27. Jako tým

699 74 13
                                    

Společně se mnohem snáz řeklo, než udělalo.

Protože ve výsledku ani jeden z nich neměl ponětí, co ono společně mělo představovat. Romanoff a Barton byli zvyklí pracovat spolu jako duo, Rogers se marně snažil všechno řídit a Thor by sice byl týmový hráč, jenže jeho metody se tak nějak neslučovaly s těmi pozemskými.

A Tony by je nejradši všechny odmávl se sklenkou whisky v ruce a řešil věci po svém. (Což rozhodně neznamená, že by si zalezl do dílny, probděl tři čtvrtě týdne a nutil svého génia, aby na něco přišel.)

Na(ne)štěstí si uvědomoval, že přesně tohle udělat nemůže. Tenhle tým potřebovali, protože těžko by se Thanosovi mohl postavit sám bez jakékoli pomoci.

„Nemám ponětí, jak jste vůbec dokázali spolupracovat natolik, abyste mě dostali z vlivu Kamene Mysli," prohlásil Loki po překvapivě dlouhé chvíli, kdy mlčel. „Čtvrt hodiny se hádáte o tom, jestli je dobrý nápad probírat strategii přede mnou, jako kdybych tady vlastně ani nebyl. Omluvte mě, ale co to do prdele."

Thor zalapal po dechu. „Loki!" vykřikl zděšeně.

Clint místo toho vyhodil rukama do vzduchu. „Jako kdybych potřeboval další důkaz, že trávil čas se Starkem."

Tony si stiskl kořen nosu, Bruce unaveně složil brýle, Natasha praštila Clinta do ramene a Steva Lokiho slova natolik šokovala, že na boha zíral s otevřenou pusou.

Mág jenom mávl rukou. „Mám pravdu, jen si to přiznejte. Nevěřím, že to říkám, ale jestli z téhle války chcete vyjít jako vítězové, musíte fungovat jako tým."

Doktor si odkašlal, poutaje na sebe pozornost. „Máš pravdu," přiznal, ukazuje na něj brýlemi. „Ale ty jsi nás do toho zatáhl. Takže jestli máme pracovat jako tým, ty musíš s námi."

Barton zasténal, ale ve výsledku byl vlastně jediný, kdo okázale protestoval. „Promiň," Bruce se na něj nervózně, omluvně usmál, „ale je to tak. Sám to řekl. On potřebuje nás, my potřebujeme jeho. Celá tahle debata je naprosto zbytečná, takže bych uvítal, kdybyste se všichni uklidnili, společně se usadili a vyřešili, jak postupovat, než mi dojde trpělivost. Všechen ten hluk nepomáhá."

Rázem zavládlo hrobové ticho a dokonce i Loki okamžitě seděl u stolu vedle Tonyho na židli, která tady ještě před okamžikem nebyla. Hawkeye se na něj zašklebil, očividně odhodlán prohodit něco o Lokiho očividných obavách z Hulka, ale doktorovo důrazné odkašlání ho zastavilo, než vůbec stačil promluvit. „Výborně. Jsem rád, že máme alespoň tohle vyřešené."

„Říkal jsi, že potřebujeme fungovat jako tým," ozval se konečně Kapitán. „A já souhlasím. Pořád mi leží v hlavě Starkova slova, takže... jo. Tým."

„V takovém případě navrhuju, abychom se neoslovovali příjmením." Bruce se narovnal a znova si nasadil brýle. „Vykročili jsme špatnou nohou a nezačali správně, takže to vezmeme celé od znova. Já jsem Bruce Banner."

Nikoho nepřekvapilo, že byl Kapitán první, kdo se chytil. „Steve Rogers."

„Thor Odinson!" Hromovládce si hrdě přitiskl pěst na hruď.

Miliardář při tom gestu jenom protočil očima. „Tony Stark. Jako kdyby to někdo tady nevěděl," neodpustil si.

Ani Ruska si neodpustila reakci; jenom krátce zavrtěla hlavou. „Natasha Romanoff."

Tony povytáhl obočí. „Eh," ležérně mávl rukou, „pravda, zní to lépe než Natalie Rushman."

„Ale stejně mi tak nepřestaneš říkat?"

„Bingo."

