Söndag 6 Juni 2018
En gäsp lämnade min mun när jag vaknade med Dantes armar slingrades om mig, självklart vaknade jag innan honom. Jag tog tag i hans mobil för att ta reda på hur mycket klockan var, 09:32 var den. Meddelanden från inatt var fortfarande kvar och hade blivit fler, men även denna gång struntade jag i det och gick upp ur sängen istället.
Dante kom hit igår för att hämta sina saker, men det blev inte ju inte riktigt så. Därför gick jag runt i lägenheten och plockade upp de sakerna som tillhörde honom och lade dem i en hög i hallen. Även mina grejer var utsprida här och där så jag fortsatte att städa upp efter mig. Är det inte väldigt osexigt att gå runt och städa när man har en kille i sängen? Svar ja. Jag gick därför återigen till sängen för att lägga mig bredvid Dante. Han sov fortfarande så jag lyfte försiktigt upp hans arm för att kunna lägga mig i famnen på honom och somna igen.
-
"Aliceeee" Sa någon försiktigt och när jag öppnade ögon var Dantes ansikte en centimeter från mitt, jag ryckte till av rädsla. Vem skulle inte gjort det? "Jaaa" Sa jag och drog händerna för ansiktet för att dölja mitt trötta ansikte. "Jag har lagat frukost, eller ja lunch" Jag reste mig upp ur sängen och kollade på honom med en fundersam blick och fick sedan syn på brickan som var serverad med pannkakor, sylt och mjölk. Ville grina för att det var var så gulligt, det var säkert det enda han kunde laga men det spelade ingen roll.
Vi satte oss i sängen och började äta av maten han lagat, "Elsa ringde, och ja svarade för jag inte ville väcka dig" sa han och tog en tugga. Insåg då att hon inte ringt mig sen jag åkte från sjukhuset igår. "Vad sa hon då?"
"Jag skulle hälsa att allt hade gått bra, och att du inte borde oroa dig" "..Men jag tycker du borde ringa henne ändå" Sa han och tog ännu en tugga utav pannkakan han rullat ihop.
"Ja, det är klart jag ska ringa henne" Jag sträckte mig efter min mobil men Dante hann före och tog den ifrån mig "Men först måste du faktiskt äta" "Men!" Han log, detsamma gjorde jag när jag lutade mig tillbaka igen och fortsatte min måltid.Efter vi ätit klart gick han ut med disken till köket och jag gick ut på balkongen för att ringa Elsa för att fråga hur allt gått.
"Hej, Dante sa att du ringde. Hur har allt gått?"
"Det har gått bra, han har opererats nu men han kommer få ligga kvar här ett tag" Hon lät hoppfull på rösten, det värmde hela mig.
"Åh vad bra, är fortfarande he.." Jag hann inte fortsätta min mening.
"Får man fråga varför Dante svarade eller?" Hon skrattade till lite.
"..Vad ska jag säga, äsch strunta i det, det är inte viktigt just nu"
"Men nej berätta, jag är hemma från sjukhuset och vill veta nu" Hon lät bestämd på rösten.
Jag förklarade läget mellan mig och Dante. Det var svårt, eftersom jag själv inte ens visste hur läget var. Blev förvirrad så fort jag pratade om det. "Så det är väl det som har hänt" Sa jag aningen tveksamt.
"Du tycker om honom" Sa hon och jag tvekade.
"Äsch, det är inget seriöst" Sa jag och syftade på meddelanden jag sett på hans mobil.
Vi sa hejdå och lovade varandra att ses snart. "Vadå inget seriöst?" Jag vände mig om och såg Dante stå vid dörröppningen till balkongen. "Tjuvlyssnar du eller?" Jag log lite busigt för att göra situationen mindre allvarlig. "Är jag ett skämt för dig, ett engångsligg eller" Jag kunde inte urskilja om han skämtade eller menade allvar, men tillslut lämnade ett skratt hans läppar och jag skakade på huvudet och flinade.
"Jag tycker ju om dig"
Han lät lite uppgiven när han sa meningen. Jag kramade om honom och sa "Jag hoppas att det är sant". Jag ville inte erkänna att jag tyckte om honom och därför så fick det bli mitt svar, ett löjligt svar. Vi gick in i lägenheten igen och bäddade ner oss i sängen, och där låg vi hela dagen, hela kvällen och hela natten.
Och jag trodde att han bara skulle "komma över" igår för att hämta sina saker, Alice du är så naiv och påväg att bli så jävla kär.
Heeeejsansveeeejsan
Lite flummigt kapitel ksk men vill ba säga att jag uppskattar era kommentarer osånt vääääldigt mycket<333så puss puss på er (ville skriva pussy pussy på er men d är lite????)
PUSS PÅ ER IAF
VOCÊ ESTÁ LENDO
Tårar göms under sommarregn - Dante Lindhe
FanficUniversum ger inte dig personerna du vill ha, universum ger dig personerna du behöver. Som finns där för att hjälpa dig, skada dig, lämna dig, älska dig och göra dig till personen du är menad att vara. Universum gav mig Dante Lindhe. Universum gav...