21. Detekováno

896 84 16
                                    

Kapitola je věnovaná Cristyrosela. ^^ 


Věděl, že dělají dobře. Věděl to. V tuhle chvíli je Loki ohrožoval, představoval nebezpečí pro ně i celý jejich svět, byl ten zlý.

A přesto nebyl jediný, kdo sebou škubal, když s ním Hulk mlátil do podlahy, aby ho nakonec do toho kráteru hodil. Thor se tvářil jako nakopnuté štěně a Rogers vypadal poněkud bledě, ale všichni věděli, že jestli mu vliv Kamene mysli chtěli vyhnat z hlavy, museli použít Natashin osvědčený způsob – kognitivní rekalibraci.

Úder Mjölnirem do hlavy byl až moc riskantní a nevěděli, co jiného by na takhle silnou bytost mohlo fungovat, proto byl Hulk nejjistější volbou.

Jenomže když ho tak potom sledoval, jak tam nehnutě leží, svaly křečovitě stažené a z hrdla se mu draly tiché zvířecí nářky, Loki jako padouch jejich příběhu vůbec nevypadal. Tony musel polknout, když si připomenul, že oni dělají správnou věc. Vidět Lokiho takhle v něm vzbuzovalo vzpomínky, na které na bojišti ovšem nebyla nejvhodnější chvíle.

Nemohl nic dělat, jenom stát a dívat se, jak Thor pustil elektrický výboj do svého bratra, a sám se oklepal, když sebou Loki škubl a zalapal po dechu. Jeho oči krátce zajiskřily jasnou modří, ale se mu napjaté svaly uvolnily a on upadl do bezvědomí.

Teprve teď jako by nějaká neviditelná nehmotná síla, která Tonyho doposud držela přikovaného na místě a neschopného pohybu, opadla. Padl na kolena hned vedle bezvládného mága, odklopil si masku a opatrně natáhl ruku nad jeho hrudník. „Jarvisi?" hlesl, hlas rozechvělý.

„Skenuji," oznámil počítač skrz reproduktory v jeho patře. „Srdeční puls: pomalý, ale detekován. Třicet čtyři tepů za minutu. Mozková aktivita: detekována, aktivita vysoká. Detekovány starší četné rány na těle, ale zdá se, že se již hojí. Životní funkce: stabilní."

Úlevně si oddychl, kdežto Clint střelil hlavou vzhůru. „Počkej, starší? To mu jako Hulk nic neudělal?"

Jarvis byl chvíli zticha. „Negativní, ale mohlo dojít k vnitřním poraněním. Pakliže Hulk Lokiho poranil, je možné, že se již vyléčil. Mé senzory pár vteřin před tím, než Thor uvedl Lokiho do bezvědomí, detekovaly prudký nárůst cizí energie téměř identické s Lokiho magickou stopou."

Natasha naklonila hlavu na stranu. „Jen téměř?"

„Lituji, slečno Rushman, Lokiho energetickou stopu je velice těžké zachytit. Liší se od všeho, co známe a co se nachází v mé databázi. Dokud s ní nejsem seznámen přesněji, nemohu určit, zda se jedná o kompletní shodu."

„Nechci rušit vaši konverzaci o cizích energiích, ale s Lokim se něco děje," odkašlal si Steve.

Všechny pohledy se opět upřely na Ásgarďana. Dokonce i Tony se podíval nahoru, když Jarvis promluvil; zvyk, který od něj postupně odkoukával každý, kdo s jeho UI komunikoval. Až teď si všiml, že Loki mírně cuká předloktími a kolem prstů se mu kumuluje zelená mlha.

„Tohle není dobré," zamumlali Thor a Tony současně. Překvapeně se na sebe podívali, očividně nečekali, že ten druhý řekne totéž. „Ty víš, co to je?" zeptal se Iron Man s rozšířenýma očima.

Na kratičký okamžik se na hromovládcově tváři mihlo dotčení, které až zastřelo obavy. „Možná si již nejsme tak blízcí jako kdysi, ale Loki je stále můj bratr. Vyrůstali jsme spolu. Je to můj bratr. Samozřejmě, že poznám, když magie přebírá vládu nad jeho tělem. Jak to víš ty, Starku?"

Sentiment (Frostiron)Kde žijí příběhy. Začni objevovat