Gülümse

9.7K 434 20
                                    



..

"Tamam geliyoruz" deyip telefonu kapattim.Elbette kerimle konuşuyordum.

Bugün askere gidiyor.Hatta yaklaşık 3 saat sonra.Bizde simdi evden çıkıp otogara gidicez.

-Ya abla banane bende gelecem."duydunuz ugurun sesini.o niye mi yanımda? Konyadan döneceğim gün 5 yasında sokakta gördüğü pamuk sekerciden seker isteyen çocuklar gibi 'banane bende ablamla gidecem'demeseydi şuan bu soruyu soran bir kardeşim olmazdı.

-Uğur sinir etme beni.Konuştuk iste arabada yer yok.

-Abla nasıl yer yok ya bir kişilik yer var orda."goturmesem daha iyi aslında ama.

-İyi tamam lanet gitsin senin gibi kardeş olmaz olsun gel."dedim.Hafif gülerek.

-İyi hadi can bekle bekle ağaç oldu.İnelim aşağı."tabiki bunu diyen gizemdi.Söylemeyi unuttum galiba yada belki söylemisimdir onlar sevgili..

-Ya abla bizde gelseydik keşke."bunu diyen ikizler.Gizeme söylüyorlar.

-Araba bu araba traktör kasası değil hepimizi alsın!"

...

Otogara gitmek omur törpüsü.Bir saatten fazla zamanımız geçti yolda.Kerim bizi kapıda karşıladı.

Geç kaldığımız için ufak çaplı bir azarlama oldu.

İçeri girdiğimizde hoşgeldin dediler.Sonra kalkış vaktini beklemeye başladık.Akrabaları gelmiş kerimin.Fazla değil ama gelmişler iste.

Bizden başka asker uğurlamaya gelen aileler de var burada.

Hatta dikkat ettimde çanakkale savaşındaki kınalı hasan gibi saçına kına yakılmış bir asker de var.

Kerim ortadan kayboldu.Ve birden bana mesaj geldi.'Dışarı kafeterya ya gel' galiba bu kerim.

İyide kerim telefonu bırakmamış mıydı evde?

Biraz daha dikkat edince numaranın can'a ait olduğunu fark ettim.Gizeme işaret edip disari çıktım.

Ama hava çok soğuk.Cebim de yokki elimdede telefon.Dondum.

İçeri girdim direk kerimin yanina gittim.Beni neden çağırdığını sordum.

-Birazdan gidecem ve 6 ay boyunca yokum.İçerde de doğru düzgün konusamiyoruz.Sevgiline hoşçakal demek istersin sanmıştım."dedi muzipce.

Bende guldum üstüne.

-Kendine dikkat et orada."dedim.Evet biliyorum fazla odunum ama canimli cümle kurabilmek için bir gün çalışmam lazim.

-Tamam dikkat ederim sende kendine dikkat et.Sedat felan yaklaşırsa yanina bana söyle veya Can'a soyle.

-Tamam söylerim."daha fazla acıklı konusmasak çünkü ben ağlamaya baslayacam.

"Iğdır yolcuları için son çağrıdır.Kontrol noktalarından geçmeleri rica olunur." konusmamizi bölen bu cagri sesiydi.

Kalktik içeriye girdik.

Basta can olmak üzere erkekler kerimi bekliyordu.

Kerimi hep beraber kucaklarina aldılar.

-Kardeşim adet gereği bunlar şart." ve bir anda

"En büyük asker bizim asker" diye bağırmaya başladılar.Bu durum hem insani güldürüyor hemde duygulandiriyor.

Salonda "En büyük asker bizim asker" diye bağıran bir suru bağımsız ses var.

Kerim indirildi kucaktan.Anne ve babasının elini opmeye başladı.Akrabalarıyla selamlasti.

Bana uzaktan bir bakış attı.Boyle birşey yapması benim hoşuma gitti.

Herkesin içinde gelip bana sarilsa utancimdan yerin dibine gecerdim.

Otobüse bindi ve bize bir kere el salladı.

Bir daha bakmadi .Baksa aglayacak çünkü biliyorum.

Elmas annem ben gizem şuan ağlıyoruz.Benim sesim çok çıkmıyor ama gözümden yaslar akıyor.

Otobüs hareket etmeye başladığında sanki ayni zamanda kalbiminde heyecandan korkudan hareket ettiğini hissettim.

Elim tutmaz oldu o an.

Yüzünü döndü simdi.Bize el salladı.

Ve araba hızlanıp gozden kayboldu.
...
Kerim gidince elmas annemlerle vedalaştık eve geldik.Saatte epey geç olmuş.

Ama beni zerre kadar uyku tutmuyor.

Allahım Kerim sana emanet...

ZEVAHİR - #Wattys2017Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin