Kapitel 1.

837 18 4
                                    

Cirka en måned senere end 1'eren sluttede...

(Amanda's synsvinkel)

I dag er det Harry's og min fødselsdag og det er også min sidste dag på arbejde inden jeg skal på barsel. Jeg vågner klokken 06:30, fordi jeg skal på arbejde. Liam, Niall, Zayn, Louis, Perrie, Sophia, Eleanor og min gamle veninde Mette har sovet her. Jeg er faktisk blevet rigtig gode veninder med både Sophia og Eleanor. De sover stadig allesammen. Så efter jeg har været i bad, fået tøj på, spist noget morgenmad og sådan, så ligger jeg en seddel på sofabordet hvor der står "Hej allesammen. Jeg ville ikke vægge jer, men jeg er taget på arbejde. Vi ses senere. Elsker jer! Kærlighilsen Amanda." Med et hjerte. Det er helt mærkeligt at tage på arbejde i dag, for jeg mødte ikke nogle elever på vejen og jeg kan bare ikke finde nogen nogle steder. Jeg kigger ind i alle klasserne og leder helt seperat efter folk, men der er ingen, ikke en gang inde i klasserne. Så da jeg kommer over i sfo'en, så tænder jeg lyset og pludselig er alle folk der. De råber alle "Tillykke!" I kor, de har sat et banner op hvor der står 'Tillykke med fødselsdagen Amanda!' Og et andet banner hvor der står 'Vi kommer til at savne dig!' Jeg bliver så glad og overrasket at jeg begynder at græde.

(Maryam's synsvinkel)

Amanda begynder at græde da hun ser os alle, som er samlet i sfo'en, for at overraske hende. Så løber vi alle over og krammer hende. Da vi har krammet færdig siger hun "Tusind tak allesammen, det havde i virkelig ikke behøvet! Det er jo fantastisk! Hvem har lige planlagt alt det her?" Inspektøren smiler til hende og svarer "Vi har alle planlagt det, men det var Erica der kom med idéen." Så sætter Amanda sig på hug foran Erica, krammer hende og siger "Tusind tak Erica, du er en fantastisk lille pige!" Så trækker Erica sig, kigger Amanda smilende i øjnene og siger "Det var så lidt Amanda, jeg elsker dig!" Amanda begynder at græde lidt igen, krammer Erica igen og siger "Jeg elsker også dig.. Jeg elsker jer allesammen! Tænk at i har gjort alt det her, kun for mig!" Det er faktisk helt vildt at alle elever og lærer holder så meget af Amanda allerede, når man tænker på at hun kun har været her i cirka en måned. Så siger inspektøren "Okay, i har alle fri til normal tid i dag, men siden det er Amanda sidste dag inden hun skal på barsel, så skal i ikke have timer!" Alle eleverne bliver elle vilde.

(Amanda's synsvinkel)

Inspektøren har lige sagt at alle har fri til normal tid i dag, men fordi det er min sidste dag, så skal eleverne ikke have timer. Alle elever går helt amok. Så siger Maryam til mig "Jeg kommer om lidt." Så går hun ud og kort tid efter kommer hun tilbage igen med et eller andet. Så går hun hen til et bord, sætter det og spørger alle "Hvem vil have noget kage?" Alle svarer "Mig!" I munden på hinanden. Så går vi alle hen til hende og så siger hun "Jeg synes næsten du skal se den Amanda, kom herop." Jeg smiler lidt og går så op til hende. Da hun fjerner sølvpapiret er det en stor firkantet kage med et billede på af mig, hende og alle eleverne. Jeg bliver virkelig glad, krammer hende og siger "Hvor er den flot Maryam!" Jeg tager lige et billede og ligger det på nettet med teksten "Så har Maryam fra arbejdet fået lavet denne fine kage, fordi det er min fødselsdag og min sidste dag inden jeg skal på barsel. Elsker bare mit arbejde!" Så skærer hun den ud, der er ikke kage til alle. Da den er væk siger hun "Vent lige lidt." Og går ud igen. Så sætter hun en ny kage på bordet og siger "Prøv at fjerne sølvpapiret Amanda." Så fjerner jeg sølvpapiret også er det en kage magen til, udover at på den her kage er der et billede af Harry og mig der kysser. Jeg begynder at græde lidt igen. Efter jeg har krammet Maryam igen og sagt tusind tak, så tager jeg også et billede af den, lægger også det på nettet med teksten "Nu må du snart stoppe med de dejlige overraskelser Maryam, jeg kan snart ikke græde mere. Haha. Elsker jer alle!"

(Erica's synsvinkel)

Amanda er begyndt at græde igen efter at hun så kagen fra Maryam. Så pludselig kommer Harry hen til mig og siger "Hej Erica. Ved du hvor Amanda er?" Jeg peger over på Amanda, så går han om bagved hende, holder hende for øjnene og siger "Gæt hvem det er." Så vender Amanda sig om, ser Harry, kysser ham og siger "Hej skat. Hvad laver du her?" Han smiler og svarer "Maryam inviterede mig, så jeg tænkte at jeg lige ville kigge forbi." Så spørger Amanda "Hvor længe bliver du så?" Han smiler og svarer "Indtil du har fri." Så siger Maryam "Okay, hør lige efter allesammen. I skal nu dele jer op i hold på max 10 personer, fordi at lærerne og jeg har lavet en lille skattejagt som i nu skal løse. I må ikke kun være fra én klasse, i skal dele jer op i forskellige klassetrin, fordi spørgsmålene er i forskellige sværhedgrader for at gøre det lidt mere fair, for de mindre klasser. Man skal svare rigtig på alle spørgsmål og det hold som først får løst alle opgaverne i jagten vinder." Alle vil være på hold med Amanda, så Maryam bliver nødt til at bestemme hvem der er sammen med hende. Amanda skal så være sammen med Harry, mig, Cecilia fra 7, Jakob fra 5, Sebastian fra 1, Ella fra 4, Emily fra 8, Maria fra 6 og Charlie fra 3.

I'm Not So Sure Anymore! (Med One Direction & 5sos)Kde žijí příběhy. Začni objevovat