jeho pohybu.
Natasha vydechla zadržovaný dech a z ramen jí spadla tíha, o níž doposud nevěděla, jen aby se jí v další chvíli zastavilo srdce.
Protože uchopil Tonyho za ramena, oba dva se zavlnili a aniž by jim mág věnoval jediný pohled, byli pryč.
ČTEŠ
Sentiment (Frostiron)
أدب الهواةOdehrává se během Lokiho invaze na New York, akorát se dvěma zásadními rozdíly. První, že Tony s Lokim se již dávno znají, ačkoli se léta neviděli. Druhý, že Lokimu se v Německu podařilo uprchnout i s iridiem. Avengers musí Lokiho zastavit a získat...