Fredag 4 Juni 2018
"Här står du" Jag kollade upp och möttes utav Dantes ansikte, han använde samma dåliga öppningsfras som jag gjorde mot honom tidigare ikväll. Smått skrattandes svarade jag "Ja, här står jag" Han log utan att svara. I några sekunder blev det tyst, tills jag avbröt den.
"Diggar du mig?"
Nervöst log han och bet sig lätt i läppen, "Jävla Ludde" Sa han och kollade upp från golvet medans han fortfarande hade ett leende på läpparna. Han förstod direkt att det var Ludde som hade sagt det till mig. "Du svarade inte på min fråga.." Han kollade upp när jag sa det.
"Ja.. Ja diggar dig"
Jag fixade till en hårslinga som ramlat ner från hans slarvigt fixade hår, han log och kollade in i mina ögon, jag skratta lite lätt. Jag bet mig i läppen, han la märke till det och kollade på mina läppar. Med ett kaxigt leende sa jag
"Kyss mig då"
Han log, han log så himla fint. Hans huvud lutade sig fram och kysste mina läppar, det var en perfekt kyss, och så efterlängtad. Mina läppar skrek efter hans mjuka läppar.
Jag hoppade upp på köksbänken medans jag virade mina armar runt hans nacke. Han kysste mina läppar hårdare denna gång, han la sina händer på mina lår och kyssarna blev allt struligare och intensivare.Vi förflyttade oss till soffan och jag satt gränsle över hans sittande position. Han var otroligt bra på att hångla, ingen hade någonsin kysst mig som han gjorde. Förlåt Ludwig, men vad Dante gjord med sin mun, var galet.
"Jäääävlar Alice" Hörde jag Vera säga och jag rodnade och lutade huvudet mot Dantes bröst för att dölja mitt ansikte. Han skrattade, även jag bröt ut i ett skratt. Jag kollade upp och mötte hans blick igen, "Du är så fin" Sa jag och log, han log ännu finare än förut och kysste mig lätt. Från ingenstans hade jag nyktrat till och ville bara hem och lägga mig i min säng, jag var inte trött, jag ville bara inte festa längre. Dante hade gjort mig så lugn, för lugn för att kunna dricka. "Jag tror jag drar hem asså", den meningen trodde jag aldrig att jag skulle säga under en lyckad hemmafest, eller krök snarare.
"Jag följer dig hem, jag känner ändå inte för att dricka" Han såg lite allvarligare ut än innan och ställde sig upp. Tillsammans gick vi ut i hallen och försökte lokalisera vad som tillhörde oss av havet med jackor och skor, tillslut satte jag på mig mina klackar, Alice varför valde du klackar? Jag suckade när jag insåg att jag var tvungen att sätta på mig dem obekväma skorna. Samtidigt satte Dante på sig ett par sneakers, som såg betydligt skönare ut än mina skor. "Ey jag drar nu" Sa Dante till Noel som var i sitt esse, "Va? Ska du dra från Noels fest, vem är du ens" Sa han oerhört onyktert och vi båda skrattade åt honom.
Den förvånansvärt varma luften omfamnade oss båda när vi kom ut ur porten. Det var en vacker kväll. Jag och Dante småpratade under den korta promenaden hem till mig och vi var snabbt framme vid mitt lägenhetshus. "Ah, här ska jag in.." Han lutade sig mot stenväggen och omfamnade mig i en kram, jag kollade upp mot hans ansikte och frågade oskyldigt "Vill du följa med upp, bara en stund?"
Sekunder senare stod vi innanför min dörr och tog av oss ytterkläderna, eller ja, båda kasta av sig sina skor. Jag tog fram ett paket med cigg och gick ut på balkongen med en filt, efter mig kom Dante gåendes. Han tände cigaretten och andades in röken, där satt vi i nästan en timme och snackade, det var så skönt att prata med honom, allt kändes så naturligt och lugnt. Jag kollade på min mobil och den visade halv tre. "Oj, det har gått en timme, behöver du dra?" Han ställde sig upp och sträckte på sig "Aa jag ska väl hem och sova antar jag", han gick mot hallen, men stannade "Men ah, jag glömde min jacka hos Noel, mina nycklar ligger i den.."
"Du får sova här, om du vill?" Sa jag och kollade på honom som stod hjälplös i hallen. "Tack, ja får hämta jackan imorgon bara" Pågrund av min någorlunda nykterhet och tid på dygnet kände jag att sängen kallade på mig. Jag bytte om och satte på mig en stor T-shirt och la mig i sängen "Jag vill sova nu.." Sa jag och bäddade ner mig, Dante gick mot soffan och började klä av sig, precis innan han satte sig ner på den blåa soffan började jag skratta "Du tänkte väl inte sova där?" Han skrattade "Jag hoppades på att du skulle säga så.." Jag log och slog lätt på täcket för att visa att han skulle komma "Lägg dig här nu bara"
Han la sig bredvid mig och omfamnade min kropp bakifrån, han andades i min nacke "Du är så vacker och jag blir så lugn med dig" Sa han och jag vände mig om för att möta hans ansikte. Jag kysste honom och kramade om hans muskulösa kropp, och exakt så låg vi hela natten. Vi hade inte sex, utan vi låg bara och omfamnade varandra och njöt av den andras närhet.
Tjaaaaa <333
Har inte så mycket o säga men nu börjar Alice o Dante va mer med varandra, äntligen :) sorry för de tog lite tid eeehh... Rösta o kommentera gärna finisar
Men puss på eeeeer take care <3
ESTÁS LEYENDO
Tårar göms under sommarregn - Dante Lindhe
FanficUniversum ger inte dig personerna du vill ha, universum ger dig personerna du behöver. Som finns där för att hjälpa dig, skada dig, lämna dig, älska dig och göra dig till personen du är menad att vara. Universum gav mig Dante Lindhe. Universum gav...