8

701 24 0
                                    

Laptop di depan di tutup rapat. Cermin mata di tanggalkan lalu di letak di tepi, R melepaskan pandangan ke arah luar balkoni. Suasana yang gelap dan hanya di terangi kelippan bintang menenang kan dirinya.

Selepas ke jadian dia dan kumpulannya hampir di tangkap geng brotherhood, dia lebih berhati hati tapi apa yang membuatkan mindanya bercelaru ialah Ayuni. Baru dua hari dia di KL tapi hampir 100 kali Ayuni bertanya bila dia akan balik.

Telefonnya bergetar menandakan ada mesej yang masuk. Dia hanya melehat sekilas jam di telefon menunjukkan pukul 11:48 malam. Dia bergerak ke arah dapur, suasana yang sunyi agak menakutkan tapi di abaikan.

Peti ais di buka sebotol air mineral di ambil lalu di minum. Selesai minum dia bergerak ke arah bilik, katil yang tersusun rapi menjadi tempat menghilangkan penat.

---------------------- ------------- ---------------------

R menggeliat sedikit dari terlentang di ubah ke menggiring. Telefon yang berdering dari tadi di angkat.

R: "hello kau nak apa? "

?? : "kau dekat mana? "

R: " rumah kenapa? "

??  : " Boss nak jumpa kau sekarang! "

R : " banyak kecoh a.... 5 minit lagi aku  sampai "

Sebaik talian di matikan dia bergegas untuk bersiap. Hanya basuh muka dan pakai minyak wangi nak mandi dah tak sempat. Tampa berlengah kereta di pecut laju untuk menuju ke destinasi.

Sebaik di sampai di sebuah rumah agam yang indah di atas bukit dia mengeluh pelahan. Adu... Leceh lah pagi pagi dah kena panggil. aku nak tidurrrrr. Gumam R.

Dia melangkah keluar dari kereta honda Civic ke sayangnya. R memang suka kereta honda Civic, semua kereta honda Civic  miliknya ke sayangannya. Jadi tak heran lah kalau dia ada lebih dari sebijik.

Pintu masuk rumah itu yang di perbuatan dari kayu dan ada corak flora di tolak.  Ris yang ada di ruang tamu di atas sofa di perhati. Tampa berlengah di bergerak ke arah Ris.

"Kenapa aku chat kau tak balas?" tanya Ris. R masih belum sempat duduk dah di tanya.

"Aku sibuk. Kau nak apa?" tanya R dengan malas sambil duduk bertentangan dengan Ris.

"Hormat aku sikit Bila aku tanya!!   kau tak boleh angap aku kawan kau!!. Faham!?" tengking Ris. Memang ada masa Ris tidak kesah tapi ada masa dia jugak nak di hormati oleh R.

R yang mendengar hanya terdiam. Bukan takut tapi malas dengar  bebelan Ris nanti. Jadi buat masa ni dia akur sahaja.

"Hm....  Baby kau ada dekat tingkat atas dengan kawan² dia. Dia ada tanya aku bila dia boleh balik tapi aku suruh dia tanya kau. Bila budak tu boleh balik?  Rumah aku bukan tempat asuhan kau nak dia duduk sini lama²" tanya Ris lagi.

R mehela nafas. Dia bukan taknak kasi Ayuni balik cuma dia risau tentang keselamatan Ayuni dan yang lain je...  Bila dia teringat geng brotherhood dia jadi risau.

"Aku tak tahu. Kalau kau nak dia balik boleh...  tapi aku nak kau benarkan aku tarik nyawa geng tu" tampa kerutan R meminta kebenaran. Bukan dia tidak tahu salah seorang dari kumpulan geng brotherhood tu pernah jadi kekasih Ris.

"Aku bagi kau masa sampai malam ni, dah aku nak siapkan kerja. Apa apa rojer aku" jawab Ris sambil berlalu pergi ke tingkat dua di mana terletaknya bilik dia.

R tersenyum sinis. Akhirnya dia dapat jugak bunuh geng brotherhood. Sudah lama dia simpan dendam dengan kumpulan bodoh tu. Apa sebabnya biar dia sahaja yang tahu.

Aku tak bodoh Where stories live. Discover now