Måndag 7 Juni 2018
Dantes perspektiv
Jag kysste Alice mjukt och länge innan vi skildes åt när tunnelbanan rullade in på perongen. Hon gick in i vagnen och log stort innan dörrarna stängdes och hon åkte iväg.Hon var så fin, den vackraste jag sett.
Klockan var lite efter 10 så jag åkte tillbaka till Alice lägenhetshus för att hämta bilen som stod parkerad där för att ta mig hem. När jag väl kom hem öppnade jag dörren till lägenheten och tog av mig mina sneakers, och vidare in till köket för att värma lite rester jag sparat i kylen. Jag satte mig vid det lilla köksbordet och tog fram mobilen och jag möttes direkt utav flertal SMS, orkade egentligen inte svara men jag gjorde det ändå.
Efter jag varit hemma i några timmar började jag ta mig till studion, på vägen hämtade jag upp Ludwig och Noel. Axel var redan där. "Varför har man inte hört något från dig de senaste 24 timmarna då?" Sa Ludwig och flinade när han öppnade dörren till baksätet och satte sig, jag förstod direkt vad han menade. "Jag har varit hos Alice" Jag harklade mig och fokuserade på vägen. "Två nätter" Han höjde ögonbrynen "Ja, vadå jag ville vara med henne?" Sa jag och kollade på honom i backspegeln.
"Vet Olivia om att du redan håller på med någon annan?" Sa Noel och jag kollade på honom. "Vadå "redan"? Hon var otrogen för ett halvår sen. Hon har inget med det att göra, vi har ju kommit överens om att vi inte ska vara tillsammans så" Jag blev allt mer spänd på rösten. "Men du sa för typ två veckor sen att ni har e.." "Sluta ba prata om det, vi är ändå framme" Jag lät inte Noel avsluta sin mening och gick istället ur bilen.
-
Olika låtar spelades och olika åsikter yttrades om det som dånade ur högtalarna. Själv var jag ofokuserad och upptagen i mina tankar, om Alice. Hon var det jag tillslut alltid började tänka på, utan att kunna sluta. "Hallå" Sa Axel högt och irriterat, han hade ställt sig upp från den bekväma stolen vid den stationära datorn och stod nu framför mig och blängde. "Ja, förlåt vad är det?"
"Lyssnar du ens på vad vi säger, om låten?" Sa han och jag kollade upp mot honom. "Låt han vara, han är kääär" Sa Ludwig med en tillgjord röst och slog Noel på axeln för att få med honom på skämtet. "Är det någon brud från klubben eller" Sa Axel obrytt "Nej, det är Alice". Sa jag irriterat.
"Ja, alltså någon brud från klubben?" Sa han. "Nej, hon är annorlunda" Han flinade åt mitt svar "Okej, men du är ju fortfarande samma, du har ju inte förändrat dig?" Jag kollade på honom med en arg blick, även om han hade rätt. "Jag ska förändra mig" Sa jag lite osäkert när jag kollade bort från Axel och istället ner i mobilen. "Gå och skriv en kärlekslåt" Sa han skämtsamt och både Noel och Ludwig började skratta. Jag kollade på honom med en irriterad blick, väldigt irriterat blick. Jag ställde mig upp ur soffan och gick ur studion och slängde i dörren. Innan dörren smälldes igen hörde jag Noel säga "Dante, vi driver".
Jag skiter i, jag drev inte, för mig var det inget skämt. Alice betydde något.
Jag kom ur ur byggnaden och tog upp tog fram en cigg. "Dante måste du alltid springa ut så fort du blir lack, seriöst" Noel hade gått efter mig och hans röst lät aningen irriterad med jag struntade i det, istället tände jag ciggarett och tog ett bloss. "Ni går mig på nerverna" Noel suckade "Det enda du snackat om det senaste halvåret är olika brudar och Olivia. Hur ska vi veta när du verkligen tycker om någon" Jag kollade ner i marken "Ja men prata inte så mycket om ni inte vet något då" Noel höjde på brynen "Men vafan Dante, för några veckor sen sa du att du och Olivia h.." Jag avbröt honom. "Vad är det du inte fattar, jag pallar inte snacka om Olivia".
"Okej, då pratar vi om Alice då"
Han lät lugn på rösten. "Vad är grejen med er?" fortsatte han. "Ah hon är så jävla fin, på alla möjliga sätt" Noel log när jag sa det. "Tycker du om henne, mycket? Jag tog ett bloss och svarade "Hon gör mig galen, jag vill bara ha mer av henne och vara nära henne, hela tiden. Hon är så fin, så jävla fin." Noel log och skrattade lite. "Säg det till henne istället, inte till mig. För jävlar, du tycker om henne"
Jag vet.
VOUS LISEZ
Tårar göms under sommarregn - Dante Lindhe
FanfictionUniversum ger inte dig personerna du vill ha, universum ger dig personerna du behöver. Som finns där för att hjälpa dig, skada dig, lämna dig, älska dig och göra dig till personen du är menad att vara. Universum gav mig Dante Lindhe. Universum gav...