Natasha opět zavrtěla hlavou a Clint se opřel do židle. „Clint Barton."

Všechny pohledy se překvapivě jednotně otočily na tichého boha, který je s rukama zkříženýma na hrudi sledoval. Přes tvář se mu na okamžik mihlo zmatení, než pochopil. „Tak to teda ne."

Hawkeye si položil lokty na stůl, v ruce ne zrovna přívětivě vypadající nůž. (Rogers vypadal, že má zástavu srdce. Ne že by Tony věděl, kde tu věc vyhrabal, ale hej, agent S.H.I.E.L.D.u. Natasha nebyla jediná, kdo nosil zbraně po kapsách.) Jeho hrotem ukázal přímo na Lokiho. „Zapomeň. Když musím já, musíš i ty. Technicky vzato ses stal součástí týmu, když ses rozhodl spolupracovat."

Lokiho šokovaný výraz nepřehlédl nikdo a Thor se uchechtl, než zakašlal, snaže se (marně) zamaskovat svůj smích. „Loki," zavrčel nakonec.

Thor zmateně nakrčil obočí. „Zapomněl jsi Odins –"

„Loki," zasyčel. Teplota v místnosti rázem klesla o dobrých deset stupňů a Tony se přistihl při myšlence, jestli za to mohla jeho magie nebo původ. Mág se na Thora díval vražedným pohledem, který jasně naznačoval, že zkusí-li namítnout ještě něco dalšího, nedopadne to dobře. „Jen Loki."

Zbytek decentně přešel to napětí, které v místnosti zavládlo, stejně jako Thorův pohled nakopnutého štěněte.

„Takže seznámení by bylo," přikývl Bruce, aby se konečně někam posunuli. „Teď navrhuju –"

„Ne, ne, počkej," přerušil ho Tony, ústa roztažená do úsměvu, který značil problémy. „Loki říkal, že potřebujeme fungovat jako tým, ale řekl to tím tónem. Thor ví, co myslím."

Hromovládce přikývl, zatímco Loki přesunul svůj zabijácký pohled na něj. „Neopovažuj se."

Ach, opovážil se. To byla karma za to, že o něm dvacet let neslyšel. „Takže je mi jasné, že už přišel s nápadem, jak z nás udělat tým, a protože je teď jeho součástí, může se účastnit i on sám."

„Starku."

Génius zvedl prst. „Ne-e, fuj je to. Je divné slyšet tě říkat mi takhle."

Mág zaťal zuby. „Anthony."

Oh, ano, prosím.

„Ne." Barton vyskočil na nohy a zuřivě zamával rukama. „Ne, ne, říkal jsem, že nepotřebuju žádné další připomínky, že jste byli zasnoubení! Sta – všichni ti říkají Tony nebo Starku, ne Anthony."

„Já mu tak říkám," broukl Loki. „A jestli příjmení nepřipadá v úvahu, nehodlám to měnit."

Agent se s hlasitým zaskučením svezl na židli, hlavu složenou v dlaních. Natasha ho soucitně poplácala po rameni a Thor se nechápavě zamračil: „V čem je problém?"

„V ničem," ujistil ho bryskně Steve. „Ale Tony má pravdu. Jestli Lokiho něco napadlo, mohl by se svěřit i nám ostatním."

„No tak, Lokes, nestyď se."

Mág se zhluboka nadechl, snad aby se uklidnil. „Trénink."

Steve nechápavě naklonil hlavu na stranu. „Co prosím?"

„Potřebujete trénink. Sice bojujete obstojně, ale každý jednotlivě. Je potřeba se sžít s pohyby celého týmu, zjistit, komu co jde a jak spolupracovat."

„Ne." Thor zněl naprosto vyděšeně, oči upřené na svého (adoptivního) bratra. Prsty zatínal do stolu a z tváře mu zmizela všechna barva. „Řekni mi, že nemáš namysli, co si myslím."

Mág se na něj samolibě zazubil. „Rád shledávám, že si to pamatuješ."

Tony najednou pocítil neskutečnou touhu vzít svá slova zpět.

A taky oprávněně, protože Loki v následující chvíli tleskl a všechno kolem nich se změnilo v rozmazané šmouhy. 

Sentiment (Frostiron)Kde žijí příběhy. Začni objevovat