35.Kapitola

1.4K 120 7
                                    

Spala jsem dlouho a tvrdě, vlastně jsem se vzbudila až v tu chvíli, když mi někdo odsunul nohy z pohovky a sám si sedl na vzniklé místo. V tom okamžiku jsem již byla plně při vědomí.

Otevřela jsem oči a posadila se tak prudce, až jsem málem spadla na zem. Voják pouze zvedl obočí a pak mi bez jakýkoliv poznámek podal misku s jídlem. Tiše jsem od něj svou snídani přijala.

On sám se věnoval svému jídlu. Kousky ovoce pozorně napichoval na vidličku a následně si je pomalu vkládal do úst. I tuto všední činnost provozoval s tou jeho přesností a klidem, s jakým dělal vlastně skoro vše. Vlasy měl sepnuté gumičkou, avšak i přesto měl několik pramenů volných.

,,Včera jsem to tu ještě přošel, abych našel naši práci. Nahoře je jedna místnost nacpaná až ke stropu krabicemi s papíry. Vsadím se, že nám to bude trvat týdny možná i měsíce, než to všechno alespoň jednou přečteme."

Povzdechl si Winter Soldier a prázdnou misku odložil na zem. Pak mě v klidu nechal jíst.

Do místnosti, kde jsme oba právě trávili ráno, vešla rusovlasá agentka. Již na sobě neměla svou pracovní přiléhavou tmavou kombinézu, ale pouze tílko, kraťasy a chlupaté papuče. Vypadala jako normální člověk - což by se třeba o mně nikdy říci nedalo.

,,Dobré ráno."

Pozdravila nás a usadila se na zem naproti nám.

,,Dobré."

Kývl na ni James.

,,Takže teď, jak to bude probíhat. Všechny dokumenty jsou nahoře - jak vyjdete schody tak čtvrté dveře vlevo. Tony mi dal nějaké krabičky, do kterých budete v elektronické formě organizovaně ukládat důležité informace. S tím vám ale pomůžu.

Kdyby jste narazili na něco, co vám přijde mimořádně důležité, okamžitě jděte za mnou a já kontaktuji Avengers. Jinak přímé spojení mezi námi a nimi bude probíhat v sedm ráno a sedm večer.

Nevím, jak dlouho tu budeme, ale zásob jídla máme dost, takže s tím nebude problém. Kdyby se ale stalo, že by na nás kdokoliv zaútočil, tak rezervní batohy se nachází pod schody do patra. V případě oddělení se sejdeme u vrtulníku.

Jo, jinak je tu satelitní signál, takže televize funguje."

Natáhla se po ovladači a stiskem tlačítka pustila televizi, která visela na protější stěně. Jakmile zazněla první věta reportérky, oba dva zbystřili. Já jen naslouchala pro mě nesrozumitelné angličtině. Ani fotografie lidí promítáné po dobu jejího výkladu mi nijak nepomohly.

Když začala asi po půl hodině předpověď počasí, ztlumila agentka zvuk a věnovala mému příteli významný pohled.

Nic jsem nechápala a proto jsem Jamese lehce uhodila do ramene, aby mě informoval. Tomu až po chvíli došlo, co chci a dal se vážně do vysvětlování.

,,Už to začalo. Zaútočili na veřejnost. San Francisco a Los Angeles někdo nad ránem zapálil, v New Yorku někdo odpálil čtyři nemocnice a v Tallahassee došlo k masivnímu znečištění hlavní nádrže s pitnou vodou. Z věznic přes noc zmizeli beze stopy někteří vězňové.

Navíc vláda obdržela kapitulace asi pěti ministrů a další dva našli zastřelené v jejich domech i s rodinami."

Protřel si pravou dlaní obličej a zakroutil hlavou. Pak pokračoval.

