22. Knivig situation. För i magen, där lever butterflies

2K 45 7
                                    

Fredag 11 Juni 2018

Larmet som tjöt från mobilen gjorde att jag suckade högt och sträckte på hela mig för att kunna få tag i mobilen som låg på nattygsbordet. Jag gäspade medans jag kollade genom alla notiser som kommit under natten, jag lade direkt märke till att Dante inte smsat, som jag förväntade mig att han skulle göra, men tydligen inte. Direkt bildades en rynka mellan ögonbrynen, men som försvann snabbt när jag ställde mig upp för att göra mig iordning.

Stressat tog jag på mig mina skor när jag insåg att jag började bli sen, snabbt låste jag ytterdörren och sprang till tunnelbanan, fastän jag visste att tunnelbanorna gick hela tiden. Jaja, det är tanken som räknas.

Tillslut kom jag fram till kontoret och möttes som vanligt utav Lisa, som log. Undrade hur hon mådde egentligen, hon kan ju omöjligt vara så glad och trevlig hela tiden.

Jag satte mig vid mitt stökiga bord och började jobba, men tog snabbt upp mobilen för kolla om Dante hade skrivit något, men det hade han inte. Jag ville inte tänka på det men på något sätt så gick det inte, kunde inte släppa det. Förväntade jag mig för mycket av honom? Kanske. Det var ju bara ett jävla sms, men ändå betydde det så mycket.

-

Tiden gick och jag slutade äntligen för dagen, det enda jag ville nu var att festa, dricka mig skitfull och bara må bra. Därför skickade jag ett sms till Vera och Elsa för att se om dem var på min briljanta idé. Ett snabbt svar senare och de båda var på för att gå ut ikväll. Ännu ett sms kom och jag kollade det direkt "Förlåt för att jag inte hört av mig, har varit mycket med killarna ❤️

Dante smsade, 10 timmar senare än förväntat, men ändå.

Jag svarade att det var helt lugnt och att vi skulle ses ikväll, allt var som det skulle vara enkelt. När jag kom hem började jag direkt planera vad jag skulle ha på mig under kvällen, och de blev tillslut att jag satte på mig en röd tajt klänning, en stor skinnjacka och ett par svarta höga klackar.

 När jag kom hem började jag direkt planera vad jag skulle ha på mig under kvällen, och de blev tillslut att jag satte på mig en röd tajt klänning, en stor skinnjacka och ett par svarta höga klackar

Oups ! Cette image n'est pas conforme à nos directives de contenu. Afin de continuer la publication, veuillez la retirer ou mettre en ligne une autre image.

När jag hade klätt på mig ställde jag mig framför spegeln och satte lite slarvigt på ett rött läppstift på läpparna. Kände mig väldigt sexig i den röda färgen faktiskt.

-

Lite efter halv 11 åkte jag för att möte upp Elsa och Vera utanför klubben. Där träffade vi även upp Noel, Valter, Ludwig, Carmelo, Axel och såklart även Dante. Jag gick fram till honom och kramade om honom och gav honom en puss på kinden, han kollade lite chockat på mig, antagligen för att han fick en puss på kinden istället för läpparna. Tillsammans gick vi in i klubben efter att ha stått i kö en stund.

Det var varmt och det var människor som började smått dansa runt om oss, vi gick till baren och beställde in dricka, vad som helst som skulle få oss fulla. "Varför kysste du mig inte?" Hörde jag Dante säga medans han löst tog tag i mitt finger. "Vet inte, visste inte om det var konstigt att göra det nu typ" Sa jag och kollade upp från marken. Hans vackra ögon stirrade in i mina medans han placerade sina armar runt min midja och drog mig närmare för att ge mig kyssen han inte fick tidigare. Jag hade saknat hans läppar, som försiktigt masserade mina, kunde stå här i timmar med hans armar runt mig.

Vi avbröts när bartendern serverade vår dricka och vi båda skrattade till, "Du är så fin" Sa Dante när jag började smaka på min drink. Och jag kände hur hela kinderna rodnade av hans komplimang. Efter vi druckit upp första rundan, beställde vi in shots, jag var redo att bli så jävla full. Förebilden Aliceeee. Alkoholen rusade genom blodet och jag dansade och levde livet, då och då drog jag även i Dante för att strula. "Alice du är så jävla sexig" Sa han och drog mig till en vägg för att kyssa mig, men det slutade i ett hetsigt hångel. Helvete vad jag hade fallit för honom. Var typ kär, fan.

-

Alla ansikten var riktade mot Ludwig när han försökte överrösta den höga volymen för att säga något. Lite oklart vad. Efter en stund kollade jag runt i klubben för att hitta Dante, men kunde inte hitta honom. Tillslut riktades alla blickar åt ett håll och en viskning utbyttes mellan Noel och Ludwig. Jag kollade förvirrat mot punkten alla kollade på, där stod Dante. Omfamnad av en annan tjej.

Jag borde inte bry mig, jag borde inte tycka det var konstigt. För det var ju inte konstigt, för vi var ju ingenting. Men det var en knivig situation. För i magen, där lever butterflies. Fastän vi inte var något.

HHEEEEEEJ
Äääää jag har inte uppdaterat sen 11 april?? APRIL d liksom maj nu, en månad sen ish ajaaaaa nu e ja tbx o va fina ni e som läser, kommenterar o röstar<3334

Tårar göms under sommarregn - Dante LindheOù les histoires vivent. Découvrez maintenant