- "Günaydın bugün n'apıyoruz?" dedi kadın banyo kapısına dayanmış sırasını bekliyordu.
- "Güzel uyuduysan eğer bugün yorulalım biraz. Ne dersin?" dedi adam sanki dün gece yüreği örselenen kendi değilmiş gibi.
Hazırlanmaları çok kısa sürdü. Birlikte çıktılar kapıdan. "Önce kahve?" dedi kadın ayılmak ister gibi. "Ehh sucuklu yumurta yiyemeyeceğimize göre burada kahveyle idare edelim bakalım" diyerek eşlik etti adam.
Sigmund Freud'un da bir zamanlar müdavimlerinden olduğu, 1876 da açılan -Cafe' Central- de kahve içerek güne başladılar. Viyana yürüyüş turlarından birine katılmaya karar verdiler ama kulağa en hoş gelen seçenek akşam turlarından biriydi. Kayıt yaptırıp akşama kadar başka bir şeyler yapmaya karar verdiler.
Soğuktu hava. Hayır soğuktan da soğuktu. Lâl yine halinden şikâyet etmiyordu. Kahve molalarında ısınarak, gün boyu parklarda yürüdüler. Adam kadının küçük, pervasız, haylaz ruhuna bir kez daha hayran oldu. Tüm gün neredeyse dünyanın en güzel manzarasını izlemiş gibi seyretti kadının her haz anını. Mutluydu adam. Ama bir o kadar da hüzünlüydü bu mutluluğu. Yine kaybettiği kendini kadının coşkusunda bulmuştu. Oysa çoktan unutmuştu kendini. Sol yanı ince ince sızladı tüm gün.
Geç de olsa hava kararmaya, akşam çökmeye başlamıştı kente. Soğuk biraz yormuştu ikisini de ama yürüyüş turu için hazırdılar.
İki saatlik gece turu boyunca sanki bir gerilim filminin içindeymişlercesine yürüyerek korkutucu yerlerini keşfettiler kentin. Augustinerinnen Kilisesi ile Hofburg Sarayı arasında mitler, efsaneler, hayaletler, Kont Dracula, cadılar... Gizemli bir zaman yolculuğu gibiydi.
Lâl renkli muhteşem bir şişe şarap eşliğinde büyülü ve gizemli gecelerinin değerlendirmesini yaparak geçirdiler. Kadın yorgun ama mutluydu. Adamın ise bir yanı hüzünlü bir yanı eksikti yine. Sabah olacak ve kadın yine gidecekti işte. Kokusunu da beraberinde götürerek gidecekti. Yine başlayacaktı kendini cehennemine şahitlik ettiği karmaşık anlamsızlığı. Gripin'den 'Sen gidiyorsun' yayılıyordu şarap kokan salona.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
LÂL BİR HAYAL... (Tamamlandı)
Ficción GeneralBİR BEYAZ YAKALI HİKAYESİ... Arda'nın tutku dolu dünyasına girmek üzeresiniz. Gerçi o dünyada tek bir kişi var ama siz yine de girin bakalım neler olacak? Siz Arda hakkında ne düşüneceksiniz, ne hissedeceksiniz? Bir adamın kendi ve bir kadına ola...