,,Moc toho o projektu Insigh nevím, byl jsem tenkrát trochu mimo a většinu věcí vím teda od Steva. Shield vypustil nad D. C. tři obří helikariéry, aby mohl monitorovat, hlídat a popřípadě zasáhnout při nějakém konfliktu nebo tak něco. Jenže byl kompletně prolezlý Hydrou, která se pokusila této příležitosti využít, aby zničila současný globální systém a vytvořila nový. Chtěla pomocí nějakého programu do několika sekund odstranit veškeré své odpůrce. Na poslední chvíli jim v tom Shield zabránil a helikariéry se zničili navzájem.

Jenomže teď je to tu znovu, ale v daleko zákeřnější formě. Shield je téměř vyřazen a nelze určit, kdo přesně za to všechno může a my tak ani nevíme, jak jej zastavit. Vždyť téměř do týdne se jim povedlo skoro odstranit jak Shield, tak vládu."

Mluvil rychle a z jeho hlasu bylo cítit rozčílení a obavy. Netvářil se ani v nejmenším šťastně či uvolněně, ale to ani zrzka sedící v tureckém sedu na linoleu.

Chtěla jsem se zeptat, co Barnes myslel tím, že byl tenkrát mimo, tak nějak jsem ale vytušila, že na tuto etapu svého života moc hrdý není. Proto jsem to raději nechala být a místo toho si do úst strčila další kousek ovoce.

,,A to si všichni mysleli, že už bude od Hydry pokoj."

Doplnila ho agentka Romanová a vstala.

,,Měli by jste začít. Já mám taky práci."

Dodala, když odcházela z místnosti. Nechala nás tak opět samotné.

,,Měli bychom se dát do práce."

Zamumlal stroze James a postavil se. Já jeho počínání s mírnou nechutí sledovala a vstala až v tu chvíli, když mě podruhé vyzval pohledem. V závěsu za jeho zády jsem vystoupala schody a poprvé se ocitla v prvním patře.

Před námi se táhla středně dlouhá chodba s pěti páry dveří po jejích stranách. Čtvrté vlevo jako jediné byly mírně pootevřeny, což napovídalo, že v poslední době byly použity. Vydali jsme se k nim.

James mě nechal vejít jako první a pak za námi dveře zase zavřel. Přes námi se rozkládala poměrně velká místnost, který byla ze tří čtvrtin krabicemi se složkami vyplněna až ke stropu. Tohle nás bude stát ještě hodně času.

,,Je toho opravdu hodně."

Zhodnotil svůj dojem voják a přešel k nejbližší krabici. Klekl si k ní a vyndal jednu složku. Namátkou si jí prolistoval a pak ji zase vrátil zpět.

,,Naproti je něco jako pracovna. Prostě velká místnost se stoly a čistými stohy papírů, šel bych tam."

Navrhl a já přikývla v souhlasu. Vzala jsem ze země jednu krabici a stejně jako Barnes jsem několik složek spěšně prohlédla. Byly to nějaké záznamy o nějakém útoku v roce osmdesát šest, pak informace o speciální jednotce a v neposlední řadě i seznamy akcií, které Hydra od roku 2001- 2008 zakoupila na burze. Tyto složky na sebe nijak nenavazovaly, takže o to těžší byla orientace v nich.

Nakonec jsem se s krabicí postavila a odešla do pracovny za svým přítelem. Ten už seděl za jedním stolem a byl začtený do prvních stránek složky vybledlé karmínové barvy. Tiše, tak abych ho nerušila, jsem se posadila na druhý stůl a krabici položila vedle sebe. Vrhla jsem na Jamese poslední pohled a když jsem zjistila, že čte, dala jsem se do práce i já.

✴✴✴✴✴

Moc se vám omlouvám za to, že poslední kapitoly jsou tak neakční a nudné. Všechno má ale svůj důvod a já vám slibuji, že brzo přijde zlom. Dejte mi ještě dvě kapitoly prosím.

Mimochodem... pro ty z vás, koho krom Winter Soldiera zajímá třeba i Loki, tak chci upozornit, že včera jsem začala psát novou ff. No, snad zaujme a omlouvám se, že si zde dělám reklamu.

Budu ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu.

JulMar01

Pale Convict |Winter Soldier ff|Kde žijí příběhy. Začni objevovat