"Kau jaga mereka dari jauh. Aku tak nak walau pun sebesar sebutir pasir masalah pun menimpa mereka. Buat masa sekarang aku tak boleh nak awasi mereka macam biasa" kata dia.
Angin malam yang agak medinginkan membuat kan dia berasa nyaman. Dia melihat ke arah langit malam yang di terangin bulan.
bulan purnama? Hum... Cantik tapi tak secantik dulu. Cantik dalam pudar. Sinar dalam kelam. Tiada bintang yang bersinar untuk menemani bulan. Hanya ada matahari yang sentiasa ada tapi jarang di lihat bersama.
"Saya faham Boss. Boss petang tadi saya dapat info baru pasal dia dari pemberi maklumat" balas si dia.
"Info? Info pasal apa?"tanya dia mahukan jawapan.
"Saya dengar dari pemberi maklumat yang dia dah di pinang. Perancangan perkahwinan senang di rancang" balas si pemberi soalan.
"Macam mana? Bukan ke selalu mak dia tolak pinangan?" tanya dia lagi.
Dia dah nak kawin? Dia nak kawin dengan siapa? Dia tak tunggu aku ke?
"Itu saya tak pasti Boss, tapi dari maklumat yang saya dapat pihak lelaki sering menolong keluarga dia selepas ayah dia meninggal" soalan di jawab.
"Buat masa ni aku nak kau cari maklumat tentang lelaki tu. Aku nak detail! Apa ii hak call aku" talian di matikan. Satu keluhan berat di lepaskan. Bodoh!
Nampaknya aku jauh ke tinggalan di belakang. Tak guna ni semua salah sial tu! Nampaknya aku kena bertindak dengan lebih cepat.
Aku kena rancang strategi baru, kalau tidak aku pasti aku ke hilangan dia. Ke hilangan dia buat kali ke dua. Aku tak nak semua tu terjadi. Aku sayang dia aku sayang dia sangat ii!
Tapi aku kena sabar. Rancangan yang dah aku rancang dengan cantik tak boleh aku sia siakan. Aku kena terus kan rancangan ni sampai akhir. Lepas tu baru aku boleh cuci tangan dari dunia ni.
Hum... Tak guna tak sangka semua ni akan berakhir macam ni. Semua yang aku bina dan rancang dari awal tak menjadi macam yang aku mahukan. But is okay aku sentiasa ada rancangan baru.
Satu senyuman sinis terukir di bibirnya. Dia melihat ke arah bulan. Cahaya bulan yang terang membuatkan dia dapat lihat seluruh pemandangan dari tingkat atas. Suatu hari nanti semua yang dia lihat malam ini akan jadi milik dia.
Arahan di terima maka tugas akan di jalankan. Tiada kata tidak. Segala arahan pasti akan di turuti, bukan di sebab kan wang ringgit sebagai ganjaran yang di dambarkan.
Tapi di sebab terhutang nyawa. Demi membalas jasa yang tidak terhingga dia menjalani kan tugas dengan patuh. Hutang emas boleh di bayar hutang budi di bawak mati kan?
Pada mula nya dia keberatan nak menjalan kan tugas ni tapi di sebab kan hutang nyawa masih belum di balas dia terima jugak.
Dia tahu suatu hari nanti semua ni akan berakhir. Jadi dengan sabar buat sementara waktu dia perlu jalankan tugas rahsia dalam diam.
Asal takda orang tegur typo T? Banyak kot typo.T nak betul kan pun dah malas sebab dari Bab yang dah agak lama. Apa ii pun Thank baca cerita T:)
YOU ARE READING
Aku tak bodoh
RomanceHanya dia aku sayang, hanya dia aku cinta, hanya dia aku mahu, hanya dia aku rindu dan hanya dia milik ku .